Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Schulden
Beste, ik had een melding bij de nbb door Leroy en partners omwille van Unigro. Deze klopte en was terecht. Nu heb ik deze schuld volledig afbetaald op 17/6/2024 en zou deze binnen de 8 dagen geregulariseerd moeten zijn. Dit is nog steeds het geval niet wat hypotheek in de toekomst moeilijk maakt. Bellen of mailen haalt niets uit daar ze niet bereikbaar zijn. Hun website werkt ook niet meer. Hier moet echt een oplossing voor komen.
brief ontvangen ,geen contact mogelijk met bedrijf
beste, reeds 2 schrijven ontvangen met 2 verschillende betalingen ,maar zonder factuur.heb reeds 2 mails gestuurd en nooit een antwoord .zij vragen om een dossiernummer in te vullen, nergens een dossier nummer te vinden.lijkt mij dubieus
Niet-terugbetaling van foutief aangemaand bedrag
Beste,Op 17/4 stuurde ik u voor de tweede maal bewijs dat de factuur waarvoor u aanmaande reeds op 15/11/2022 betaald werd door mijn moeder via ING. Ik had enkele dagen daarvoor uw aanmaning ook betaald. Ondertussen zijn we 13/9/2023 en behalve maills dat ik u niet mocht aanmanen om sneller te reageren, geen respons op telefoons en vooral geen terugbetaling van het onterecht door u geincasseerde bedrag, mocht ik niets van u vernemen. Beneden alle peil. Dus ondertussen eis ik terugbetaling.
Nummerplaatfraude/onterechte parkeerretributie
Ik ontving een ingebrekestelling van gerechtsdeurwaarder Leroy & Partners aangaande een parkeerboete uitgeschreven door Brussels Hoofdstedelijk Parkeeragentschap NV.In de briefwisseling is melding van mijn naam en een (oude) nummerplaat 1AJA537 met vermelding van een automerk Peugeot. Datum van overtreding 16/03/2021 10u51 Vierwindenstraat. Ik heb inderdaad enkele maanden geleden een brief ontvangen met vermelding van die gegevens. Omdat de brief nogal slecht opgemaakt was zoals vertaling Frans naarNederlands, schrijffouten en precies knip en plakwerk met briefhoofding en anonieme enveloppe ging ik er van uit dat het om een phishing brief ging. Ook omdat ik nooit in Brussel geweest ben, Vierwindenstraat Molenbeek een nogal louche buurt is, en niet in het minst omdat ik die bewuste nummerplaat al in 2014 bij DIV heb uitgeschreven. Ik heb ook nooit met een Peugeot gereden. Ik klasseerde de brief zonder gevolg..Nu komt de ingebrekestelling van de deurwaarder. Ik probeerde via telefoon een medewerker te spreken maar er is enkel een computergestuurde telefooncentrale. Ondertussen heb ik de website van BHPA Nv gevonden en daar lees ik dat je bij betwisting toch steeds de retributie moet betalen. Dit lijkt in mijn geval op fraude, zelfs afpersing. De gegevens van de kruispuntbank zijn volgens mij ook onterecht nagekeken. Mijn privéadres achterhalen aan de hand van nummerplaat (ook al is het een oude die al 7 jaar uitgeschreven is) genieten bescherming van privacy. Ik zou wel eens willen weten of deze organisatie daartoe bevoegd is.
Factuur reeds voldaan
Deurwaarder blijft ons betalingsherinneringen versturen voor reeds voldane parkeerboetes. Betalingsbewijs werd per mail bezorgd aan de deurwaarder. We krijgen echter de indruk dat hier niets mee gedaan wordt. Bijgevolg blijven we aggresieve betalingsherinneringen ontvangen.
Aanmaningen van niet ontvangen factuur
Beste, ik treed op voor mijn moeder, na overlijden van mijn stiefvader kwam aanmaning binnen voor factuur van Tek TV shop (1804523). Omdat rekening geblokkeerd was en we niet konden betalen was er akkoord van Leroy om de intresten te laten vallen. De factuur is ondertussen betaald na vrijgave rekening. Maar plots duikt er een nieuwe aanmaning op voor een andere factuur (1804562) terwijl er maar 1 aankoop was. Nooit factuur ontvangen. Bellen naar Leroy heeft geen zin, er is enkel een keuze menu die aanmaant om te mailen voor copie factuur. Na diverse maanden en malen te proberen, nooit geen copie gezien. Vreemd. 1 antwoord ontvangen, Leroy zou geen aanmaning gezonden hebben, dossier is gesloten en wij moesten bewijzen dat zij aanmaning zou gezonden hebben. Hebben we gedaan, maar neen, dit wordt niet ernstig genomen en ze blijven maar aanmaningen zenden. Antwoorden op mail gebeurd amper. Maar aanmaningen zenden kunnen ze als de beste en zorgen dat ze niet bereikbaar zijn of deftig antwoord zenden.
Onterechte Aanmaning Parkeercel Leroy & Partners - Dossier EB3835769
Geachte heer, mevrouw,Ik wens klacht neer te leggen tegen het deurwaarderskantoor Leroy & Partners, Kroonlaan 358, 1050 Elsene, want dit kantoor die hier duidelijk als incassobureau fungeert voor Parkeercel blijft mij lastigvallen met onterechte aanmaningen (zie bijlage). Mijn parkeerretributie uitgereikt op 23/03/2015 werd binnen de 3 dagen op 26/03/2015 betaald. Vermits na verschillende e-mails Parkeercel nog steeds de betaling niet in hun boekhouding heeft ingeboekt en ik nu van Leroy & Partners aanmaningen krijg, waarvan de eerste op 27/09/2016 (zie eveneens in bijlage), heb ik mijn rechtsbijstandsverzekeraar DAS ingeschakeld om tussenbeide te komen. Ik kreeg de bevestiging zowel van Parkeercel als van DAS dat het dossier uiteindelijk werd afgesloten en nu krijg ik gisteren opnieuw een onterechte aanmaning van Leroy & Partners in de bus.Het is dus duidelijk dat dit deurwaarders-/incassobureau het niet nauw neemt met de wettelijke voorschriften en op welke manier dan ook hun onterecht aangerekende kosten tracht te verhalen. Hun tussenkomst in dit dossier was hoe dan ook onterecht en hun kosten dienen zij te verhalen op Parkeercel, wiens boekhouding er niet in geslaagd is om de betaling correct in te boeken.Gelieve deze deurwaarders op het matje te reopen en hen te vragen voor eens en voor altijd te stoppen om mij aanmaningen te sturen of ik zal genoodzaakt zijn om zelf naar de rechtbank te gaan en schadevergoeding te eisen voor de ettelijke uren die ik in dit schandalig dossier heb gestoken.Alvast dank bij voorbaat voor uw spoedig antwoord.Mvg,Sofie Janssens
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten