Meest recente klachten

Y. V.
18/11/2021

Installatie zonnepanelen niet correct verlopen

Geachte,Via Lampiris, mijn energieleverancier, kwam ik terecht bij de firma Winwatt voor de installatie van zonnepanelen en een thuisbatterij. Op 02/07/2021 kwam een vertegenwoordiger van de firma, de genaamde xxxxxxxxxxxxxx, naar mij thuis om een offerte op te stellen en om de toestand ter plaatse te bekijken. Ik heb immers een oud huis waarbij de elektriciteitsmeter (oude meter) op zolder staat en ik heb 2 zekeringskasten, 1 op zolder en 1 in de berging op het gelijkvloers.Meneer xxxxxxxxxxxxbekeek alles, trok foto's en bezorgde mij een offerte op 05/07/2021.Hierbij werd bevestigd dat de thuisbatterij en omvormer in de kelder kwamen te HANGEN tegen een muur (wij gaan de keldervloer verhogen omwille van drainagematten en daarom is dit belangrijk). Deze omvormer zou dan naar de zekeringskast verbonden worden in de berging om aldaar een energiemeter en aansluiting te plaatsen.Op 09/08/2021 beslissen wij om in te gaan op het voorstel van de heer xxxxxxxxxxxx en bevestigen dit per mail met de vraag hoe het nu verder moet.Gezien wij op 17/08/2021 nog steeds niets hebben gehoord, nemen wij opnieuw contact op met betrokkene per mail, ook nu geen antwoord.Hierop mailen wij op 01/09/2021 opnieuw naar de heer xxxxxxxxxx en naar het algemene mailadres van Winwatt met de vraag of zij nog wel actief zijn.Ook nu weer geen gehoor.Wij nemen contact op met de klantendienst van Lampiris via chat (datum onbekend want geen spoor van) en vragen of zij contact kunnen opnemen met hen.Op woensdag 15/9/2021 ontvangen wij een mail van mevrouw 's xxxxxxxxxxxxxxxxxx, werkzaam voor Winwatt. Zij geeft te kennen dat de heer xxxxxxxxxxx een andere uitdaging heeft aangegaan (lees: er niet meer werkt) en dat zij het dossier overneemt. Zij vraagt ons om de getekende offerte over te maken zodat zij het dossier kan verder zetten.Op 16/09/2021 maken wij deze over. Mevrouw meldt ons nog ter plaatse te komen om foto's te nemen van de toestand.Diezelfde avond belt mevrouw 's xxxxxxxxxxxxxx om te vragen of ik geen foto's kan nemen van:- het dak- voorgevel- zekeringskasten- differentieel schakelaars- aardingsonderbreker- plaats waar omvormer en batterij mogen komenDit kwam alles behalve professioneel over doch wij hebben dit gedaan omdat alles nu al lang begon aan te slepen. Op 17/09/2021 hebben wij de foto's zoals gevraagd overgemaakt.Hierop bevestigt mevrouw 's xxxxxxxxxxxx dat de installatie zal voorzien worden zoals de heer xxxxxxxxxxx had gezegd: omvormer en batterij in de kelder en deze worden aangesloten in de zekeringskast van de berging (EN NIET OP ZOLDER).Mevrouw 's xxxxxxxxxxxx bevestigt ook dat het dossier wordt aangemeld en ik spoedig een datum van installatie zal ontvangen. Deze wordt vastgelegd op 28/10/2021.Op 28/10/2021 stonden de installateurs hier ter plaatse.Tot onze verbazing zei deze meteen:- de batterij kon niet opgehangen worden maar heeft poten (op zich nog geen al te groot probleem doch wij gaan onze keldervloer laten verhogen omwille van drainagematten die geplaatst worden. We hebben deze tijdelijk omhoog kunnen zetten nu dus dat is nog niet al te erg)- de omvormer moest echter verbonden worden met de zekeringskast op zolder omdat wij anders een foutief verbruik zouden aflezen. Alles wat op de zekeringskast is aangesloten op zolder zou immers niet opgenomen worden in het verbruik. Laat dit nu net belangrijk zijn om juist te kunnen inschatten wanneer we het best onze elektrische toestellen laten werken (en ook het hele doel van de zonnepaneleninstallatie)De installatie werd echter uitgevoerd zoals voorzien, naar de zekeringskast in de berging, omdat de zekeringskast op zolder vol zit. Had men ons op voorhand correct ingelicht dan hadden wij uiteraard een zekeringskast bij gehangen op zolder om dit op te vangen. De installateur wou dit zelf niet doen en ik moest achteraf maar klagen bij de firma WInwatt.Zo gezegd zo gedaan: op 31/10 mailen wij naar de firma WInwatt met de melding dat de vertegenwoordiger ons foutieve informatie heeft gegeven waardoor de installatie niet correct werd uitgevoerd. Wij vragen hen om een afspraak te maken zodanig deze wel correct kan uitgevoerd worden, namelijk aansluiten op zolder alwaar wij dan een aparte zekeringskast zouden voorzien.Uiteraard ook nu weer geen antwoord.Op 08/11/2021 sturen wij een nieuwe email om de vorige communicatie nog eens aan te halen.Wederom geen antwoord.Wij mailen nogmaals op 16/11/2021 zonder antwoord.Vandaag, 18-11-2021, trachten wij vertegenwoordigster 's xxxxxxxxxxxxxxxx telefonisch te bereiken. Zij neemt echter niet af. Hierop verzend ik een Whatsapp met de vraag ons te contacteren.Gevolg: zij blokkeert mij op Whatsapp....Ik heb vandaag opnieuw gechat met de klantendienst van Lampiris dewelke het intern gingen doorgeven...Wij hebben al 90 procent van de factuur betaald.De installatie heeft grote gevolgen voor ons want deze installatie moet nog gekeurd worden (ook dit ging Winwatt regelen maar gebeurt niet) en wij hebben de nodige documenten nodig om premies aan te vragen.Dit gaat om 3000 Euro en moet voor 2022 allemaal aangevraagd worden.Wij willen dat de installatie correct wordt uitgevoerd, dat de installatie gekeurd wordt en dat wij de nodige documentatie krijgen om de premies aan te vragen.Met vriendelijke groeten,

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform