Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Niet door ons als zaakvoerders het contract ondertekend
Beste, Er is enige tijd geleden (begin 2023) een vertegenwoordiger bij ons langs geweest van AFE benelux om ons een contract aan te smeren. Echter mijn vrouw was alleen thuis en hebben haar alles doen lijken of dit allemaal rozegeur en mannenschijn was. Ze hebben haar met valse beloofte haar een contract onder de neus geduwd dat ze onmiddelijk moest tekenen want dit was een gouden kans die je nooit meer zult zien langskomen. Zo goedgelovig dat zij ook was heeft dit contract getekend , maar zij heeft getekend in eigen naam en niet in naam van VDA Clean bv die 2 zaakvoerders heeft , dus met andere worden ik en mijn zoon waren hier totaal niet van op de hoogte dat zich dit had voorgedaan. Echter spijtig genoeg hebben zij een 1ste factuur gestuurd dat ik helaas zonder dit verder na te kijken betaald heb. Hierna ben ik er pas opuitgekomen dat dit iets was waar wij niet van op de hoogte waren dat mijn vrouw dit contract had getekend buiten ons medeweten in. Uiteraard hebben wij hierna onmiddelijk alle betalingsvoorwaarden die zij ons hadden opgelegd geschrapt. Nu 2 jaar verder willen ze plots al hun achterstallige geld en een opzegvergoeding . Wij roepen hiervoor dan ook jullie hulp in omdat wij geen zins van plan zijn dit te betalen omdat dit contract niet dooronszelf getekend geweest is en volgens ons dan ook niet rechtsgeldig is. Mvg, VDA Clean bv
Contract
Beste, ik tekende een contract op mijn zelfstandige zaak af bij AFE nu al bijna 2jaar verder merk ik dat dit mij weinig tot niets oplevert. het contract stopzetten is niet mogelijk volgens AFE. het kost mij per maand bijna 400€ en deze kost is mij te zwaar aan het worden. kunnen jullie hier iets aan doen? ik kan het contract doorsturen als dit nodig is. ik heb ook al meerdere klachten gezien over dit bedrijf. dwz dat ze verkopers aan huis laten komen en met een verkoopspraatje de potentiele klanten misleiden en laten tekenen. alvast bedankt Groeten Youenn De Mulder
wurg contrackt
ik heb dit ook meegemaakt met afebenelux mooie beloftes maar grote leugens mijn promo video niet terug te vinden op facebook instrgram tiktok youtube zoals ze beloofd hadden .gingen ook iemand sturen voor facebook opleiding .is niet komen opdagen heeft niets laten weten ook niet .de persoon dat mij contacteerd was plots niet meer bereikbaar .ik moest hen toegang geven tot facebook voor de facebook campagne .niet gebeurt ook niet .wel hebben ze mijn facebook wachtwoord veranderd.er was afgesproken 289 euro per maand te betalen maar kwamen af met nog 2 andere facturen ik heb geen klanten kunnen genereren zoals zei beloofde dus op 13-09-2025 heb ik hun een schade factuur gestuurd voor verloren inkomsten en ook mijn brief van opzegging .tot op heden niets meer van gehoord
Betalingsprobleem
Geachte mevrouw/heer, Op 09/09/25 ontving ik van u een brief met het verzoek tot betaling van het bedrag van 625,92 Deze vordering betwist ik in zijn geheel. Op 01/07/25 schreef ik B3D4 hierover reeds aan. De vermeende vordering van deze firma is ongegrond omdat - ik meermaals heb proberen aantonen dat ik die kost financieel niet kan dragen - de contract regels niet worden nageleefd - er is zonder mijn toestemming een website online gezet onder een andere domeinnaam dan mijn domeinnaam B3D4. Dit ben ik te weten gekomen door de concurrenttie van jullie die mij contacteerde. - ik heb maar weet van 1 enkele facebookcampange, maar daar heb ik zo goed als geen overzicht van gehad. - ik heb ook al aangetoond dat ik bezig ben met stopzetting van mijn zelfstandige activiteiten, maar ik blijf en krijg geen menselijk voorstel. Ik heb geen mogelijkheid het maandelijks bedrag te vereffenen, nog heb ik interesse om de diensten door te laten lopen gezien het niet nakomen van de contracten na meermaals telefonisch en mailverkeer te hebben gehad. Gelieve mij binnen de 15 dagen na ontvangst van dit schrijven schriftelijk te bevestigen dat u elke verdere invorderingsactie ten aanzien van mij definitief beëindigd hebt. Met vriendelijke groet, Dario Beda B3D4
In gebreke stellen
Beste, Wij hebben in juni een contract ondertekend bij AFE Benelux. Een overeenkomst voor multimediaprestaties en informaticaprestaties. Wij werden onder druk gezet om onmiddellijk te beslissen en zijn helaas naïef geweest om dit te ondertekenen. Daar wij startende zelfstandigen zijn en dus druk in opstart zijn, hebben wij dit 2 maanden links laten liggen om dan eens uitvoerig het allemaal te bekijken. Na het grondig bekijken van de diensten en wat wij daarvoor betaalden, kwamen wij tot de constatatie dat de geleverde diensten niet voldoen aan onze eisen. De website werd online geplaatst ZONDER ons medeweten met ONWAARHEDEN. Wij hebben dit ontdekt en deze onmiddellijk offline laten halen. De link tussen ons domeinnaam en bestelplatform, waar wij bij een ander bedrijf voor betaald hadden werd zomaar verbroken. Klanten konden ons niet meer bereiken op de courante manier en zorgde voor heel veel verwarring. Tot op heden, is onze website niet aangepast naar behoren. Wij betalen al meer dan 3 maanden voor een website die niet professioneel overkomt en zonder overleg opgemaakt is. Ook de promotionele facebookcampagnes waar wij voor betalen, zijn niet gebeurd. In de documenten ons aangetekend sturen bijgevoegd. Inmiddels hebben zij nu via mail een antwoord gegeven die onze argumenten teniet doen. Wij zijn niet van plan om dit contract verder te zetten. De site voldoet niet (en werd in eerste instantie zonder ons medeweten en vol fouten online gedropt) en de filmpjes en foto's evenmin. Ook het verder ronselen van zelfstandigen in de buurt met verwijzing van onze naam zonder ons medeweten terwijl wij ontevreden zijn, vinden wij echt niet kunnen. Kunnen jullie ons helpen met deze zaak? Met vriendelijke groeten, De Frietclub Gaetane Schollaert
niet uitvoeren contrac
beste , ik vraag om te bekijken of het contract dat afe mijn vriendin , zaakvoerdster van ijsparadijs beringen wel in orde is . Ze is de nederlandse taal niet goed machtig en heeft haar door mooie praatjes een peperduur contract van 4 jaar laten aansmeren , de firma stuurt elke maand rekeningen maar hebben pas sinds 6/08/25 contact genomen na een boze mail van ons dat er niets gebeurde . ons vertrouwen is helemaal zoek na alle slechte reviews en commentaren online waarvan ook een aantal via jullie behandeld zijn. ik voeg in bijlage het contract bij. als jullie me via mail contacteren kan ik het contract doorsturen
Oneerlijke handelspraktijken – AFE Benelux
Geachte mevrouw/heer, Op 15 juli 2025 ontving ik van u een brief met het verzoek tot betaling van het bedrag van € 4.061,98 euro ,referentie M2087342 van de brief gerechtsdeurwaarder LEROY & PARTNERS. Deze vordering betwist ik in zijn geheel. Op 22 juni 2025 schreef ik AFE Benelux hierover reeds aan. De vermeende vordering van deze firma is ongegrond omdat: Ik reeds € 2.910,08 betaald heb aan AFE Benelux zonder dat de beloofde diensten (zichtbaarheid en promotie op sociale media) daadwerkelijk geleverd werden of enig resultaat hebben opgeleverd. Ondanks herhaalde klachten en bewijzen van mijn moeilijke financiële situatie, werd geen menselijke oplossing geboden, noch werd rekening gehouden met mijn omstandigheden. Mijn verzoek tot een realistisch afbetalingsplan werd afgewezen. De opgeëiste schadevergoeding lijkt niet in verhouding tot de daadwerkelijk geleden schade en lijkt enkel bedoeld om extra inkomsten te genereren voor de firma, wat volgens mij onrechtmatig is. Gelieve mij binnen de 15 dagen na ontvangst van dit schrijven schriftelijk te bevestigen dat u elke verdere invorderingsactie ten aanzien van mij definitief beëindigd hebt. In afwachting van uw schriftelijke bevestiging, verblijf ik, Met vriendelijke groet, Folly Kokou Destelbergenstraat 83/9040 Sint-Amandsberg Tel.: 0488282712 E-mai: kokou.folly@telenet.be
wanpraktijken van firma
Geachte mevrouw/heer, Op [04-7-2025] ontving ik van u een brief met het verzoek tot betaling van het bedrag van [6741,14] euro [Referentienummer brief gerechtsdeurwaarder of incassobureau 208/2691/16692]. Deze vordering betwist ik in zijn geheel. Op [09/2024] belde ik [afe benelux] hierover reeds aan. De vermeende vordering van deze firma is ongegrond omdat [ze zelf een website gemaakt hebben maar niet onze website en zij onder mijne naam een domeinnaam hebben aangevraagt waar ik niet voor getekend heb en deze op mijn uitdrukkelijke aanvraag ook onmiddelijk hebben verwijderd daar ik ermee zou verder gaan. alsook een filmke dat ze gemaakt hebben en beloofde overal te publiciteit te maken wat ook nooit gebeurt is]. Is een firma dat bezig is met grote wanpraktijken en ook heel veel slechte revieuws heeft. Gelieve mij binnen de 15 dagen na ontvangst van dit schrijven schriftelijk te bevestigen dat u elke verdere invorderingsactie ten aanzien van mij definitief beëindigd hebt. Met vriendelijke groet,
Niet vermelde voorwaarden contract
Een verkoper van AFE Benelux (onderdeel van Proximedia) is vorig jaar Augustus bij me langsgeweest met het voorstel een website te bouwen (www.pcsven.be) Hij vertelde me dat ik deze dienst kon opzeggen wanneer ik wilde en dit zonder bijkomende kosten. Toen ik het bedrag van 197 € per maand toch wat veel begon te vinden na een 7 tal maanden wenste ik dit contract stop te zetten maar toen zei het bedrijf dat ik bij stopzetting van dit contract 40% van de totale kost over 48 maanden moest betalen wat een 3230 € zou zijn. Ik heb dan gevraagd waar die getekende algemene voorwaarden dan zijn en ze hebben me het contract toegestuurd met de algemene voorwaarden maar het contract is wel ondertekend maar de algemene voorwaarden heb ik NIET getekend en nooit gezien zelfs. Zij beweren dat dit een doordrukformulier was maar ik heb het nooit gezien. Contract in bijlage.
wanprestatie, wurgcontract
Ook ik heb een wurg/zelfmoordcontract getekend bij AFE Benelux. Ik werd gecontacteerd door een verkoper van AFE met de vraag of ze een nieuwe formule mochten komen voorstellen. Ze zochten enkele firma's die willen meewerken om deze formule te promoten. Er werden mij veel mooie aspecten aangehaald. Ik kreeg een mooie website, professionele foto's, een reclamevideo, een mailadres, lessen om mijn website te beheren, lessen omtrent social mediapromotie,... Kortom, alles wat een beginnende zelfstandige nodig heeft. er werd een prijs vermeld waarmee ik akkoord ging. Uiteraard hebben ze in alle talen verzwegen dat deze prijs EXC BTW is. Er was een garantie van 3-7 nieuwe klanten per week. Binnen 3 maanden gingen ze terugkomen voor een evaluatie. Deze drie maanden heb ik 0 nieuwe klanten aangetrokken. Ik heb hun meermaals moeten vragen voor mijn inloggegevens van mijn mailadres. Deze heb ik na anderhalve maand eindelijk gekregen. Ik heb een gratis lezing gegeven in december. Ik heb hun herhaaldelijk gecontacteerd met de vraag dit na de lezing offline te halen. mails gestuurd, geen antwoord gekregen. Gebeld, ze namen niet op. Bij hun visite na 3 maanden heb ik dit aangekaart aan de contactpersoon. Hij ging er persoonlijk werk van maken, want dit geeft inderdaad een onprofessioneel beeld van mijn zaak. Hij gaf mij dus gelijk. intussen zijn me mei, maar kunnen mensen zich NOG ALTIJD INSCHRIJVEN op mijn lezing van >5 maanden geleden. De lessen omtrent websitebeheer zou zeer nuttig zijn, zodat ik deze zelf offline kan halen. Maar hier spreekt de firma niet meer van. ook de andere diensten zijn niet meer aangeboden. Tijdens het gesprek met de contactpersoon heb ik aangehaald dat ik geen nieuwe klanten meer heb gekregen. Volgens hem komt het omdat mijn website online zeer moeilijk te vinden is. Dit omdat er geen google ads zijn. Gevolg: een tweede wurg/zelfmoordcontract. Nog altijd zonder resultaat. Mijn website wordt minimaal bezocht en ik trek geen klanten aan. Wel moet ik maandelijks de twee zware contracten betalen. Raar toch? ze contacteren mij met de vraag om samen te werken, een mooie site te hebben en veel nieuwe klanten te krijgen. Maar dan krijg ik een onvindbare website. Om deze te vinden, moet een tweede contract aangegaan worden, van ongeveer hetzelfde maandelijkse bedrag. Ik ben er zeker van dat niemand zou betalen voor een website die onvindbaar is. Dit gaat ook de rede zijn waarom de eerste vertegenwoordiger/verkoper hier dus over gezwegen heeft. Nu, na 8 maanden heb ik een website, een mailadres (die 48dagen te laat kwam), en verder niets. Geen video, geen foto's, geen opleidingen en helemaal GEEN NIEUWE klanten. Wat ik wel heb, zijn twee wurgcontracten, of beter gezegd zelfmoordcontracten.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
