Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Verzekering
Beste, ik ben van wagen veranderd en dit doorgegeven aan mijn verzekering en nu ineens is mijn bonus malus 04 ipv 0 omdat zij beweren dat ze mijn schade attesten niet hebben , terwijl ik daar klant ben
geen uitbetaling gewaarborgd inkomen
beste , mijn echtgenoot Murru Massimiliano is sinds december 2020 op ziekenverlof door een operatie die hij moest ondergaan in januari 2021.Hij is zelfstandige in de bouw en betaald netjes zijn gewaarborgd inkomen aan Allianz .De 1ste dagen van ziekte wordt niks uitbetaald , maar we zijn reeds 5 maanden verder en hebben tot op de dag van vandaag nog steeds geen uitkeringen mogen ontvangen van het gewaarborgd inkomen wat iedere maand 1500 euro netto bedraagt.wij hebben al die maanden geleefd met ons reserve maar daar zijn wij nu doorheen .Als wij contact nemen met de maatschappij wordt er telkens iets anders verteld . Ik heb nu klacht ingediend bij de ombudsman van allianz maar ook zij ontvangen geen verder nieuws omtrent ons dossier.Wij willen dat dit zo snel mogelijk wordt opgelost en dat wij worden uitbetaald waar wij recht op hebben !!!Onze financiele situatie verandert hier door ook .Met vriendelijke groeten , Murru Casto
Tussenkomst Rechtbijstand
Beste, na het ontvangen van een antwoord van Allianz Assistance, die zei dat ik het volgende adres moest gebruiken:Bonjour , Ce mail n'est pas pour Allianz Assistance . Merci de forwarder votre demande à: vcoweb@allianz.be Bien à vous , Philippe Ziniker Team Coach Front Office Service Team 32, Boulevard du Roi Albert II • Koning Albert II-laan 32 • 1000 Bruxelles • 1000 Brussel • Belgique • Belgie Tel + 32 2 290 64 68 welcome.be@allianz.comWebsite Map Email Data RGPD/GDPR: FRstuur ik u hieronder terug mijn brief en nu hopelijk aan de juiste dienst.Beste, Als antwoord op uw mail, ga ik hier niet mee akkoord. Je moet overal een Rechtsbijstand nemen (bv. bij autoverzekering), maar als puntje bij paaltje komt, kan je hem niet gebruiken, de ene uitvlucht na de andere. Als je een zaak hebt die voor de rechtbank komt, is het toch eender welke deze boete is (en het is geen gasboete, want het is niet de Stad Mortsel die deze gaf) en geeft??Het is een gewone boete er staat nergens iets van een gasboete op...als bijlage de eerste uitnodiging die ik kreeg (de eerste bon hebben we nooit gezien) en ik zie nergens GASBOETE staan... Bij andere maatschappijen doen ze niet zo lastig, een collega heeft juist dezelfde boete gekregen en deze mocht een advocaat nemen via haar rechtsbijstand..(gewone). Mij hadden ze dan nog een uitgebreide rechtsbijstand aangesmeerd, volgens de makelaar stelt Allianz zijn gewone bijstand nooit voor, direct de duurdere de 'uitgebreide', klant heeft dus bij het starten zelfs geen keuze, tot je er over valt, dan ineens is er wel een gewone. Wat deze mensen al allemaal hebben uitgestoken (en ik blijf het maar slikken), dat kan eigenlijk niet meer. Maar dit jaar was ik te laat om op te zeggen, zal het goed in het oog moeten houden nu.. Hierbij de mail, waar ik niet mee akkoord ga: Mevrouw, Mijnheer, Ik dien u mede te delen dat ik in rechtsbijstand geen tussenkomst verleen om volgende reden: Ik noteer dat het hier gaat om een betwisting van een gasboete waarvoor u opgeroepen wordt voor het Vredegerecht. Ik verwijs hierbij naar onze polisvoorwaarden, artikel 1, waarin bepaald wordt dat wij tussenkomst verlenen voor uw strafrechtelijke verdediging ingevolge inbreuk op de wetten en reglementen op de politie van het wegverkeer. Een gasboete valt hier niet onder. De opgelegde geldboete door Indigo Park Belgium is géén overtreding op het verkeersreglement. De waarborg “Rechtsbijstand” heeft namelijk als doel het strafrechtelijk verdedigen van de verzekerde voor inbreuken op wetten en reglementen betreffende de politie van het wegverkeer (bv. overdreven snelheid, alcoholconcentratie…) In dit geval wordt onze verzekerde niet strafrechtelijk vervolgd. Dit is een burgerlijke actie. Parkeerboetes maken immers geen deel uit van de wetten en reglementen op de politie van het wegverkeer. Een vergoeding is immers geen boete, maar een vergoeding voor het gebruik van een door de stad of gemeente aangeboden dienst. Het is contractueel. Ik sluit het dossier zonder gevolg. Vragen? Contacteer ons op rechtsbijstand@allianz.be Met vriendelijke groeten Marjolein D’haeze
Uitbetaling levensverzekering Allianz
Ik wacht sinds 3/12/20 op de uitbetaling van een levensverzekering. Allianz ontving de nodige documenten. Sindsdien heb ik verschillend e-mails gestuurd die blijven onbeantwoord. Telefonisch contact is zo goed als onmogelijk (al onze medewerkers zijn aan de lijn). Tot hiertoe 2 maal telefonisch contact gehad met een dame (Mevr Cathy Hanssen) die belooft terug te bellen maar niets onderneemt. De verantwoordelijken (Mevr Marleen Brics & Mevr Bonhomme) zijn 'toevallig' steeds onbereikbaar. Corona is geen excuus!Ik ben zelfstandig en heb sinds vorig jaar geen inkomen, en ook dit jaar is er van inkomen geen sprake. De dringende uitbetaling van mijn levensverzekering is noodzakelijk om te overleven. Ik heb geen enkel vertrouwen meer in Allianz.
PROBLEMEN MET UITBETALING BIJ PENSIOEN
Beste,Maart 2020 werd u door de werkgever op de hoogte gesteld van mijn pensioen per 01/06/20.Afrekening groepsverzekering is nog steeds niet gebeurd. Na tel.contact met uw diensten :- doorgeven in maart zou te vroeg zijn geweest (?)- men is pas terug op de groepsverzekering gekomen nadat de staat contact heeft genomen- documenten voor vrijgave groepsverzekering werden laattijdig naar werkgever overgemaakt.- toen de documenten dan eindelijk in orde waren kreeg ik van de dame aan de andere lijn (Allianz) te horen dat - nadat de documenten in orde zijn - uitbetaling nog MINSTENS een maand op zich zou laten wachten - dat was nu eenmaal de procedure !Ten vroegste half augustus - waarschijnlijk later !Nog steeds niet ontvangenIs dit wettelijk ok ? Ik heb reeds recht op deze som van bij pensioen per 01/6/20!
Onterecht 'aangetekende brieven' met dreigingen
Beste, toen ik via MyVanBreda een autoverzekering vroeg, via mijn werk had ik hier korting voor, kreeg ik een offerte van bij Allianz, deze offerte was al van dag 1 niet oké. Ik vroeg een autoverzekering met een Mini Omnium en kreeg de prijs van een gewone verzekering, daar ik nergens de melding van de Mini Omnium zag opstaan.Deze verzekering was blijkbaar een netto bedrag en er zouden nog kosten bij komen? Niet echt transparant, daar ik effectief het JUISTE bedrag wou weten. Maar ja ik dacht ze zullen dit wel opsturen met een vervaldagbericht..Op dat moment had ik nog een tweede aanvraag gedaan voor onze reservewagen (waar de kinderen heel af en toe met reden, deze was per maand te betalen met een domiciliëring). Voor de eerste verzekering (Toyota) kreeg ik maar geen CORRECT vervaldagbericht voor 1 jaar (na mijn 11 mails om dit te vragen), maar wel al een eerste aangetekende brief met de melding dat mijn domiciliering niet werkte en ik achterstond en zou geschorst worden als ik dit niet in orde bracht...Nogmaals mails gestuurd : IK WIL EEN CORRECT VERVALDAGBERICHT VOOR 1 JAAR....en een overzicht wat ik effectief moet betalen, dus verzekering plus mini omnium en kosten...maar nog niets. Buiten weer een aangetekende brief, zelfde verhaal weer gestuurd en gebeld...gingen het in orde brengen. Blijkbaar niet, want vandaag WEER een aangetekende brief nu zelfs met de melding van mijn verzekering te beëindigen????? Wil u wel melden na de eerste aangetekende heb ik zelf een beetje uitgerekend wat het zou zijn per jaar en heb direct het bedrag voor 1 jaar betaald...Dus daarom ben ik nu wel ontzettend boos, temeer ik belde naar ALLIANZ iemand aan de lijn kreeg die me 20 minuten heeft laten wachten en toen zei ik ga iemand anders moeten geven, ik begrijp het niet???? - in mijn ogen speelt ALLIANZ met mijn voeten, ze lachen alles weg en zijn eigenlijk laks...Deze klacht is omdat ik hoop dat er eindelijk iemand die daar werkt zijn job doet, alles deftig nakijkt, mij een CORRECT overzicht geeft van mijn aanrekening, dus met Mini Omnium en kosten voor 1 jaar, ook de korting van mijn werkgever moet zichtbaar zijn.En ik eis excuses voor heel deze situatie, verdorie heb niets gedaan dan gemaild en gebeld en ik krijg dan toch nog een dreigbrief om alles te beëindigen, neen dat neem ik niet...Graag een vlugge reactie aub, want ik ben het wel meer dan moet nu. Bedankt.
probleem uitbetaling groepsverzekering
Beste,Per 01/01/2020 ging ik met pensioen en mijn werkgever bracht Allianz hierover op de hoogte per 20/12/2019. Niettegenstaande mijn diverse telefoontjes, mocht ik tot op heden nog niet de minste reactie ontvangen ….
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten