Meest recente klachten

K. V.
16/12/2020
VRT

fakenews

Beste,Als inwoner van Wetteren en lid van de politiezone Wetteren, Laarne, Wichelen vind ik het niet kunnen dat juist in een programma “Factcheckers” over gevonden portefeuilles, de waarheid onrecht werd aangedaan. Hetgeen niet werd gezegd is dat “ één politiezone wist toch de identiteit van de eigenaar van de portefeuille te achterhalen en probeerde meteen de (onbereikbare) eigenaar te contacteren: namelijk de politiezone Wetteren, Laarne Wichelen. Hetgeen niet werd gezegd is dat de portefeuille op 10/9 ( de dag van de aangifte), volgens het protocol, geregistreerd werd in het informaticasysteem en opgeborgen werd in een afgesloten locker. Het zou in de uitzending gaan om portefeuilles zonder identiteitsbewijs maar wel met 90 euro + een sleuteltje of zegeltjes van Albert Hein of een oud rekeningje zodat men later zou kunnen bewijzen dat het hun portefeuille is. Maar in Wetteren werd er wel een naam gevonden in de portefeuille !!!!Men vond in de portefeuille naast de 90 euro ook een verfrommeld kasticketje op naam van Ilse Robion. Uit nazicht via internet bleek dat mevrouw Robion werkzaam is bij de VRT en men vond ook haar vast telefoonnummer terug. Omdat er wel degelijk een identiteit kon gekoppeld worden aan de gevonden portefeuille werd het gevonden voorwerp omwille van privacyredenen niet op de gebruikelijke sociale media geplaatst.Men heeft verschillende initiatieven genomen om de rechtmatige eigenaar persoonlijk te contacteren en de portefeuille terug te bezorgen. Dat gebeurde zowel overdag als ’s avonds via het vast nummer van Mevr. Robion maar jammer genoeg kreeg men nooit gehoor.Daarop heeft men contact genomen met de VRT om het Gsm-nummers te bekomen van Mevr. Robion. Via het keuzemenu kreeg men echt geen mogelijkheid om een VRT-medewerker te spreken.Op 26/10 was er echter een VRT-ploeg opnames aan het maken in Wetteren en is men de opnameset gaan bezoeken en heeft men aan een medewerker gevraagd om Mevr. Robion te verwittigen dat haar portefeuille was gevonden en om eens contact op te nemen met de politiezone.Toen iemand (van factcheckers) op 16/9 kwam vragen naar een gevonden portefeuille heeft ze zich niet geïdentificeerd als Ilse Robion waardoor die persoon verwezen werd naar de sociale media waarop alle gevonden voorwerpen dagelijks worden gepubliceerd. Indien ze haar portefeuille persoonlijk was komen ophalen of zou hebben vermeld dat er in die portefeuille 90 euro zat, zou men onmiddellijk de link hebben kunnen leggen !!!Dat ging ook zo bij een telefonisch contact op 30/9( dit contactverslag ontving men uitgetypt van de VRT): de beller gaf zijn identiteit niet prijs en sprak ook over “een week geleden” een portefeuille verloren terwijl de portefeuille reeds was binnengebracht op 10/9 (dus 3 w geleden) de beller zei ook dat het om een zwarte portefeuille ging terwijl de gevonden portefeuille donkerblauw van kleur was.Ondertussen werd het politiekorps negatief in de kijker gesteld terwijl men juist alles in het werk heeft gesteld om in eer en geweten en te goeder trouw de rechtmatige eigenaar heeft proberen te contacteren om de portefeuille terug te bezorgen. Zo iets kunnen wij niet aanvaarden!!!Indien het bij factcheckers om “de waarheid” gaat en men wil zoals men aankondigt uitzoeken wat juist is en wat fout, moet dit rechtgezet worden. Indien men terecht verkeerde manier van werken wil aan de kaak stellen, moet men minstens zo eerlijk en correct zijn toe te geven dat zijzelf verkeerde ( zwart, 1 week geleden gevonden en het om een bruine portefeuille ging die 3 w gelden was gevonden) of onvolledige ( zich niet kenbaar maken als Ilse Robion) hebben gebruikt. De onthaalmedewerker had inderdaad wel naar haar identiteit moeten vragen indien ze het niet spontaan vermeldde maar verder is alles correct verlopen. Men had eens goedgelovig aan een man een bruine portefeuille met 90 euro die er al 3 weken lag, moeten meegeven. Wat zou “Factcheckers” dan gezegd hebben?Hoe kan dit worden rechtgezet?Karel Van ImschootRaadslid

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform