Terug

Retributie ondanks gehandicaptenkaart

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. A.

Naar: AG Mobil-O

16/04/2024

Sinds 15 jaar kom ik ongeveer 1 maal per jaar naar Oostende. Daar de voorbehouden parkeerplaatsen meestal volzet zijn parkeer ik mij op een gewone parkeerplaats waar men in Oostende (zoals in bijna alle andere steden en gemeenten) niet moet betalen als gehandicapte. Tot in 2022 was dit geen enkel probleem maar in 2023 hebt u de regels veranderd (registratie) zonder dat ik dat kon weten. Waarschijnlijk hebt u dat heel goed gecommuniceerd in Oostende en omstreken maar ik was daar niet van op de hoogte. Daarom meen ik dan ook dat ik geen enkele fout heb begaan die een retributie van @40 kan rechtvaardigen.Behalve schriftelijke afwijzingen kreeg ik iemand aan de lijn die letterlijk zei: Een gehandicapte moet één keer een retributie betalen en dan mag hij gratis parkeren als hij zich registreert

Berichten (2)

AG Mobil-O

Naar: D. A.

16/04/2024

Beste,Uw vraag werd goed ontvangen en wordt zo spoedig mogelijk behandeld.Indien u een betwisting heeft ingediend, wordt de retributie automatisch on-hold geplaatst.U hoeft de retributie ondertussen niet te betalen, er komen zeker geen extra kosten bij.Heel wat informatie over parkeren in Oostende vindt u op onze website: www.oostende.bearkeerMet vriendelijke groeten,Parkeerloket[X]Mobil-OGistelsesteenweg 1c8400 OostendeT 0484 61 29 61parkeerloket@ag-oostende.beDeze berichten/tekst en bijlagen binden het Autonoom Gemeentebedrijf Mobil-O op geen enkele wijze, tenzij anders overeengekomen bij schriftelijke overeenkomst of tenzij zij later worden bevestigd bij een -conform de wettelijke voorschriften- ondertekende brief. Evenmin kan het Autonoom Gemeentebedrijf Mobil-O aansprakelijk worden gesteld op grond van de inhoud van deze berichten/tekst of bijlagen.

AG Mobil-O

Naar: D. A.

16/04/2024

Geachte,Wij verwijzen naar ons voorgaand mailverkeer.Wij hebben uw argumenten grondig onderzocht en zijn dan ook de mening toegedaan dat wij u de nodige toelichtingen gegeven.De algemene regels en voorwaarden rond het parkeerbeleid zijn gepubliceerd op dewebsite van stad Oostende, en reflecteren de voorwaarden van de parkeerverordening van Stad Oostende.Stad Oostende heeft een gunstregime toegekend aan mensen met beperkte mobiliteit in de parkeerverordening, waarin u de mogelijkheid krijgt om gratis te parkeren in betalende zones. Om dit gunstregime toe te kennen, en om het parkeerbeleid digitaal te handhaven, is deze bijkomende registratie noodzakelijk.Indien u wenst af te zien van het gunstregime, kan u steeds opteren om betalend te parkeren, of kunt u TE ALLEN TIJDE parkeren op de voorbehouden plaatsen voorzien van het blauw verkeersbord E9a (P-bord) met een wit pictogram dat een persoon met een handicap in een rolstoel voorstelt of aangevuld is met het onderbord waarop het pictogram te zien is. In beide van deze gevallen hoeft u zich niet te registreren via het digitaal loket.Het is onze taak om het parkeerbeleid van de stad Oostende op een correcte manier toe te passen. Het is dan ook belangrijk is dat wij de algemene beginselen van behoorlijk bestuur in acht nemen, zoals onder andere het gelijkheidsbeginsel.Omwille van dezelfde redenen zoals wij hebben weergegeven in ons vorig mailverkeer kunnen wij niet ingaan op uw vraag om uw retributie te annuleren.Alle informatie omtrent het parkeerbeleid vindt u terug opwww.oostende.bearkeer . Indien u bijkomende informatie wenst staan wij u graag te woord telefonisch of persoonlijk tijdens de openingsuren van het parkeerloket.'¯'¯Met vriendelijke groeten,Parkeerloket Mobil-O Gistelsesteenweg 1c 8400 Oostende T 0484 61 29 61parkeerloket@ag-oostende.beDeze berichten/tekst en bijlagen binden het Autonoom Gemeentebedrijf Mobil-O op geen enkele wijze, tenzij anders overeengekomen bij schriftelijke overeenkomst of tenzij zij later worden bevestigd bij een -conform de wettelijke voorschriften- ondertekende brief. Evenmin kan het Autonoom Gemeentebedrijf Mobil-O aansprakelijk worden gesteld op grond van de inhoud van deze berichten/tekst of bijlagen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform