Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Parkeren in Oostende - Gehandicapte moet boeten
Sinds 15 jaar kom ik ongeveer 1 maal per jaar naar Oostende. Daar de voorbehouden parkeerplaatsen meestal volzet zijn parkeer ik mij op een gewone parkeerplaats waar men in Oostende (zoals in bijna alle andere steden en gemeenten) niet moet betalen als gehandicapte. Tot in 2022 was dit geen enkel probleem maar in 2023 hebt u de regels veranderd (registratie) zonder dat ik dat kon weten. Waarschijnlijk hebt u dat heel goed gecommuniceerd in Oostende en omstreken maar ik was daar niet van op de hoogte. Daarom meen ik dan ook dat ik geen enkele fout heb begaan die een retributie van €40 kan rechtvaardigen. Behalve schriftelijke afwijzingen kreeg ik iemand aan de lijn die letterlijk zei: "Een gehandicapte moet één keer een retributie betalen en dan mag hij gratis parkeren als hij zich registreert".
Ongeldige retributie
Beste, ik moet 2 retributies betalen op amper 43 minuten van elkaar. Een parkeerretributie is eigenlijk een verkeersverordening op het parkeren. Het tarief in Oostende bedraagt 40 euro voor de periode tussen 9u en 14u en tussen 14u en 20u (het vroegere halve dag ticket). Ik kreeg maw 2 parkeerretributies in de periode 14u-20u en moet 80 euro betalen! De 1e en 2e retributie zijn op 43 minuten van elkaar en op 9 minuten voor het einde van de betaaldag. Dit is volgens mij niet wettelijk. Retributies 200308485027 en 200308491693
Retributie ondanks gehandicaptenkaart
Sinds 15 jaar kom ik ongeveer 1 maal per jaar naar Oostende. Daar de voorbehouden parkeerplaatsen meestal volzet zijn parkeer ik mij op een gewone parkeerplaats waar men in Oostende (zoals in bijna alle andere steden en gemeenten) niet moet betalen als gehandicapte. Tot in 2022 was dit geen enkel probleem maar in 2023 hebt u de regels veranderd (registratie) zonder dat ik dat kon weten. Waarschijnlijk hebt u dat heel goed gecommuniceerd in Oostende en omstreken maar ik was daar niet van op de hoogte. Daarom meen ik dan ook dat ik geen enkele fout heb begaan die een retributie van @40 kan rechtvaardigen.Behalve schriftelijke afwijzingen kreeg ik iemand aan de lijn die letterlijk zei: Een gehandicapte moet één keer een retributie betalen en dan mag hij gratis parkeren als hij zich registreert
Retributie buitensporig laat ontvangen en bedrag staat niet in verhouding tot overtreding
Ik ontving 2 maanden na datum een boete van maar liefst €100 voor fout parkeren. Dit bedrag staat helemaal niet in verhouding tot de klaarblijkelijke overtreding. En had ik de boete sneller ontvangen, dan was ik mij tenminste bewust geweest van mijn overtreding en dan was er geen tweede boete gevolgd (van jawel, nogmaals 100 euro!).
onredelijke termijn (5maand) voor verzenden retributie en disproportioneel tarief (80 voud)
AG Mobil-O rijdt met scanwagens rond op de parking Kaïrostraat, OostendeNadat we eerst 2 retributies onwetend hadden betaald, en nadat we kort erop op 1dag nog 4 facturen in de bus kregen (allemaal gaande over dezelfde week in april), hebben we een betwisting ingestuurd bij parkeerloket AG MObil-O wegens de onredelijke termijn van uitzenden van de retributies (5maand later mn in september) en de onredelijke tarieven (80voudige tarief tov gewone parkeergeld in parking Kaïrostraat). We hebben niet betwist dat de vaststelling juist was maar door de laattijdigheid van versturen van de retributies is er geen enkele mogelijkheid geweest ons eigen gedrag te corrigeren of gewoon deze parking te mijden wegens te aantrekkelijk maar giftig. We hebben via 4411 afschriften (voor zelfde nummerplaat, zelfde parkeergebied én in dezelfde week -soms zelfs dezelfde dag op 10minuten verschil- als de vaststellingen) aangetoond dat we wel degelijk mensen zijn die het normaal vinden te moeten betalen voor parkeren.We kregen uiteindelijk op onze betwisting een negatief maar vooral heel generiek antwoord, zonder enig weerleggen van de 2 hoofdargumenten die we hadden aangehaald en zonder rekening te houden met betalingen van op 1zelfde dag als 1van de vaststellingen.Als het niet meer voor ons kan helpen, willen we het toch als een sociale opdracht zien voor alle anderen die pas 5maand na de feiten worden gebombardeerd met retributies van 40eur per HALVE dag (DAGtarief Kaïrostraat 1euro) en voor wie dit misschien tot financiële problemen leidt. Na de eerste shock en ongeloof over het cumulatief bedrag , bleven het onrechtvaardigheidsgevoel en de brievenbusstress de voorbije maanden echt hangen. Recent weer 1 retributie in de bus van alweer 5maand geleden (10november tov 16juni). We zijn nog niet van het ijs, wat ons betreft zal het nog tot in januari duren vooraleer we de kaap van 5maand voorbij zijn (en dus eventuele vaststellingen over de zomermaanden) tov onze bewustmakingsdatum.We zouden graag willen laten nakijken of zo een onredelijke termijn van uitsturen (gezien de registratie met gedigitaliseerde scanwagens toch onmiddellijk gebeurt) gewettigd is alsook of het tarief specifiek voor parking Kaïrostraat ook niet geheel buiten proportie is? Een extra punt is dat de parkeersessies via apps die samenwerken met de Kaïrostraat (in ons geval 4411) niet zouden mogen autostoppen op het einde van een dag maar zouden moeten doorlopen, voor het geval je bvb uitslaapt en al slapende een nieuwe boete oploopt.Bedankt om dit te willen bekijken.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten