Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 73
- Aantal klachten *
- 16
- Afgesloten klachten*
- 100%
- Antwoordratio*
- 7 dagen
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
regularisatie datum
Beste, Eos ging reageren, maar nog steeds geen antwoord van hun en nog steeds geen aanpassing gebeurd bij de nationale bank.
regularisatie datum
De regularisatie datum naar de nationale bank is veel te laat doorgegeven waardoor ik nu moet wachten om nog iets te kunnen ondernemen. Eerst had ik telefonisch contact met de nationale bank die zeiden 15/7 2025 ipv oktober 2025. Dan heb ik een mail gestuurd naar Eos Aremas die bevestigen mij per mail onderstaande: Wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen en zenden u in bijlage een historiek van de ontvangen betalingen van voor en na datum opzeg (= 12/01/2024). Wij wensen er u goede ontvangst van en tekenen inmiddels, Met vriendelijke groeten. Marleen Collection Officer T +32 2 508 02 33 supportctx@eos-aremas.com • Welcome (eos-aremas.com) het vonnis spreekt dan van 11/2023. Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Die datum had al lang vervroegd moeten geweest zijn zodat ik uit mijn 1 jaar wachttijd was. De nationale bank zegt nu de EOS hun de juiste datum moet doorgeven. Kunnen jullie aub iets ondernemen? Ik sta volledig blok. bedankt Pascale Vandewalle 81061206656
Onterechte blokkering van rekeningen 145.000 EUR
Geachte heer/mevrouw, Sinds 16 oktober 2024 zijn mijn zichtrekening en twee spaarrekeningen, met een totaalbedrag van meer dan 145.000 EUR, zonder voorafgaande waarschuwing geblokkeerd. Hierdoor kan ik geen enkele transactie uitvoeren, zelfs niet voor basisbehoeften zoals eten en drinken. Op 16 oktober probeerde ik een betaling van minder dan 25 EUR te doen, maar kreeg de melding “saldo ontoereikend”, ondanks dat er meer dan 5.000 EUR op mijn zichtrekening stond. De Helpdesk kon geen oorzaak vinden, en ik heb op dat moment geen bericht ontvangen via PC Banking. De dag erna nam ik contact op met mijn bankkantoor, maar ook zij konden geen probleem vaststellen. Na telefonisch overleg werd ik doorverwezen naar uw diensten, met referentienummer 142-0662928-55. Tijdens mijn contact met uw medewerker werd mij meegedeeld dat er sprake zou zijn van een schuld van 1.365,94 EUR. De brief die ik per e-mail ontving bevatte echter geen enkele specificatie van dit bedrag, zoals de opbouw van de hoofdsom, eventuele schadevergoedingen of interesten. Het blijft voor mij daarom onduidelijk hoe dit bedrag precies is samengesteld en op welke basis het gevorderd wordt. Ondanks het gebrek aan informatie over de samenstelling van dit bedrag, heb ik aangegeven bereid te zijn het volledige bedrag te betalen om verdere complicaties te voorkomen. Dit bleek echter onmogelijk vanwege de blokkering van mijn rekeningen. Uw medewerker gaf daarbij aan dat ik “mijn plan maar moest trekken” en verwees naar een procedure zonder verdere uitleg. Ik heb op dezelfde dag, 17 oktober, opnieuw contact opgenomen met mijn bankkantoor en de kantoordirecteur hierover ingelicht. Tot mijn verbazing was ook de kantoordirecteur, waar ik al jaren klant ben, niet op de hoogte van de blokkering van mijn rekeningen en kon zij geen enkele actie ondernemen om dit probleem op te lossen. Zij had geen verdere informatie over de reden van de blokkering en was eveneens niet in staat deze op te heffen. Met haar hulp heb ik echter wel een "forcing" laten uitvoeren, zodat het bedrag van 1.365,94 EUR alsnog van mijn rekening kon worden overgeschreven. Het betalingsbewijs heb ik diezelfde dag per e-mail doorgestuurd aan EOS Aremas. Desondanks zijn mijn rekeningen op 18 oktober 2024 nog steeds geblokkeerd, wat onaanvaardbare beperkingen oplegt aan mijn financiële situatie. Lopende betalingen worden niet uitgevoerd en ik kan geen noodzakelijke transacties uitvoeren. Na contact met de FOD Economie werd mij meegedeeld dat een blokkering zoals deze enkel kan plaatsvinden op basis van een rechterlijke beslissing. Tot op heden heb ik echter geen enkele gerechtelijke uitspraak van u ontvangen waarop deze blokkering is gebaseerd. Daarom verzoek ik u dringend en formeel om uiterlijk vandaag, 18 oktober 2024: Mijn rekeningen volledig te deblokkeren, zodat ik weer toegang heb tot mijn gelden. Een volledige specificatie van de schuld van 1.365,94 EUR te verstrekken, inclusief een duidelijke uitsplitsing van de hoofdsom, eventuele schadevergoedingen, interesten, en andere kosten. Mij een afschrift van de rechterlijke beslissing te bezorgen waarop de blokkering zou zijn gebaseerd. Indien u nalaat om tijdig aan dit verzoek te voldoen, behoud ik mij het recht voor om juridische stappen te ondernemen, inclusief het vorderen van schadevergoeding voor de geleden schade. Dit schrijven wordt u toegezonden onder alle voorbehoud en zonder nadelige erkenning van welke aard dan ook. Met vriendelijke groet, J-Ph. G.
Blokkeren naar bank toe
Beste, Wegens een auto lening dat niet werd afbetaald door mijn ex-vriend is dit bij eos arames terecht gekomen. Na een lange gerechtsprocedure omdat mijn ex, dhr. De Langhe Filip in een CSR is gestapt, is eindelijk nu alles afbetaald. Mijn saldo bij de nationale bank staat op 0,00 euro. Toch weigerd eos arames het dossier af te sluiten, waardoor een lening bij de bank voor mij geen optie meer is. Zij hebben altijd een uitleg of negeren je mails. Nu willen ze het eindvonnis. Ten eerste die is er niet eens. Er is enkel een vonnis van de arbeidsrechtbank die akkoord gegaan is met homologatie van de bemiddeling door de csr van dhr. De Langhe Filip. Alles is betaald. Toch houden ze voet bij stuk en willen ze niet afsluiten. Ik heb geen zin om opnieuw gerechtelijke procedures te ondernemen. Dit heeft mij meer geld gekost dan opgeleverd. Wat kan ik doen? Kunnen jullie iets doen? Contactpersoon bij eos: dossier: Dossier 993-7370781-44 AC annick A. Collection Officer T +32 2 508 02 33 supportctx@eos-aremas.com • Welcome (eos-aremas.com)
Loonbeslag lening faillisement
EOS Aremas heeft sinds enkele maanden loonbeslag heeft gelegd. Op mijn loonfiches is er inderdaad loonbeslag te zien, alleen wist ik niet waarom en naar welke partij het ingehouden loon ging. Via de gerechtsdeurwaarden heb ik vernomen dat het loonbeslag naar EOS Aremas gaat, vermoedelijk in opdracht van Crelan. Op geen enkele manier ben ik op de hoogte gebracht dat er loonbeslag zou worden uitgevoerd laat staan dat er alternatieve mogelijkheden werden bekeken. Ik heb een (afgesloten) faillissement van een besloten vennootschap achter de rug. Er werden 2 leningen op de vennootschap afgesloten die ik in de hoedanigheid van bestuurder van de vennootschap met mijn persoonlijke naam heb ondertekend. Door dit loonbeslag krijg ik problemen om andere vaste kosten te kunnen betalen en het legt een onmenselijke & onleefbare druk op mijn financiën. Kan dit zomaar zonder enige communicatie of alternatieve mogelijkeden te hebben bekeken en kan dit loonbeslag geprotesteerd en opgeschort worden? Ook stel ik mij de vraag als dit juridisch gezien mag, daar de twee leningen zich in een ondertussen failliete vennootschap bevonden.
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 7 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten