Meest recente klachten

S. S.
2/05/2024

Misleidende productbeschrijving met het verbergen van de feiten achteraf.

Beste,Op 19. 03 hebben we van de online winkel online-tuincentrum.be een 1m3 zak van ‘biologische groencompost’ besteld.Het was op 22.03 geleverd. Door het weer konden we niet meteen aan de slag daarmee gaan.Wat op de website als ‘biologische’ compost stond, bleek compost te zijn met erg veel afval. De net gekochte ‘bodemverbeteraar’ is vol plastiek en metaal. Het kan bodem zeker niet verbeteren. In tegendeel: nu is onze aarde met plastiek en microplastiek ‘verrijkt’ (zie bewijsstuken 1 en 2).Dat hebben we op 12.04 ‘s avonds vastgesteld en meteen aan de online winkel onze frustraties gecomuniceerd (compost vol afval kan toch zeker niet ‘biologische’ genoemd worden?) met het aanvraag tot terugbetaling en terugname van het product.Het antwoord volgde op 15.04. Ze hebben alles geweigerd met referentie naar 14 dagen bedenkingstijd.Wat volgde hadden we niet verwacht:Op 15.04 stond ‘biologische groencompost in big bag’ niet meer op zijn website.We hadden wel een direct link naar het product opgeslagen. Via die link konden wij naar het product pagina geraken. Alleen was het titel en het beschrijving van het product aangepast en de woorden ‘biologische groencompost’ stonden er niet meer bij. Het stuk dat ‘het conform regelgeving biologische landbouw’ was helemaal op het einde plots wel toegevoegd.Omdat we van eigen ervaring weten dat het wat tijd neemt voor aanpassingen op de webpaginas in Google Search (en andere zoekbrowsers) zichtbaar/up-to-date zijn, hebben we het productnaam in google (en ook bing, brave search) opgezocht. Daar was te zien dat de titel van het product effectief ‘biologische groencompost’ was, maar niet meer is (bewijsstuk 3 en 4,datum van het opname: 15.04).Dus, na onze klacht heeft de online-winkel zijn beschrijving aangepast en verwijst naar de nieuwe productpagina, vermeldend dat er nergens iets over biologisch compost staat. Ze hadden het namelijk zelf net aangepast en verwijderd. Hierboven staat uitgelegd hoe we toch kunnen bewijzen dat het er origineel wel stond, en dat ze dit hebben aangepast na onze mail uitwisseling.Na onze e-mail met de vraag daarover, weigerde klantendiest het feiten en beshouwde het als ‘druksmiddel’.

Opgelost
S. D.
6/05/2020

Problemen met annuleren van online bestelling

Geachte,ik bestelde op 25/3 graszaad bij u via online-tuincenturm.be, op uw website stond toen nog dat het product op voorraad was en binnen de 2 werkdagen zou geleverd worden. Enkele dagen later consulteerde ik opnieuw uw website en zag ik dat de leveringstermijn was aangepast naar 10! werkdagen. Zo lang zou ik niet wachten op mijn bestelling en bijgevolg annuleerde ik mijn bestelling op 3/4. Op 11/4 staat opeens een pakket voor mijn deur afkomstig van 't Rozenland. U had mijn annulatie dus genegeerd of over het hoofd gezien, dat is menselijk. Ik heb het pakket ongeopend gelaten gezien ik deze bestelling geannuleerd had en ik reeds graszaad had ontvangen van een webshop die zeer correct te werk ging en snel en correct kon leveren. Op 28/4 heb ik nogmaals een reminder gestuurd i.v.m. mijn annulatie waar u dan op 29 april uiteindelijk een eerste antwoord op geformuleerd hebt: u hebt mij gevraagd of ik kon bevestigen of het product op 11/4 is geleverd. Zoals eerder aangehaald zijn de goederen inderdaad 11/4 voor mijn deur geleverd. Ik heb u er toen ook op gewezen dat de levering heeft plaatsgevonden pas 8 dagen na mijn annulatie.Vervolgens heeft mij opnieuw op 29/4 een mail gestuurd dat dit artikel niet kan geannuleerd worden gezien het een artikel van bederfbare aard betreft. Ik heb u toen opnieuw aangegeven dat mijn annulatie op 3/4 is geplaatst en u het artikel pas op 11/4 heeft geleverd. Na wat zinloos heen en weer gemail en het uitblijven van een concreet antwoord van uw kant heb ik u dan op 5/5 een concreet antwoord gevraagd of u het graszaad al dan niet terugneemt. Uw antwoord op 6/5 was: We nemen het graszaad niet terug. Op dit moment staat de levering nog ongeopend in mijn inkomhal.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform