Terug

Misleidende productbeschrijving met het verbergen van de feiten achteraf.

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. S.

Naar: 't Rozenland

02/05/2024

Beste,Op 19. 03 hebben we van de online winkel online-tuincentrum.be een 1m3 zak van ‘biologische groencompost’ besteld.Het was op 22.03 geleverd. Door het weer konden we niet meteen aan de slag daarmee gaan.Wat op de website als ‘biologische’ compost stond, bleek compost te zijn met erg veel afval. De net gekochte ‘bodemverbeteraar’ is vol plastiek en metaal. Het kan bodem zeker niet verbeteren. In tegendeel: nu is onze aarde met plastiek en microplastiek ‘verrijkt’ (zie bewijsstuken 1 en 2).Dat hebben we op 12.04 ‘s avonds vastgesteld en meteen aan de online winkel onze frustraties gecomuniceerd (compost vol afval kan toch zeker niet ‘biologische’ genoemd worden?) met het aanvraag tot terugbetaling en terugname van het product.Het antwoord volgde op 15.04. Ze hebben alles geweigerd met referentie naar 14 dagen bedenkingstijd.Wat volgde hadden we niet verwacht:Op 15.04 stond ‘biologische groencompost in big bag’ niet meer op zijn website.We hadden wel een direct link naar het product opgeslagen. Via die link konden wij naar het product pagina geraken. Alleen was het titel en het beschrijving van het product aangepast en de woorden ‘biologische groencompost’ stonden er niet meer bij. Het stuk dat ‘het conform regelgeving biologische landbouw’ was helemaal op het einde plots wel toegevoegd.Omdat we van eigen ervaring weten dat het wat tijd neemt voor aanpassingen op de webpaginas in Google Search (en andere zoekbrowsers) zichtbaar/up-to-date zijn, hebben we het productnaam in google (en ook bing, brave search) opgezocht. Daar was te zien dat de titel van het product effectief ‘biologische groencompost’ was, maar niet meer is (bewijsstuk 3 en 4,datum van het opname: 15.04).Dus, na onze klacht heeft de online-winkel zijn beschrijving aangepast en verwijst naar de nieuwe productpagina, vermeldend dat er nergens iets over biologisch compost staat. Ze hadden het namelijk zelf net aangepast en verwijderd. Hierboven staat uitgelegd hoe we toch kunnen bewijzen dat het er origineel wel stond, en dat ze dit hebben aangepast na onze mail uitwisseling.Na onze e-mail met de vraag daarover, weigerde klantendiest het feiten en beshouwde het als ‘druksmiddel’.

Berichten (1)

't Rozenland

Naar: S. S.

02/05/2024

Copy @leden@test-aankoop.beBeste,We verwijzen naar onze eerdere communicatie op 16/4 aan klant, waarin tot op heden elk gebrek aan bewijs naar voor kwam, en van enige misleiding geen sprake was.Enkele belangrijke punten willen we naar voren brengen met betrekking tot de procedure voor het indienen van een klacht en de aard van de klachten.Conform onze algemene voorwaarden, en in lijn met de consumentenwetgeving, dient een klacht over de kwaliteit of omschrijving van een product binnen een redelijke termijn na onekking te worden gemeld.U legt een klacht neer op 12/4, meer dan drie weken na ontvangst van het product (22/3).Deze termijn is langer dan de door ons gestelde en wettelijk ondersteunde termijn voor het melden van defecten of niet-conformiteiten.Bovendien ontbrak tot op dag van vandaag elk gebrek aan bewijs.Hierdoor werd uw klacht formeel als niet ontvankelijk beschouwd. De dreigende toon in Uw communicatie niet te na gesproken.De 'bewijslast' die nu naar voor gebracht wordt is niet alleen onduidelijk, en bovendien niet controleerbaar op echtheid.Het is duidelijk dat de klant de handelaar enkel imagoschade wil toebrengen, met het doel van een volledige restitutie van het bedrag.En het consumentenplatform hiervoor misbruikt, en tal van insinuaties doet om het positieve imago van de handelaar te schaden.We rekenen er dan ook op dat Test-Aankoop niet zomaar de rechten van de handelaar naast zich neerlegt.De rechten van de consument kan duiden aan betrokkene, en haar ook kan wijzen op de plichten die ze naast zich neerlegde.Een verzoek tot verwijdering van de onterechte klacht lijkt ons dan ook gegrond.Hoogachtend,G. MoreelsBestuurder't Rozenland bvLidnr Test-Aankoop in onderwerpregel vermeldDit e-mail bericht inclusief eventuele ingesloten bestanden kan informatie bevatten die vertrouwelijk is en/of beschermd door intellectuele eigendomsrechten. Dit bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n). Elk gebruik van de informatie vervat in dit bericht (waaronder de volledige of gedeeltelijke reproductie of verspreiding onder elke vorm) door andere personen dan de geadresseerde(n) is verboden. Indien u dit bericht per vergissing heeft ontvangen, gelieve de afzender hiervan te verwittigen en dit bericht te verwijderen.Save a tree...please don't print this e-mail unless you really need to.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform