Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Betalingsherinnering van riverty daar u nog geen melding van annulatie aan hun hebt doorgegeven
Factuurnr 8166975932 dat 21/03 bedrag 86,39 retourref RE 2025-43022 op 7/04 gemarkeerd als opgelost en volgende factuur ontvangen livered wrong produkt -86,39 totaal te betalen 0,00€ doch tot op heden 16/05werd Riverty nog niet door u op de hoogte gebracht en stuurt het incassobureau steeds betaalherinneringen voor iets dat ik niet in mijn bezit heb . Als ik u opbel telkens dezelfde plaat wegens te druk lange wachttijden en boem afgesloten
Leveringsprobleem
Bestelling geplaatst op 1/5/2025. Sindsdien geen verdere informatie over mijn bestelling, bij contact via mail, vertellen ze me steeds hetzelfde dat de levertermijn 3-5 werkdagen is. Ik heb op heden nog steeds geen bevestiging verkregen van verzending of dergelijke informatie over mijn pakket ontbreekt. Ik heb besloten te betalen met de dienst KLARNA omdat ik andere klachten las over deze website. Nu hadden ze een interessante aanbieding ter beschikking en heb ik het toch gewaagd. Betaling is bij deze via Klarna dus hierdoor ben ik extra beschermd en kan ik op 11/5 daar ook een claim indienen, aangezien ik moet betalen binnen de 30 dagen zal ik dit dan ook doen, ik voel me wel in het zak gezet 👍🏻
Lage kwaliteit (namaak) product
Beste, Op 2/10/2024 kocht ik op uw website, 2dekansje.com, boxershorts van het merk Ten Cate onder factuurnummer ORS526550 (zie bijlage). De boxershorts gaan na 2x wassen al kapot met zichtbare gaten tot gevolg. Foto's in bijlage. Mijn sterke vermoeden is dat het hier gaat om een namaak product. Mijn ervaring met dit merk is zéér goed en hun producten zijn van onfeilbare kwaliteit. Als het niet om namaak gaat dan gaat het wellicht om een productiefout. Ik heb al uitgebreid contact gehad met de klantendienst van 2dekansje en bovenstaande duidelijk gecommuniceerd. Ik kreeg meermaals als antwoord dat de producten voorbij hun retourtermijn zijn én dat er geen garantie is op boxershorts. Als het gaat om namaak of zelfs om een productiefout dan is de redelijke termijn hiervan niet verstreken. Bovendien geldt er een wettelijke garantie van 2 jaar (1 jaar in het geval van 2dehands producten indien aangegeven in de voorwaarden). Zie deze link voor meer informatie: https://economie.fgov.be/nl/themas/consumentenbescherming/garantie/wet-op-de-garantie. Hoe dan ook is het niet correct van 2dekansje om te schuilen achter het excuus van buiten retour en geen garantie. Het kan niet de bedoeling zijn dat, eender welk product, binnen een paar maanden kapot is. Ik heb contact opgenomen met Ten Cate zelf om te achterhalen of het hier over namaak al dan niet een productiefout gaat. Tot noch toe geen uitsluitsel. Vervolgens heb ik een klacht neergelegd bij de Economische Inspectie en bij deze ook via test-aankoop. Ik verwacht van 2dekansje een volledige terugbetaling van €38,95 op mijn rekeningnummer BE61 0637 6187 5017 Met vriendelijke groeten Wim Boeren
bewust foutieve levering en geen terugbetaling krijgen
Wij hebben op 13/12/2024 een Manhattan draagbare gaskachel besteld en betaald bij 2e kansje.com in Nederland. een paar dagen later krijgen wij de levering. In de doos zat er een elektrisch vuurtje, dus totaal anders wat wij besteld hadden. Onmiddellijk hebben wij een mail gestuurd, en ze reageren ook binnen de 24 u met excuses enz. dat ze de zaak zullen onderzoeken. Ik heb verschillende keren ook gebeld en gemaild, en telkens hetzelfde verhaal : "wij sturen je een retourlabel en daarna sturen wij het juiste artikel". Na een aantal keer bellen kwamen ze erop uit dat ze het artikel niet meer hebben en dat ze een alternatief voorstellen. Iets wat kwalitatief veel minder is, en wat ik dus absoluut niet wil. Ik heb dan gevraagd naar een terugbetaling (wat ook in hun voorwaarden zo beschreven staat), maar tot op heden nog altijd niets ontvangen. Ook nog altijd geen retourlabel ontvangen. Als ik nu ga kijken op de reviews op internet dan blijkt deze firma gespecialiseerd te zijn in verkeerde dingen op te sturen en daarna de klanten lange tijd laten wachten op hun terugstorting of zelfs slechts een gedeelte van het bedrag terug te storten. Sjoemelaars dus. Jammer genoeg heb ik niet vooraf naar de reviews gekeken. Graag had ik beroep gedaan op jullie tussenkomst. Of wat kan ik meer doen om de reeds gestorte som te recupereren ? in bijlage kopie aankoopfactuur en correspondentie. Groeten en dank vooraf
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten