Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
G. S.
16/09/2025

In gebreke stellen

Beste, Wij hebben in juni een contract ondertekend bij AFE Benelux. Een overeenkomst voor multimediaprestaties en informaticaprestaties. Wij werden onder druk gezet om onmiddellijk te beslissen en zijn helaas naïef geweest om dit te ondertekenen. Daar wij startende zelfstandigen zijn en dus druk in opstart zijn, hebben wij dit 2 maanden links laten liggen om dan eens uitvoerig het allemaal te bekijken. Na het grondig bekijken van de diensten en wat wij daarvoor betaalden, kwamen wij tot de constatatie dat de geleverde diensten niet voldoen aan onze eisen. De website werd online geplaatst ZONDER ons medeweten met ONWAARHEDEN. Wij hebben dit ontdekt en deze onmiddellijk offline laten halen. De link tussen ons domeinnaam en bestelplatform, waar wij bij een ander bedrijf voor betaald hadden werd zomaar verbroken. Klanten konden ons niet meer bereiken op de courante manier en zorgde voor heel veel verwarring. Tot op heden, is onze website niet aangepast naar behoren. Wij betalen al meer dan 3 maanden voor een website die niet professioneel overkomt en zonder overleg opgemaakt is. Ook de promotionele facebookcampagnes waar wij voor betalen, zijn niet gebeurd. In de documenten ons aangetekend sturen bijgevoegd. Inmiddels hebben zij nu via mail een antwoord gegeven die onze argumenten teniet doen. Wij zijn niet van plan om dit contract verder te zetten. De site voldoet niet (en werd in eerste instantie zonder ons medeweten en vol fouten online gedropt) en de filmpjes en foto's evenmin. Ook het verder ronselen van zelfstandigen in de buurt met verwijzing van onze naam zonder ons medeweten terwijl wij ontevreden zijn, vinden wij echt niet kunnen. Kunnen jullie ons helpen met deze zaak? Met vriendelijke groeten, De Frietclub Gaetane Schollaert

In behandeling
K. P.
6/08/2025

niet uitvoeren contrac

beste , ik vraag om te bekijken of het contract dat afe mijn vriendin , zaakvoerdster van ijsparadijs beringen wel in orde is . Ze is de nederlandse taal niet goed machtig en heeft haar door mooie praatjes een peperduur contract van 4 jaar laten aansmeren , de firma stuurt elke maand rekeningen maar hebben pas sinds 6/08/25 contact genomen na een boze mail van ons dat er niets gebeurde . ons vertrouwen is helemaal zoek na alle slechte reviews en commentaren online waarvan ook een aantal via jullie behandeld zijn. ik voeg in bijlage het contract bij. als jullie me via mail contacteren kan ik het contract doorsturen

Afgesloten
K. F.
31/07/2025

Oneerlijke handelspraktijken – AFE Benelux

Geachte mevrouw/heer, Op 15 juli 2025 ontving ik van u een brief met het verzoek tot betaling van het bedrag van € 4.061,98 euro ,referentie M2087342 van de brief gerechtsdeurwaarder LEROY & PARTNERS. Deze vordering betwist ik in zijn geheel. Op 22 juni 2025 schreef ik AFE Benelux hierover reeds aan. De vermeende vordering van deze firma is ongegrond omdat: Ik reeds € 2.910,08 betaald heb aan AFE Benelux zonder dat de beloofde diensten (zichtbaarheid en promotie op sociale media) daadwerkelijk geleverd werden of enig resultaat hebben opgeleverd. Ondanks herhaalde klachten en bewijzen van mijn moeilijke financiële situatie, werd geen menselijke oplossing geboden, noch werd rekening gehouden met mijn omstandigheden. Mijn verzoek tot een realistisch afbetalingsplan werd afgewezen. De opgeëiste schadevergoeding lijkt niet in verhouding tot de daadwerkelijk geleden schade en lijkt enkel bedoeld om extra inkomsten te genereren voor de firma, wat volgens mij onrechtmatig is. Gelieve mij binnen de 15 dagen na ontvangst van dit schrijven schriftelijk te bevestigen dat u elke verdere invorderingsactie ten aanzien van mij definitief beëindigd hebt. In afwachting van uw schriftelijke bevestiging, verblijf ik, Met vriendelijke groet, Folly Kokou Destelbergenstraat 83/9040 Sint-Amandsberg Tel.: 0488282712 E-mai: kokou.folly@telenet.be

Afgesloten
N. V.
4/07/2025

wanpraktijken van firma

Geachte mevrouw/heer, Op [04-7-2025] ontving ik van u een brief met het verzoek tot betaling van het bedrag van [6741,14] euro [Referentienummer brief gerechtsdeurwaarder of incassobureau 208/2691/16692]. Deze vordering betwist ik in zijn geheel. Op [09/2024] belde ik [afe benelux] hierover reeds aan. De vermeende vordering van deze firma is ongegrond omdat [ze zelf een website gemaakt hebben maar niet onze website en zij onder mijne naam een domeinnaam hebben aangevraagt waar ik niet voor getekend heb en deze op mijn uitdrukkelijke aanvraag ook onmiddelijk hebben verwijderd daar ik ermee zou verder gaan. alsook een filmke dat ze gemaakt hebben en beloofde overal te publiciteit te maken wat ook nooit gebeurt is]. Is een firma dat bezig is met grote wanpraktijken en ook heel veel slechte revieuws heeft. Gelieve mij binnen de 15 dagen na ontvangst van dit schrijven schriftelijk te bevestigen dat u elke verdere invorderingsactie ten aanzien van mij definitief beëindigd hebt. Met vriendelijke groet,

Afgesloten
S. L.
11/06/2025

Niet vermelde voorwaarden contract

Een verkoper van AFE Benelux (onderdeel van Proximedia) is vorig jaar Augustus bij me langsgeweest met het voorstel een website te bouwen (www.pcsven.be) Hij vertelde me dat ik deze dienst kon opzeggen wanneer ik wilde en dit zonder bijkomende kosten. Toen ik het bedrag van 197 € per maand toch wat veel begon te vinden na een 7 tal maanden wenste ik dit contract stop te zetten maar toen zei het bedrijf dat ik bij stopzetting van dit contract 40% van de totale kost over 48 maanden moest betalen wat een 3230 € zou zijn. Ik heb dan gevraagd waar die getekende algemene voorwaarden dan zijn en ze hebben me het contract toegestuurd met de algemene voorwaarden maar het contract is wel ondertekend maar de algemene voorwaarden heb ik NIET getekend en nooit gezien zelfs. Zij beweren dat dit een doordrukformulier was maar ik heb het nooit gezien. Contract in bijlage.

Afgesloten
J. V.
7/05/2025

wanprestatie, wurgcontract

Ook ik heb een wurg/zelfmoordcontract getekend bij AFE Benelux. Ik werd gecontacteerd door een verkoper van AFE met de vraag of ze een nieuwe formule mochten komen voorstellen. Ze zochten enkele firma's die willen meewerken om deze formule te promoten. Er werden mij veel mooie aspecten aangehaald. Ik kreeg een mooie website, professionele foto's, een reclamevideo, een mailadres, lessen om mijn website te beheren, lessen omtrent social mediapromotie,... Kortom, alles wat een beginnende zelfstandige nodig heeft. er werd een prijs vermeld waarmee ik akkoord ging. Uiteraard hebben ze in alle talen verzwegen dat deze prijs EXC BTW is. Er was een garantie van 3-7 nieuwe klanten per week. Binnen 3 maanden gingen ze terugkomen voor een evaluatie. Deze drie maanden heb ik 0 nieuwe klanten aangetrokken. Ik heb hun meermaals moeten vragen voor mijn inloggegevens van mijn mailadres. Deze heb ik na anderhalve maand eindelijk gekregen. Ik heb een gratis lezing gegeven in december. Ik heb hun herhaaldelijk gecontacteerd met de vraag dit na de lezing offline te halen. mails gestuurd, geen antwoord gekregen. Gebeld, ze namen niet op. Bij hun visite na 3 maanden heb ik dit aangekaart aan de contactpersoon. Hij ging er persoonlijk werk van maken, want dit geeft inderdaad een onprofessioneel beeld van mijn zaak. Hij gaf mij dus gelijk. intussen zijn me mei, maar kunnen mensen zich NOG ALTIJD INSCHRIJVEN op mijn lezing van >5 maanden geleden. De lessen omtrent websitebeheer zou zeer nuttig zijn, zodat ik deze zelf offline kan halen. Maar hier spreekt de firma niet meer van. ook de andere diensten zijn niet meer aangeboden. Tijdens het gesprek met de contactpersoon heb ik aangehaald dat ik geen nieuwe klanten meer heb gekregen. Volgens hem komt het omdat mijn website online zeer moeilijk te vinden is. Dit omdat er geen google ads zijn. Gevolg: een tweede wurg/zelfmoordcontract. Nog altijd zonder resultaat. Mijn website wordt minimaal bezocht en ik trek geen klanten aan. Wel moet ik maandelijks de twee zware contracten betalen. Raar toch? ze contacteren mij met de vraag om samen te werken, een mooie site te hebben en veel nieuwe klanten te krijgen. Maar dan krijg ik een onvindbare website. Om deze te vinden, moet een tweede contract aangegaan worden, van ongeveer hetzelfde maandelijkse bedrag. Ik ben er zeker van dat niemand zou betalen voor een website die onvindbaar is. Dit gaat ook de rede zijn waarom de eerste vertegenwoordiger/verkoper hier dus over gezwegen heeft. Nu, na 8 maanden heb ik een website, een mailadres (die 48dagen te laat kwam), en verder niets. Geen video, geen foto's, geen opleidingen en helemaal GEEN NIEUWE klanten. Wat ik wel heb, zijn twee wurgcontracten, of beter gezegd zelfmoordcontracten.

Afgesloten
L. R.
24/03/2025

contract

Ik heb vorige week 18/03 een medewerker op bezoek gehad. Na een hele "leuke" uitleg heeft hij me een papieren contract laten tekenen. Na mijn vraag of ik een koppie mag hebben heeft hij beweerd dat ik deze digitaal zal ontvangen, terwijl hij had een koppie. Ik heb tot heden geen contract ontvangen, noch op papier, nog digitaal. Ik heb enkel de blad met zijn "offerte", die heeft hij niet zo graag maar toch me gegeven. Dat was al verdacht. Ik werd wel vanaf woensdag 19/03 gebombardeerd door mails en ook een betaling verzoek. Ik moest ervoor eigen foto's bezorgen voor zogezegd "tijdelijke" video, met mijn eigen materiaal! Dat heeft de vriendelijke medewerker niet gezegd hoor. (Niels). Ook heb ik €99 "opstart" kosten betaald, voor deze heb ik ook geen factuur ontvangen, maar wel een nieuwe factuur en op die zie ik mijn klantnummer. Het is niks online gezet, en ik snap niet waarom moet ik al betalen, terwijl en niks werd gedaan van hun kant. Ik zou graag deze "contract" dat ik nog niet ontvangen heb onmiddellijk en kosteloos opzeggen. Deze manier van werken is niet te vertrouwen

Afgesloten
N. E.
29/01/2025

Wurgcontract

In april 2024 heb ik, zoals velen, me ook laten vangen door de mooipraterij van AFE Benelux. Ze maakten hele mooie beloftes: Hiervoor ging AFE Benelux mijn website promoten en zichtbaar maken voor mijn doelgroepen op een wijze die ik zelf niet kond. Nu zit ik dus ook vast aan zo een wurgcontract Het zijn ook contracten voor 4 jaar. Intussen betaal ik dus ook al enkele maanden een, achteraf bekeken, schandalig hoge prijs. (in totaal 169 euro met btw) Of daar tot nu toe eigenlijk al nieuwe klanten zijn door verworven, blijft een grote vraag. Meestal vinden mensen mij via google, wat daarvoor ook al zo was. Moest ik het zelf doen, kwam het me hoogstwaarschijnlijk veel goedkoper uit. Met wat opzoekwerk ben ik ook te weten gekomen dat over AFE Benelux (van Proximedia) al een massa klachten zijn binnengekomen. Jammer genoeg te laat ontdekt. Dus is dit nu mijn vraag: Zijn er bij Test Aankoop advocaten die ervaring hebben met AFE Benelux om van deze langdurige wurgcontracten af te geraken ? Ik zou zeker wat advies kunnen gebruiken. Dit contract loopt nog 3 jaar en volgens mij bekom ik niet de mondeling beloofde resultaten. Kan ik meer informatie krijgen wie zou kunnen helpen, hoe dat zou verlopen en ook zeker wat daar de eventuele kosten kunnen van zijn? Vriendelijke groeten,

Afgesloten
A. D.
2/01/2025

Wurgcontracten

Korte beschrijving van uw probleem Beste, In juni 2024 heb ik, zoals velen, me ook laten vangen door de mooipraterij van AFE Benelux. Ze maakten hele mooie beloftes: Hiervoor ging AFE Benelux mijn website promoten en zichtbaar maken voor mijn doelgroepen op een wijze die we zelf niet konden, door middel van Google ads, Instagram, professionele promofilms...We gingen gegarandeerd alijd bovenaan op de eerste pagina staan in de zoekmachine. Nu zit ik dus ook vast aan zo 2 wurgcontracten. 1 voor website en 1 voor promotie/advertentie. Het zijn ook contracten voor 4 jaar. Intussen betaal ik dus ook al enkele maanden een, achteraf bekeken, schandalig hoge prijs. (in totaal een som van 205,70+264,99=470,69€ incl BTW) Of daar tot nu toe eigenlijk al nieuwe klanten zijn door verworven, blijft een grote vraag. Bitter weinig tot geen mensen vertellen me dat ze de zogenaamde advertenties hebben gezien, en/of daarop hebben gereageerd. Meestal vinden mensen mij via google, wat daarvoor ook al zo was. Ik merkte ook dat ik eigenlijk gezakt ben. Vroeger stond ik bij de eerste 5, tegenwoordig sta ik zelfs &lager. Reclame zie ik enkel op facebook verschijnen. Heel zelden eens op Instagram. Verder weet ik geen enkel ander platform waar reclame wordt gemaakt. Blijkbaar wordt ook enkel “geadverteerd” op facebook en instagram. Waarvoor dus veel geld wordt gevraagd. Moest ik het zelf doen, kwam het me hoogstwaarschijnlijk veel goedkoper uit. Ook zie ik zelf dat de advertenties op facebook heel laat zijn. Op uren waarvan ik vermoed dat mensen niet echt zoeken naar mijn diensten. Veelal ook rond of na middernacht. Heel zelden zie ik die eens overdag verschijnen. Met wat opzoekwerk ben ik ook te weten gekomen dat over AFE Benelux (van Proximedia) al een massa klachten zijn binnengekomen. Jammer genoeg te laat ontdekt. Dus is dit nu mijn vraag: Zijn er bij Test Aankoop advocaten die ervaring hebben met AFE Benelux om van deze langdurige wurgcontracten af te geraken ? Ik zou zeker wat advies kunnen gebruiken. Deze contracten lopen nog lange tijd, en volgens mij bekom ik niet de mondeling beloofde resultaten. Kan ik meer informatie krijgen wie zou kunnen helpen, hoe dat zou verlopen en ook zeker wat daar de eventuele kosten kunnen van zijn? Intussen heb ik me ook lid gemaakt van Testaankoop. Vriendelijke groeten,

Afgesloten
M. L.
26/09/2024

contract opzegging

Beste, ik heb op 13/08/2024 een contract getekend met voorwaarden die mij belooft zijn maar deze worden niet nageleefd en hiervoor betaal ik geen 300euro voor maandelijks dus had graag dit stopgezet want ben totaal niet overtuigd van het concept de verkoper heeft mij overtuigd me zijn verkoop truckjes maar heb mij nu veranderd van gedachten het heeft mij ook al meer gekost dan het zelf heeft opgebracht en er zijn heel wat mankementen aan de voorwaarden die zij beloven dat ze gaan doen maar hiervan wordt niks waar en een contractbreuk doen zou ons tussen de 2500 en 5000 euro kosten wat dit echt overdreven is.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform