Terug

Tussenkomst Rechtbijstand

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. V.

Naar: Allianz Benelux

04/04/2021

Beste, na het ontvangen van een antwoord van Allianz Assistance, die zei dat ik het volgende adres moest gebruiken:Bonjour , Ce mail n'est pas pour Allianz Assistance . Merci de forwarder votre demande à: vcoweb@allianz.be Bien à vous , Philippe Ziniker Team Coach Front Office Service Team 32, Boulevard du Roi Albert II • Koning Albert II-laan 32 • 1000 Bruxelles • 1000 Brussel • Belgique • Belgie Tel + 32 2 290 64 68 welcome.be@allianz.comWebsite Map Email Data RGPD/GDPR: FRstuur ik u hieronder terug mijn brief en nu hopelijk aan de juiste dienst.Beste, Als antwoord op uw mail, ga ik hier niet mee akkoord. Je moet overal een Rechtsbijstand nemen (bv. bij autoverzekering), maar als puntje bij paaltje komt, kan je hem niet gebruiken, de ene uitvlucht na de andere. Als je een zaak hebt die voor de rechtbank komt, is het toch eender welke deze boete is (en het is geen gasboete, want het is niet de Stad Mortsel die deze gaf) en geeft??Het is een gewone boete er staat nergens iets van een gasboete op...als bijlage de eerste uitnodiging die ik kreeg (de eerste bon hebben we nooit gezien) en ik zie nergens GASBOETE staan... Bij andere maatschappijen doen ze niet zo lastig, een collega heeft juist dezelfde boete gekregen en deze mocht een advocaat nemen via haar rechtsbijstand..(gewone). Mij hadden ze dan nog een uitgebreide rechtsbijstand aangesmeerd, volgens de makelaar stelt Allianz zijn gewone bijstand nooit voor, direct de duurdere de 'uitgebreide', klant heeft dus bij het starten zelfs geen keuze, tot je er over valt, dan ineens is er wel een gewone. Wat deze mensen al allemaal hebben uitgestoken (en ik blijf het maar slikken), dat kan eigenlijk niet meer. Maar dit jaar was ik te laat om op te zeggen, zal het goed in het oog moeten houden nu.. Hierbij de mail, waar ik niet mee akkoord ga: Mevrouw, Mijnheer, Ik dien u mede te delen dat ik in rechtsbijstand geen tussenkomst verleen om volgende reden: Ik noteer dat het hier gaat om een betwisting van een gasboete waarvoor u opgeroepen wordt voor het Vredegerecht. Ik verwijs hierbij naar onze polisvoorwaarden, artikel 1, waarin bepaald wordt dat wij tussenkomst verlenen voor uw strafrechtelijke verdediging ingevolge inbreuk op de wetten en reglementen op de politie van het wegverkeer. Een gasboete valt hier niet onder. De opgelegde geldboete door Indigo Park Belgium is géén overtreding op het verkeersreglement. De waarborg “Rechtsbijstand” heeft namelijk als doel het strafrechtelijk verdedigen van de verzekerde voor inbreuken op wetten en reglementen betreffende de politie van het wegverkeer (bv. overdreven snelheid, alcoholconcentratie…) In dit geval wordt onze verzekerde niet strafrechtelijk vervolgd. Dit is een burgerlijke actie. Parkeerboetes maken immers geen deel uit van de wetten en reglementen op de politie van het wegverkeer. Een vergoeding is immers geen boete, maar een vergoeding voor het gebruik van een door de stad of gemeente aangeboden dienst. Het is contractueel. Ik sluit het dossier zonder gevolg. Vragen? Contacteer ons op rechtsbijstand@allianz.be Met vriendelijke groeten Marjolein D’haeze

Berichten (4)

C. V.

Naar: Allianz Benelux

25/03/2021

Ondertussen 10 dagen verder ? Gelieve ervoor te zorgen dat dit in orde komt aub. Bedankt.

Allianz Benelux

Naar: C. V.

26/03/2021

DATA DELETED - DESCRIPTION COULD NOT BE RECOVERED

C. V.

Naar: Allianz Benelux

04/04/2021

Na jullie antwoord, wat een schandaal is, heb ik het gehad met jullie. Jullie bedriegen de klanten met iets te verkopen, waar de klant niets aan heeft.Ik wil hierbij alles bij jullie opzeggen, jullie hebben allerlei dingen gedaan die niet door de beugel kunnen, al 3 keer op een vorige aangifte niet gereageerd, mijn bankrekening doorgegeven aan een particulier, mij 10 keer een verkeerde factuur opgestuurd, vanaf het begin gezegd jaarlijks te betalen, maar jullie bleven over een domiciliëring bezig, die ooit voor een andere wagen was gevraagd....het is wellekes geweest, en wil mijn contract verbreken, door de onkunde van jullie.

C. V.

Naar: Allianz Benelux

21/04/2021

Ik hoorde van MyVanBreda dat u het nodige ging doen voor de opzeg, daarom ga ik het dossier hier beëindigen. Ik inderdaad het spijtig dat ik als klant zo behandeld ben...zie bijlage...dat ik dus recht heb een onmiddellijke verbreking.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform