Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
oplichting
we zijn opgelicht geweest aan de deur. ik was op 15/09 dringend opzoek naar een elektricien , via google ging ik opzoek of er iemand in de buurt was en kwam terrecht op de site https://elektricien-harelbeke056.be/ . ik contacteerde hun en moest online een formulier invullen. de dag nadien kreeg ik al telefoon dat er iemand ging langskomen voor een offerte op te maken. op 16/09 kwam er effectief iemand langs genaamd Younes als elektricien van harelbeke. deze persoon keekte rond en bekeek onze problematiek om daarna een offerte op te maken. maar ik moest voor deze interventie al 338.14 euro te betalen terwijl hij niets heeft gedaan behalve rondkijken. younes zei toen dat dit bedrag ging verrekend worden bij de eindfactuur. aangezien het thuis heel hectisch en druk was en de werken dringend dienden te gebeuren besloot ik toen dit bedrag te betalen met de kaart. ik ging normaal gezien 1a 2 dagen later de offerte en de factuur van deze interventie via mail krijgen maar dit heb ik tot op de dag van vandaag niet verkregen. als ik toen naar de betaling ging die van mijn rekening was gegaan en verder keek stelde ik vast dat dit bedrag niet naar elektricien harelbeke werd betaald maar naar WATT SERVICE Antwerpen. ik heb toen via internet opzoekingen gedaan naar deze firma en overal kon ik vaststellen dat dit Fraude/Oplichting betrof en dat ze overal woekerprijzen aanrekenen om niets te doen en het probleem dan ook niet te herstellen. ik heb toen naar de contactdienst gebelt en van hun moest ik maar een mail sturen naar klachten@elektricien-expert.be . ik heb dit op heden ook gedaan maar op niets geen antwoord verkregen. we wensen gewoon ons geld terug aangezien hij niets geeft moeten doen buiten enkel rondkijken voor offerte aanvraag. maar zoals online al te hebben onderzocht hebben ze meerdere websites en veel slechte reviews met elke keer fraude en oplichting tot gevolg in bijlage bezorg ik jullie mijn bewijzen van betaling naar hun toe en dat het enkel om een aanvraag voor een offerte ging en die ook op hun site als vrijblijvend staat. we hopen hierbij ons geld terug tezien en hopelijk kunnen jullie ons helpen een klacht bij de politie werd al neergelegd maar zij kunnen helaas niets doen. hopelijk zal het lukken via deze weg.
extreme hoge faktuurbedrag
Beste, mijn vraag of ik iets kan terug vorderen van deze extreme hoog bedrag? Zie in bijlage. Dit voor geen tien minuten werk bij een stroompanne.
Fraude klacht Watt Service
Beste, Graag had ik ook langs deze weg een klacht ingediend tegen het bedrijf Watt Service BV en de zaakvoerder Jamal Dahbi Bijgevoegd stuur ik jullie mijn dossier. Als er eventueel nog verdere zaken nodig zijn, kunnen die altijd na gemaild worden eventueel. FRAUDEDOSSIER: WATT SERVICE BV / “YOUNES” 1. Persoonlijke Gegevens • Volledige naam: Tony August Jaak Caals • Adres: Stalenstraat 92/03 3600 Genk • E-mailadres: toca1969@yahoo.com • Telefoonnummer: +32496956171 • Gebruikte IBAN voor betaling: BE55 6511 6793 0244 • Datum van het incident: 23–24 mei 2025 • Locatie: Stalenstraat 92/03 3600 Genk • Verhuurmaatschappij / Verzekeraar: EHI Vastgoed Pastoor Raeymaekersstraat 25/11 3600 Genk 2. Samenvatting van het Incident In de nacht van 23 mei 2025 kreeg ik te maken met een kortsluiting in mijn appartement. Door de urgentie (vrijdagavond/zaterdagochtend) nam ik contact op met een nood-elektricien die ik online vond via het nummer +3278 480 313, zij zouden een technieker sturen. (Na verder online onderzoek, is dit nummer gelinkt aan verschillende electriciën services over Vlaanderen en zelfs tot in Durbuy) Na 2u arriveerde een man die zich voorstelde als “Younes”, handelend onder de naam Watt Service BV. Hij verrichtte kort werk en eiste onmiddellijke betaling, wat ik deed via een rechtstreekse bankoverschrijving. Hij gaf aan dat de hoge kosten op de factuur te wijten waren aan nacht- en weekendtarieven, en dat de verzekering van de verhuurder deze kosten zou vergoeden na inspectie. 3. Factuurgegevens • Bedrijfsnaam: Watt Service BV • Adres op factuur: Oudesmidsestraat 20, 1700 Dilbeek, België • BTW-nummer: BE1018467534 • Bankrekening (IBAN): GR2305700000000928015670155 • Opgegeven telefoonnummer: +32 492 05 32 46 • Opgegeven naam: “Younes” (Jamal Dahbi) • Factuurbedrag: €1270,94 • Datum van betaling: 24/05/2025 4. Ontdekking van de Fraude Die ochtend (zaterdag 24/05/2025 om 9u34) meldde ik het incident bij mijn verhuurkantoor, dat een verzekeringsclaim indiende. Dit leidde tot een onafhankelijke technische inspectie van de woning (die is doorgegaan op 15/07/2025 11u20 op mijn adres) De inspecteur verklaarde het volgende: • De zogenaamd vervangen onderdelen waren niet defect; • De vermelde prijzen lagen meer dan vier keer boven de marktwaarde; • Hij herkende de uitvoerder (“Younes”) en gaf aan dat er minstens twee eerdere fraudegevallen waren gemeld tegen deze persoon; • Deze verklaring werd gegeven in het bijzijn van zowel mijzelf als een verzekeringsmedewerker. 5. Bewijs van een Structureel Patronen • Watt Service BV is pas sinds januari 2025 geregistreerd in België. Geen personeel, geen online aanwezigheid, geen geschiedenis. • De vermelde IBAN is Grieks, wat mogelijk gebruikt wordt om Belgische regelgeving te ontwijken. • Het telefoonnummer is naar alle waarschijnlijkheid een burner (wegwerpnummer). • Bij Test Aankoop zijn meerdere gelijkaardige meldingen terug te vinden van deze werkwijze. (bijhorend artikel https://www.test-aankoop.be/familie-prive/consumentenrechten/nieuws/watt-service-opgepast-voor-oplichterij ) 6. Verzoek tot Actie Voor Politie en Consumentenautoriteiten: • Onderzoek Watt Service BV, “Younes”, het IBAN en bijbehorende entiteiten. • Koppel dit dossier aan soortgelijke meldingen (zoals door de inspecteur vermeld). • Werk samen met Griekse en EU-instellingen voor grensoverschrijdend fraudeonderzoek. Voor Banken en Financiële Toezichthouders: • Vlag het IBAN-nummer als verdacht: GR2305700000000928015670155 • Onderzoek herkomst en eigenaarschap van de rekening. • Start een trace of terugvordering volgens SEPA-richtlijnen. Voor BIPT (Telecomregulator): • Onderzoek het misbruik van het telefoonnummer +32 492 05 32 46 • Vraag bij de provider op wie dit nummer geregistreerd heeft en wanneer. 7. Toegevoegde Documenten (als bijlagen meesturen) • ✅ Kopie van de ontvangen factuur • ✅ Bewijs van betaling (banktransactie) • ✅ E-mail met verhuurkantoor / verzekeraar • ✅ Samenvatting van het mondeling verslag van de inspecteur 8. Verklaring Ik dien dit dossier in naar eer en geweten, en verzoek om onderzoek van deze zaak als onderdeel van een georganiseerd fraudepatroon dat gebruik maakt van spoedsituaties en grensoverschrijdende netwerken. Ik ben bereid aanvullende verklaringen of documentatie aan te leveren indien nodig. Ondertekend: Tony Caals 23/07/2025 In bijlage stuur ik het factuur en het betalings bewijs, er is eventueel ook nog mail verkeer ed wat ik kan aan u laten als vervollediging van het dossier. Graag had ik wel adres, Email ed geanonymiseerd gezien, als dat mogelijk is, ook de betalingsgegevens als dat niet nodig is voor de publicatie. Mvg. Tony AJ Caals Helaas kan/wil de politie zich niet met het dossier inlaten. Ik hoop dus dat er via deze weg, toch alsnog gerechtigheid kan komen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten