Terug

opzegging autoverzekering oldtimer

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. S.

Naar: Allianz Benelux

17/10/2025

dossier : NCN100920758 dienst20A5WA/A01 Geachte Heer , Mevrouw Betreffende contract auto privaat gebruik NCN100920758 op naam van SMET Johan. onlangs heb ik gevraagd mijn polis van mijn oldtimer pilgrim bulldog ZO SPOEDIG MOGELIJK stop te zetten omdat ik mijn oldtimer wil laten verzekeren bij een andere maatschappij. Ik heb de bevestiging gekregen van jullie dat u mijn aangetekende opzeggingsbrief goed heeft ontvangen op 10-09-2025 waarin jullie mij melden mijn polis te zullen stopzetten per 02/07/2026 . Nu mijn betreffende verzekering voor deze wagen loopt al 10 jaar bij jullie en daardoor moet deze volgens de wetgeving inzage opzeg van de verzekeringspolissen van 01/10/2024 vroeger kunnen worden stopgezet Deze wetgeving laat verzekerden toe om polissen die langer dan 1 jaar in voege zijn op te zeggen met een opzegtermijn van 2 maanden, zonder daarbij rekening te houden met de jaarlijkse vervaldag. Zowel ik als de toekomstige verzekeringsmaatschappij waar ik mij wil bij laten verzekeren hebben jullie hier per email ook al over aangeschreven dat de wetgever zegt dat mijn verzekering vroeger moet kunnen worden stopgezet . Wij hebben beiden tot op heden nog geen enkel antwoord gekregen op ons schrijven . We zijn nu 17-10-2025 en ik had toch wel een antwoord verwacht van jullie via mail of dergelijke dit voor ik mag wel zeggen een trouwe klant . Zoals ik al zei hierop dus geen enkele reactie gekregen ter verduidelijking maar deze morgen wel een brief in de bus voor een betaling van de verzekering mijn andere wagen . Als dit nu de manier is voor het behandelen van jullie klanten dan overweeg ik alle verzekeringen bij jullie stop te zetten en een andere verzekeraar te zoeken . Graag wacht ik uw antwoord af . vriendelijke groeten Doc.Jo@telenet.be Smet Johan Herdersstraat 64 9100 Sint - Niklaas

Berichten (1)

Allianz Benelux

Naar: J. S.

20/10/2025

Internal Beste, Wij namen met belangstelling kennis van de klacht van de heer Johan S met betrekking tot de stopzetting van zijn polis. Uit ons nazicht blijkt dat de heer Johan S en diens makelaar onze maatschappij aanvankelijk op 26 augustus hebben gevraagd de polis stop te zeggen tegen 01 juli 2026 ( zijnde de vervaldag ). Onze diensten deden hierop het nodige en bevestigden op 10 september 2025 dat de polis vanaf 02 juli 2026 zou zijn stopgezet. Hierop kreeg Allianz op 15 september echter de vraag van de makelaar om de polis toch maar stop te zetten volgens de nieuwe wettelijke regels. Ook hier gaf Allianz onmiddellijk gehoor aan. Op 18 september werden de aangepaste bijzondere polisvoorwaarden met stopzetting tegen 16 november 2025 overgemaakt. De heer Johan S ontving ter bevestiging van deze aanpassing een nieuw vervaldagbericht met “negatieve” premie voor de periode 16 november 2025 tot 02 juli 2026. Op die manier werd de tweede aanvraag tot eerdere stopzetting boekhoudkundig geregulariseerd. Mogelijks ontstond door dit negatieve vervaldagbericht toch enige verwarring waarvoor wij ons uiteraard wensen te verontschuldigingen. In ieder geval werd onmiddellijk gevolg gegeven aan de vraag van onze klant en is de polis stopgezet tegen 16 november 2025. Wij maken per aparte mail de bevestigingsdocumenten aan onze klant over. Met vriendelijke groeten Klachtenbeheer Allianz Benelux NV I Klachtenbeheer I Koning Albert II-laan 32 I 1000 Brussel T: +32 2214.71.18 I klachten@allianz.be Iwww.allianz.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform