Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
C. L.
3/12/2025

Onterecht loonbeslag

Fiducre Je vraag: Is het normaal dat Fiducre me deze afrekening verstuurt terwijl zij me eigenlijk geld zouden moeten terugbetalen volgens Santander. Ik had nooit bij fiducre mogen terechtkomen aangezien ik verzekerd was voor werkverlies. Toch ben ik bij fiducre terechtgekomen en heb ik door hun loonbeslag alsook vermeld als wanbetaler bij de nationale bank. De verzekering die ik bij Santander heb afgesloten zegt dat zij mijn maandelijkse betalingen doen. Ik stuurde naar fiducre en zeiden me via mail dat de procedure is als volgt: volledige terugbetaling van mijn dossier. Echter heb ik nog niets gezien en krijg ik één afrekening met ontzettend veel interesten. Kan dit zomaar. Fiducre zegt dat Santander me terugbetaald en Santander zegt dat fiducre me terugbetaald. Wat is het nu en kan dit

In behandeling
R. W.
2/11/2025

Weigering tussenkomst verzekering

Wij hadden bij Cofidis een persoonlijke lening afgesloten, inclusief een Garantie+ verzekering, deze zou tussenkomen bij overlijden,onvrijwillig ontslag en werkloosheid/ziekteverlof langer dan 4 maanden. In Mei 2020, net nadat de maand lockdown was afgelopen, werd ik door gebrek aan werk omwille van de corona maatregelen ontslagen, ik was als gevolg hiervan nog 2j volledig werkloos. Op 04-11-2023 nam ik met Fiducre per mail contact op en deelde hen mee dat de door ons afgesloten verzekering diende tussen te komen, Fiducre beantwoorde mijn mail en zei dat er geen positief gevolg kan gegeven worden voor een tussenkomst van de verzekering, behoudens ik het tegendeel kon bewijzen, voldeed ik niet aan de voorwaarden van de verzekering. Ik heb bewezen dat ik wel degelijk voldoe aan de verzekeringsvoorwaarden, heb zowel mijn ontslagbrief ,als het bewijs dat ik minimum 4maand tot 2j werkloos was doorgestuurd. Ondanks dit weigert Fiducre de verzekering te laten tussen komen, meer nog ze halen redenen boven die niet eens in het contract vermeld staan! Zonder mijn toestemming gebeurden er al meerdere inhoudingen op mijn loon & arbeidsongeschiktheid, ook bij de teruggave van mijn personenbelastingen, alles werd telkens naar hen doorgestort! Meermaals heb ik duidelijk kenbaar gemaakt dat ik mij hier volledig tegen verzet..dit werd meermaals genegeert, tot ik zelf kon lezen dat een aangetekend schrijven voldoende was om de inhoudingen op mijn arbeidsongeschiktheid te doen stoppen, dit heb ik dan ook onmiddellijk gedaan en dit is dan uiteindelijk ook effectief gestopt. Fiducre heeft bovendien tot op de laatste loonoverdracht, de extra maandelijkse kost van de verzekering met extra van de pot gerukte kosten erbij, blijven innen. Ook kennen ze zichzelf een extreem grote extra kost aan, die in de verste verte niks te maken heeft met de werkelijke kosten van de persoonlijke lening. Als Fiducre al vanaf dat het voor hen, door mij kenbaar werd gemaakt dat een tussenkomst van de verzekering diende te gebeuren, dit ook effectief had laten gebeuren, dan was dit dossier al veel langer in orde geweest en moest ik al die extra aangerekende kosten ook niet meer betalen! Door de inhoudingen, alsook de teruggaves van mijn personenbelastingen, waarvan het de laatste 3j toch over een redelijk groot bedrag ging, zijn er grote problemen ontstaan met het betalen van huur en andere rekeningen, tot op dit moment dragen wij daar nog steeds de gevolgen van, er komt precies geen einde aan.. Dit had grotendeels kunnen vermeden worden met de tussenkomst van de garantie+ verzekering! Ik eis een herziening van de volledig van de pot gerukte extra aangerekende kosten, op zowel het lening bedrag als op het bedrag van de extra kost van de verzekering! Ook eis ik een terugbetaling van alle gelden die nog werden ontvangen op het moment dat het dossier al afgesloten had kunnen zijn, als Fiducre de tussenkomst van de verzekering had laten gebeuren! Behoudens vergissing kon ik lezen dat de verzekering voor 12maanden zou tussenkomen, wat ongeveer neerkomt op +- 3000€ afgaande op het oorspronkelijke door ons te betalen maandelijks bedrag, anders ligt het nog veel hoger. Ik heb zonet ook de kredietcentrale van de NBB geraadpleegd, daar staat dat ik er nog een bedrag zou open staan van ongeveer 700€, dus het is wel degelijk een feit dat de veel te hoge aangerekende extra kosten en het niet laten tussenkomen van de verzekering, ervoor zorgt dat dit dossier onnodig extra lang blijft bestaan!! Afgaande op alle negatieve gevolgen dat dit financieel voor ons heeft teweeggebracht, eis ik ook dat de volledige terugbetalingen zo snel mogelijk dienen te gebeuren! *Naar aanleiding van een dreigende uithuiszetting vroeg ik aan Fiducre of ze ons het bedrag dat de vrederechter ons gaf om minimum te betalen om de uithuiszetting te vermijden niet konden storten, Fiducre ging hier deels op in, dit was niet voldoende, de uithuiszetting kon hierdoor niet worden tegengehouden.

In behandeling
S. C.
18/10/2025

Fedicru beslag zonder vonnis

Beste, Fedicru diende verzoek in bij de belastingen tot inbeslagname van de belastingen, Echter hebben deze geen vonnis, nog een dagvaarding, de zaak is dus nog niet voorgekomen etcetera. kan dit zomaar? Ik dacht dat er steeds een vonnis moet zijn voor dit kan bekrachtigd worden.

Afgesloten
C. D.
17/07/2024

Als ik Fiducre mijn open schuld betaal. Moet ik dan de volidige intresten betalen.

ik heb schuld bij Fiducre .nu is mijn schuld zelf 2800euro. En de intresten zijn ook 2840 euro.als ik nu mijn schuld betaal .moet ik de volidige intresten betalen dan.of minder.beschrijving van uw probleem

Afgesloten
C. D.
13/07/2024

Hoge intrest

Beste ik wil graag info over de intresten die Fiducre vraagt.mijn intresten zijn even veel dan mijn open staande som.dit kan toch niet. Ik wil me nu een lening aangaan om de open staand bedrag volledige af te korten .mogen ze deze intresten dan ´og vragen. Ik wil graag info over. Graag De Regge connie.

Afgesloten
E. O.
12/06/2024

Verjaring

Beste Ik heb vernomen dat er via FOD MINFIN beslag gelegd is door Fiducré op mijn belastingteruggaven voor € 726,93. Dit zou gaan voor een nalatige betaling van een lening via ING (afgesloten contract 07/2011) Ik heb hier geen brieven etc. van ontvangen. ING had wel een melding gemaakt van de nalatigheid destijds, met gevolg dat ik als wanbetaler gemeld was bij de NBB. Ondertussen staat daar ook niets meer op de lijst van ING/FIDUCRE omdat de periode van 10 jaar verre vestreken is. Schuld is onbetaald gebleven toen wegens moeilijke financiële toestanden. Vandaag heb ik Fiducré zelf gecontacteerd en kreeg ik een afrekening van € 1.024,28 Ik zou willen dat dit dossier afgesloten wordt omdat het verjaard is + een handlichting naar FOD dat ze geen beslag meer moeten leggen op mijn teruggaven. Met vriendelijke groeten Bijlage: afrekening Fiducré

Afgesloten
C. B.
10/04/2024

Geen reactie op vonnis

Beste,Ik betaal sinds 2019 een schuld af bij jullie van Cofidis. Dit gaat echter over valsheid in geschrifte. De lening werd zonder mijn medeweten aangegaan door derden. Recent werd in deze zaak een vonnis uitgesproken waarin deze feiten werden bewezen. Mijn advocaat nam hierover al contact op met jullie diensten, maar hierop kwam geen reactie. Bijgevolg blijf ik deze schuld dus verder afbetalen, zonder dat dit mijn verantwoordelijkheid is. Gelieve in dit dossier contact op te nemen met mijn advocaat om dit verder uit te klaren. Hierbij zijn contactgegevens: Advocatenkantoor Kris Vincke - Maalse Steenweg 138, 8310 Brugge. 050/35.15.99, secretariaat@derechtszaak.be.

Opgelost
J. A.
21/02/2024

woekerrente feducre

beste,Door niet betaling van een gezamelijke lening op afbetaling door mijn ex-vriendin kwam mijn dossier terecht bij Feducre.het dossier werd gesplitst een 55% van de schuld ging naar haar en 45% naar mij.de totale schuld voor mij was 7650 euro.maandelijks werd er 170 euro afbetaald, dit telkens correct en op tijd. ook werd in 2023 mijn belastingen afgehouden. het correcte bedrag hiervan weet ik niet.ondertussen is de schuld bij de nationale bank €0 Feducre vraagt nu nog 2164,86 dossierkosten en rente.dit vind ik belachelijk! en pure afzetterij.ook mijn ex-vriendin heeft deze hoge dossiekosten en rente.de exacte bedragen weet ik hier niet van.Feducre paseert dus 2x langs de kassa. 2x maal met woekerintresten en dossierkosten.kan er hier een oplossing geboden worden?het leven is al duur genoeg en we worden al langs alle kanten financieel leeggezogen.als ik het zo snel bereken zijn de dosierkosten/ rente 28% van het totale bedrag? dit is toch absolut onaanvaardbaar? er werd steeds correct en optijd betaald.

Afgesloten
S. R.
9/11/2023

Onterechte notering nationale bank

Beste,In april 2022 heb ik de verschoonbaarheid toegekend gekregen van de rechtbank inzake mijn faillissement, wettelijk gezien moeten alle noteringen op de nationale bank verwijderd worden daar dit een onderdeel is van de zogenaamde 'fresh start' nu na eindeloos contact hierover met fiducre nog steeds geen verwijdering van de notering. Ik begin radeloos te worden. Door deze notering ben ik gebonden en van mijn opties beroofd. Graag eindelijk een respons en een verwijdering van de notering.

Opgelost
A. V.
11/05/2023

nooit geweten dat ik in de min ben gegaan

Ik zou in 2014 in de min gegaan zijn bij ing bank.zelf kan ik me daar niets van herinneren.Blijkbaar heeft ing dit doorgegeven aan fiducre.Ik heb daar nooit niets van gehoord ivm deze schuld.Nu wou ik gaan horen voor een persoonlijke lening en bleek ik door fiducre gemeld op de zwarte lijst. ik onmiddelijk contact opgenomen en de schuld vereffend.Waarom heb ik daar de afgelopen jaren niets van gehoord van de schuld en van de melding.Ik had tot vorig jaar bij fiducre een andere schuld lopen van een auto lening. doordat ik mijn huis verkocht heb belde ik naar fiducre om te vragen wat mijn openstaand schuld was omdit te vereffenen doch over die 182 ing schuld werd mij toen niets verteld.Nu door melding op de nbb die nog een jaar gemeld blijft staan kan ik niets van lening aanvragen.Is er een mogelijkheid om dat te verwijderen ipv over een jaar .bedankt

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform