Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
P. V.
7/07/2025

regularisatie datum

Beste, Eos ging reageren, maar nog steeds geen antwoord van hun en nog steeds geen aanpassing gebeurd bij de nationale bank.

Afgesloten
P. V.
2/07/2025

regularisatie datum

De regularisatie datum naar de nationale bank is veel te laat doorgegeven waardoor ik nu moet wachten om nog iets te kunnen ondernemen. Eerst had ik telefonisch contact met de nationale bank die zeiden 15/7 2025 ipv oktober 2025. Dan heb ik een mail gestuurd naar Eos Aremas die bevestigen mij per mail onderstaande: Wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen en zenden u in bijlage een historiek van de ontvangen betalingen van voor en na datum opzeg (= 12/01/2024). Wij wensen er u goede ontvangst van en tekenen inmiddels, Met vriendelijke groeten. Marleen Collection Officer T +32 2 508 02 33 supportctx@eos-aremas.com • Welcome (eos-aremas.com) het vonnis spreekt dan van 11/2023. Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Die datum had al lang vervroegd moeten geweest zijn zodat ik uit mijn 1 jaar wachttijd was. De nationale bank zegt nu de EOS hun de juiste datum moet doorgeven. Kunnen jullie aub iets ondernemen? Ik sta volledig blok. bedankt Pascale Vandewalle 81061206656

Afgesloten
J. G.
18/10/2024

Onterechte blokkering van rekeningen 145.000 EUR

Geachte heer/mevrouw, Sinds 16 oktober 2024 zijn mijn zichtrekening en twee spaarrekeningen, met een totaalbedrag van meer dan 145.000 EUR, zonder voorafgaande waarschuwing geblokkeerd. Hierdoor kan ik geen enkele transactie uitvoeren, zelfs niet voor basisbehoeften zoals eten en drinken. Op 16 oktober probeerde ik een betaling van minder dan 25 EUR te doen, maar kreeg de melding “saldo ontoereikend”, ondanks dat er meer dan 5.000 EUR op mijn zichtrekening stond. De Helpdesk kon geen oorzaak vinden, en ik heb op dat moment geen bericht ontvangen via PC Banking. De dag erna nam ik contact op met mijn bankkantoor, maar ook zij konden geen probleem vaststellen. Na telefonisch overleg werd ik doorverwezen naar uw diensten, met referentienummer 142-0662928-55. Tijdens mijn contact met uw medewerker werd mij meegedeeld dat er sprake zou zijn van een schuld van 1.365,94 EUR. De brief die ik per e-mail ontving bevatte echter geen enkele specificatie van dit bedrag, zoals de opbouw van de hoofdsom, eventuele schadevergoedingen of interesten. Het blijft voor mij daarom onduidelijk hoe dit bedrag precies is samengesteld en op welke basis het gevorderd wordt. Ondanks het gebrek aan informatie over de samenstelling van dit bedrag, heb ik aangegeven bereid te zijn het volledige bedrag te betalen om verdere complicaties te voorkomen. Dit bleek echter onmogelijk vanwege de blokkering van mijn rekeningen. Uw medewerker gaf daarbij aan dat ik “mijn plan maar moest trekken” en verwees naar een procedure zonder verdere uitleg. Ik heb op dezelfde dag, 17 oktober, opnieuw contact opgenomen met mijn bankkantoor en de kantoordirecteur hierover ingelicht. Tot mijn verbazing was ook de kantoordirecteur, waar ik al jaren klant ben, niet op de hoogte van de blokkering van mijn rekeningen en kon zij geen enkele actie ondernemen om dit probleem op te lossen. Zij had geen verdere informatie over de reden van de blokkering en was eveneens niet in staat deze op te heffen. Met haar hulp heb ik echter wel een "forcing" laten uitvoeren, zodat het bedrag van 1.365,94 EUR alsnog van mijn rekening kon worden overgeschreven. Het betalingsbewijs heb ik diezelfde dag per e-mail doorgestuurd aan EOS Aremas. Desondanks zijn mijn rekeningen op 18 oktober 2024 nog steeds geblokkeerd, wat onaanvaardbare beperkingen oplegt aan mijn financiële situatie. Lopende betalingen worden niet uitgevoerd en ik kan geen noodzakelijke transacties uitvoeren. Na contact met de FOD Economie werd mij meegedeeld dat een blokkering zoals deze enkel kan plaatsvinden op basis van een rechterlijke beslissing. Tot op heden heb ik echter geen enkele gerechtelijke uitspraak van u ontvangen waarop deze blokkering is gebaseerd. Daarom verzoek ik u dringend en formeel om uiterlijk vandaag, 18 oktober 2024: Mijn rekeningen volledig te deblokkeren, zodat ik weer toegang heb tot mijn gelden. Een volledige specificatie van de schuld van 1.365,94 EUR te verstrekken, inclusief een duidelijke uitsplitsing van de hoofdsom, eventuele schadevergoedingen, interesten, en andere kosten. Mij een afschrift van de rechterlijke beslissing te bezorgen waarop de blokkering zou zijn gebaseerd. Indien u nalaat om tijdig aan dit verzoek te voldoen, behoud ik mij het recht voor om juridische stappen te ondernemen, inclusief het vorderen van schadevergoeding voor de geleden schade. Dit schrijven wordt u toegezonden onder alle voorbehoud en zonder nadelige erkenning van welke aard dan ook. Met vriendelijke groet, J-Ph. G.

Opgelost
P. V.
16/10/2024

Blokkeren naar bank toe

Beste, Wegens een auto lening dat niet werd afbetaald door mijn ex-vriend is dit bij eos arames terecht gekomen. Na een lange gerechtsprocedure omdat mijn ex, dhr. De Langhe Filip in een CSR is gestapt, is eindelijk nu alles afbetaald. Mijn saldo bij de nationale bank staat op 0,00 euro. Toch weigerd eos arames het dossier af te sluiten, waardoor een lening bij de bank voor mij geen optie meer is. Zij hebben altijd een uitleg of negeren je mails. Nu willen ze het eindvonnis. Ten eerste die is er niet eens. Er is enkel een vonnis van de arbeidsrechtbank die akkoord gegaan is met homologatie van de bemiddeling door de csr van dhr. De Langhe Filip. Alles is betaald. Toch houden ze voet bij stuk en willen ze niet afsluiten. Ik heb geen zin om opnieuw gerechtelijke procedures te ondernemen. Dit heeft mij meer geld gekost dan opgeleverd. Wat kan ik doen? Kunnen jullie iets doen? Contactpersoon bij eos: dossier: Dossier 993-7370781-44 AC annick A. Collection Officer T +32 2 508 02 33 supportctx@eos-aremas.com • Welcome (eos-aremas.com)

Opgelost
D. V.
6/10/2024

Loonbeslag lening faillisement

EOS Aremas heeft sinds enkele maanden loonbeslag heeft gelegd. Op mijn loonfiches is er inderdaad loonbeslag te zien, alleen wist ik niet waarom en naar welke partij het ingehouden loon ging. Via de gerechtsdeurwaarden heb ik vernomen dat het loonbeslag naar EOS Aremas gaat, vermoedelijk in opdracht van Crelan. Op geen enkele manier ben ik op de hoogte gebracht dat er loonbeslag zou worden uitgevoerd laat staan dat er alternatieve mogelijkheden werden bekeken. Ik heb een (afgesloten) faillissement van een besloten vennootschap achter de rug. Er werden 2 leningen op de vennootschap afgesloten die ik in de hoedanigheid van bestuurder van de vennootschap met mijn persoonlijke naam heb ondertekend. Door dit loonbeslag krijg ik problemen om andere vaste kosten te kunnen betalen en het legt een onmenselijke & onleefbare druk op mijn financiën. Kan dit zomaar zonder enige communicatie of alternatieve mogelijkeden te hebben bekeken en kan dit loonbeslag geprotesteerd en opgeschort worden? Ook stel ik mij de vraag als dit juridisch gezien mag, daar de twee leningen zich in een ondertussen failliete vennootschap bevonden.

Afgesloten
A. A.
28/09/2024

Invordering E0S Aremas

Beste, Er werd een bedrag ingehouden door de belastingen en aan hun betaald. Dit zou gaan over een bedrag die zogezegd tegoed zou zijn uit 2014. Nooit werd ik aangeschreven of gevraagd dit te betalen. Uit het niets, houden ze dit ineens in. Echter weet ik zelfs niet waarvoor dit werd ingehouden. Op geen enkel moment werd hier een communicatie over gedaan. Schuld uit 2014 zogezegd, 10 jaar geleden... kan dat wel zomaar...???

Afgesloten
M. D.
15/05/2024

ze houden zich niet aan de afspraken

Beste, Na meermaals tot een overeenkomst te komen met hun per mail waarin geen enkele reactie of schikking kwam. Zijn zij overgaan tot loonoverdracht zonder mij hiervan op de hoogte te stellen. Wegens de loonoverdracht door ziekte niet meer kon plaatsvinden zijn zei eindelijk tot een betaalovereenkomst gegaan met de belofte dat het loonoverdracht on hold ging gezet worden zolang ik mij aan het betaalplan houd.Echter kom ik tot de conclussie dat zij nog steeds loonoverdracht hebben op het fod en rjv al van in maart spreek ik hun aan aangezien er een betaalbelofte is dat ook de loonoverdracht moet stoppen maar ook hier komt geen reactie

In behandeling
S. C.
12/08/2023

Betaal al onterecht een krediet afbetaling van kbc

Ik betaal reeds voor 2 dossiers nu al meer dan 8 jaar. Het begon in 2014Toen ik nog afbetaalde aan de consumer finance (carrefour visa)Terwijl men hier mij al acht jaar laat betalen voor 2dossiers bj kbc.Het is wettelijk verplicht dat na 5 jaar interesten moeten worden stopgezet wegens een artikkel in de wet ter bescherming van de consument, ik ben pas in 2017 beginnen te betalen aan EOS Aremas Belgium nadat kbc mijn contract voor één euro overmaakte naar eos aremas.Ik ben al die jaren nu al meer dan 8a 9 jaar en zei trekken steeds de bedragen jaarlijks, zelfs maandelijks op terwijl zij zeer zeker de wet nu zelf overtreden en als je hen belt, spelen ze hun manipulatiespelletjes, door u in de grond te boren, en dat u maar moet betalen, zoals u weet de gekende psychologische taktiek om de consument gek te maken zodat die uiteindelijk alles betaald.Wel ik kan u zeggen dat het dossier al in u handen was, maar kreeg al 4keer dezelfde mail om het bewijs van een gunst van eos dat ik ineens minder moet betalen en zei dat hebben bepaald op 1 jaar (12 maanden) februari 2023 tem februari 2024 Natuurlijk zijn zis de interesten beginnen te tellen vanaf 2017 tot 2022 zodat vane2022 er geen interest in mag worden verrekend.Maar ik betaal sinds 2014 dit dossier al af, wat wil zeggen dat na 2019 er geen interesten mogen,worden aangerekend, zei zij ongelooflijk leep Ik vraag u hulp om vanaf 2014 tot heden augustus 2023 te laten herberekenen. Anders moet tik een kort geding aanspannen, of naar de bevoegde rechtbanken te laten leiden want TEST Aankoop nemen zij met een dikke korrel zout.In 2014 moest ik met interesten toen al zeer raar berekend ongeveer 8400€Betalen en nu zou na8 jaar en half nog meer dan 4000€zijn is dit geen oplichting, ongelooflijk maar nu als u natuurlijk mij niet moest kunnen helpen, ik 100% naar een bevoegde Rechtbank ga waar EOS Aremas Belgium ogen zal trekken. Ik ben psychisch een wrak en loop zels naar psycholoog U kan mij steeds bellen op het nummer 0472745514Of via e-mailBedankt voor dit toch wel zeer bizarre dossier hopelijk te behandelenMet beleefde 't, Cook Steve

Opgelost
H. G.
8/08/2023

nog steeds op de zwarte lijst

Beste, In 2017 ben ik in faling gegaan. In 2018 ben ik door de rechtbank van koophandel verschoonbaar verklaard. Nu meer dan 5 jaar later wil ik een autofinanciering aangaan en wat blijkt, ik sta nog steeds op de zwarte lijst (echter wel geregulariseerd op datum van 14/12/2022 IPV 2018) door KBC (EOS aremas Belgium), daar ze mij op de rechtbank hebben verzekerd dat alle schulden en vermeldingen na 1 jaar van de lijst dienen te worden verwijderd. Ik heb u reeds gemaild hiervoor maar zonder resultaat, daarom probeer ik via deze weg gehoor te verkrijgen. Daar ikzelf nu hulpbehoevend ben en een zoon heb die ook zwaar hulpbehoevend is, heb ik dringen nood aan een goede wagen om de zorgen te kunnen krijgen die we nodig hebben. Hopelijk kunnen jullie me hierbij verder helpen? Mvg, H. G.

Opgelost
S. V.
11/04/2023

Nalaten reglularisatie bij nationale bank

Beste,Ik had bij jullie een afbetaling in bovenvermeld dossier. De hoofdsom werd ongeveer een jaar geleden vereffend,bedrag dat geregistreerd stond bij de Nationale bank. Het werd daarna niet geregulariseerd. Omdat er 78€ aan interesten niet betaald werden werd dit geregulariseerd ondanks dat het gemelde bedrag reeds enige tijd betaald was. Daardoor sta ik nu nog steeds gemeld. Ik vind dit onterecht. Ik merk weinig medewerking en een beetje matchsmisbruik. Dit was tijdens het afbetalen ook al zo door ondanks de correcte betalingen elke maand er toch werd overgegaan tot loonsoverdracht. Op mijn vraag om de regularisatie aan te passen naar de datum van betaling van het gemelde bedrag werd er negatief geantwoord. Met deze klacht wil ik hun praktijken eens aankaarten en hoop ik alsnog op de regularisatie zoals het hoort. Mvg,Steven Vanmeert

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform