Terug

Weigering tussenkomst verzekering

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. W.

Naar: FIDUCRE

02/11/2025

Wij hadden bij Cofidis een persoonlijke lening afgesloten, inclusief een Garantie+ verzekering, deze zou tussenkomen bij overlijden,onvrijwillig ontslag en werkloosheid/ziekteverlof langer dan 4 maanden. In Mei 2020, net nadat de maand lockdown was afgelopen, werd ik door gebrek aan werk omwille van de corona maatregelen ontslagen, ik was als gevolg hiervan nog 2j volledig werkloos. Op 04-11-2023 nam ik met Fiducre per mail contact op en deelde hen mee dat de door ons afgesloten verzekering diende tussen te komen, Fiducre beantwoorde mijn mail en zei dat er geen positief gevolg kan gegeven worden voor een tussenkomst van de verzekering, behoudens ik het tegendeel kon bewijzen, voldeed ik niet aan de voorwaarden van de verzekering. Ik heb bewezen dat ik wel degelijk voldoe aan de verzekeringsvoorwaarden, heb zowel mijn ontslagbrief ,als het bewijs dat ik minimum 4maand tot 2j werkloos was doorgestuurd. Ondanks dit weigert Fiducre de verzekering te laten tussen komen, meer nog ze halen redenen boven die niet eens in het contract vermeld staan! Zonder mijn toestemming gebeurden er al meerdere inhoudingen op mijn loon & arbeidsongeschiktheid, ook bij de teruggave van mijn personenbelastingen, alles werd telkens naar hen doorgestort! Meermaals heb ik duidelijk kenbaar gemaakt dat ik mij hier volledig tegen verzet..dit werd meermaals genegeert, tot ik zelf kon lezen dat een aangetekend schrijven voldoende was om de inhoudingen op mijn arbeidsongeschiktheid te doen stoppen, dit heb ik dan ook onmiddellijk gedaan en dit is dan uiteindelijk ook effectief gestopt. Fiducre heeft bovendien tot op de laatste loonoverdracht, de extra maandelijkse kost van de verzekering met extra van de pot gerukte kosten erbij, blijven innen. Ook kennen ze zichzelf een extreem grote extra kost aan, die in de verste verte niks te maken heeft met de werkelijke kosten van de persoonlijke lening. Als Fiducre al vanaf dat het voor hen, door mij kenbaar werd gemaakt dat een tussenkomst van de verzekering diende te gebeuren, dit ook effectief had laten gebeuren, dan was dit dossier al veel langer in orde geweest en moest ik al die extra aangerekende kosten ook niet meer betalen! Door de inhoudingen, alsook de teruggaves van mijn personenbelastingen, waarvan het de laatste 3j toch over een redelijk groot bedrag ging, zijn er grote problemen ontstaan met het betalen van huur en andere rekeningen, tot op dit moment dragen wij daar nog steeds de gevolgen van, er komt precies geen einde aan.. Dit had grotendeels kunnen vermeden worden met de tussenkomst van de garantie+ verzekering! Ik eis een herziening van de volledig van de pot gerukte extra aangerekende kosten, op zowel het lening bedrag als op het bedrag van de extra kost van de verzekering! Ook eis ik een terugbetaling van alle gelden die nog werden ontvangen op het moment dat het dossier al afgesloten had kunnen zijn, als Fiducre de tussenkomst van de verzekering had laten gebeuren! Behoudens vergissing kon ik lezen dat de verzekering voor 12maanden zou tussenkomen, wat ongeveer neerkomt op +- 3000€ afgaande op het oorspronkelijke door ons te betalen maandelijks bedrag, anders ligt het nog veel hoger. Ik heb zonet ook de kredietcentrale van de NBB geraadpleegd, daar staat dat ik er nog een bedrag zou open staan van ongeveer 700€, dus het is wel degelijk een feit dat de veel te hoge aangerekende extra kosten en het niet laten tussenkomen van de verzekering, ervoor zorgt dat dit dossier onnodig extra lang blijft bestaan!! Afgaande op alle negatieve gevolgen dat dit financieel voor ons heeft teweeggebracht, eis ik ook dat de volledige terugbetalingen zo snel mogelijk dienen te gebeuren! *Naar aanleiding van een dreigende uithuiszetting vroeg ik aan Fiducre of ze ons het bedrag dat de vrederechter ons gaf om minimum te betalen om de uithuiszetting te vermijden niet konden storten, Fiducre ging hier deels op in, dit was niet voldoende, de uithuiszetting kon hierdoor niet worden tegengehouden.

Berichten (1)

R. W.

Naar: FIDUCRE

02/11/2025

Het nog openstaande bedrag na raadpleging van de kredietcentrale van de NBB is niet ongeveer 700€, maar wel 182,76€ met als laatste aanpassing op 08-04-2025.

Bemiddeling door Testaankoop 06 november 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform