Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Aanspraak op garantiewet 2dehands wagen
Beste,Wij hebben een 2dehandse Honda Civic aangekocht bij Wens motors BV op 29/06/2023. Sinds de aankoop al 2 keer moeten takelen. Tussen aankoop en 14/08 verschillende telefoons gedaan over vreemde motorgeluiden en geur vanuit de motorkap (videobeelden zijn doorgestuurd naar wens motors op 14/08). De reactie van Wens motors was geruststellend dus er werd geen actie ondernomen. Die avond in panne gevallen en moeten takelen ( dit probleem werd opgelost). De geur en het lawaai bleven aanhouden. Op 2/12/2023 opnieuw in panne door diezelfde extreme chemische/verbrande geur en zelfde lawaai zoals in Augustus gemeld. Weggetakeld op de autosnelweg, het was niet meer mogelijk om verder te rijden. Weggetakeld naar de Honda garage Lavrysen te Laakdal. Wens motors onmiddellijk ingelicht tijdens de panne. Reactie: 'ok laat maar wegtakelen en hou mij op de hoogte'. Prijsindicatie van Garage Lavrysen gekregen via mail verkregen op 4/12. Telefonisch contact gehad met Wens motors en deed een voorstel om de factuur 50/50 te delen. Wij zijn niet ingegaan op zijn voorstel omdat wij van mening zijn dat het defect al aanwezig was 2 weken na de aankoop. Dit valt onder de garantiewet die bepaalt dat een defect aan de wagen voorkomt binnen de 6 maanden na aankoop wordt beschouwd als een reeds aanwezig defect bij aankoop. Daarop hebben wij op 14/12 de definitieve offerte via mail doorgestuurd naar Wens motors met het verzoek het volledige bedrag van 2 621,60 euro terug te storten op onze bankrekening. Na een week geen reactie van Wens motors. Opnieuw een bericht verstuurd met het factuur als bewijs dat we de auto effectief hebben laten herstellen met het verzoek uiterlijk 25/12 de onkosten te vergoeden. 27/12 nog steeds geen reactie en geen betaling.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten