Meest recente klachten

S. V.
11/03/2021

Garantie rolluiken

Beste,Op datum van 27/02/2018 hebben wij via de firma Rodriquez te Sint-Niklaas voorzetrolluiken besteld en ook door hun laten plaatsen. Het betreffen 5 voorzetrolluiken op de bovenverdieping van ons huis.Wanneer wij de rolluiken vorig jaar in juni wilden proper maken stelden wij vast dat de rolluiken reeds schade vertoonde.Wij hebben dit nooit gezien van dichtbij aangezien de rolluiken op de bovenste verdieping zijn.De lak van de bladen van de rolluiken zijn afgesleten tot op het bloot metaal op bepaalde plaatsen en aan de zijkant van de bladen.Wij hebben dit toen met foto’s doorgestuurd naar de firma Rodriquez in juni 2020.Wij hebben van de firma Rodriquez toen het antwoord gekregen dat ze het naar de fabrikant zou doorsturen daar dit onder garantie valt en dat we geduld moesten hebben omdat ze door de Corona enorm achterstonden.Wij hebben gewacht en in oktober hebben wij terug de vraag gesteld aan de firma Rodriguez. We moesten nog steeds geduld hebben en waarschijnlijk zou de firma Verano ons persoonlijk in december 2020 zelf contacteren om een afspraak te maken.Half december hebben wij teug de vraag gesteld en kregen te horen van de firma Rodriquez dat ze de vraag nog eens gingen doorsturen.Op 15/01/2021 krijgen wij een mail doorgestuurd van de firma Rodriguez dat het niet onder garantie valt daar de rolluiken 4 jaar oud zijn.Wij antwoorden terug naar de firma Rodriquez en wijzen hun erop dat de rolluiken nu in maart 2021 ongeveer 3 jaar oud zijn, dus geen 4 jaar zoals er werd doorgestuurd naar Verano.De firma Verano geeft als antwoord dat het nog steeds niet onder garantie valt daar het over slijtagesporen gaat en of het nu over 3 of 4 jaar gaat, het blijven slijtagesporen. Wij moeten dit beschouwen als normaal.Wij contacteren telefonisch de persoon die de mail had gestuurd van de firma Verano.Hij vertelt ons dat hij dit zal doorgeven aan de expert en dat ze met de firma Rodriquez contact zullen opnemen om dit te bespreken. Enkele dagen later krijgen wij telefoon van de expert met de melding dat ze aan de hand van de foto’s kunnen vaststellen dat het over gebruikersschade gaat. Wij vertellen hem dat dit niet zou mogen na ongeveer 2 jaar gebruik. De rolluiken gaan 2 maal per dag naar boven en beneden. Wij vragen om alsnog persoonlijk langs te komen om nazicht te doen. Dit wordt direct geweigerd. Wij vragen een tegemoetkoming daar er nooit iets over gezegd werd bij de aankoop van de rolluiken over deze gebruikersschade. Verano is ook niet duidelijk ivm hun garantie. Nergens op hun website staat dat de gebruikersschade niet onder hun garantie valt evenals niet bij de firma Rodriquez.We hebben heel lang moeten wachten op een antwoord van zowel de firma Rodriquez en Verano. Nooit werden we persoonlijk gecontacteerd door hun. Wij hebben steeds de vraag moeten stellen en geduld moeten oefenen.Dit is geen service zowel niet van Rodriguez als van Verano.Wanneer wij in december 2020 de firma Verano zelf contacteren om toch eens eindelijk een antwoord te krijgen, krijgen we het antwoord dat wij hun niet mogen contacteren en dat we het via de verdeler moeten vragen.Er werd zelfs niet gevraagd wat het probleem juist was.Ronduit schandalig hoe je behandeld wordt als klant.

Afgesloten
S. V.
18/02/2021

Slijtage rolluiken

Beste,Op datum van 27/02/2018 hebben wij via de firma Rodriquez te Sint-Niklaas voorzetrolluiken besteld en ook door hun laten plaatsen. Het betreffen 5 voorzetrolluiken op de bovenverdieping van ons huis.Wanneer wij de rolluiken vorig jaar in juni wilden proper maken stelden wij vast dat de rolluiken reeds schade vertoonde.Wij hebben dit nooit gezien van dichtbij aangezien de rolluiken op de bovenste verdieping zijn.De lak van de bladen van de rolluiken zijn afgesleten tot op het bloot metaal op bepaalde plaatsen en aan de zijkant van de bladen.Wij hebben dit toen met foto’s doorgestuurd naar de firma Rodriquez in juni 2020.Wij hebben van de firma Rodriquez toen het antwoord gekregen dat ze het naar de fabrikant zou doorsturen daar dit onder garantie valt en dat we geduld moesten hebben omdat ze door de Corona enorm achterstonden.Wij hebben gewacht en in oktober hebben wij terug de vraag gesteld aan de firma Rodriguez. We moesten nog steeds geduld hebben en waarschijnlijk zou de firma Verano ons persoonlijk in december 2020 zelf contacteren om een afspraak te maken.Half december hebben wij teug de vraag gesteld en kregen te horen van de firma Rodriquez dat ze de vraag nog eens gingen doorsturen.Op 15/01/2021 krijgen wij een mail doorgestuurd van de firma Rodriguez dat het niet onder garantie valt daar de rolluiken 4 jaar oud zijn.Wij antwoorden terug naar de firma Rodriquez en wijzen hun erop dat de rolluiken nu in maart 2021 ongeveer 3 jaar oud zijn, dus geen 4 jaar zoals er werd doorgestuurd naar Verano.De firma Verano geeft als antwoord dat het nog steeds niet onder garantie valt daar het over slijtagesporen gaat en of het nu over 3 of 4 jaar gaat, het blijven slijtagesporen. Wij moeten dit beschouwen als normaal.Wij contacteren telefonisch de persoon die de mail had gestuurd van de firma Verano.Hij vertelt ons dat hij dit zal doorgeven aan de expert en dat ze met de firma Rodriquez contact zullen opnemen om dit te bespreken. Enkele dagen later krijgen wij telefoon van de expert met de melding dat ze aan de hand van de foto’s kunnen vaststellen dat het over gebruikersschade gaat. Wij vertellen hem dat dit niet zou mogen na ongeveer 2,5 jaar gebruik. De rolluiken gaan 2 maal per dag naar boven en beneden. Wij vragen om alsnog persoonlijk langs te komen om nazicht te doen. Dit wordt direct geweigerd. Wij vragen een tegemoetkoming daar er nooit iets over gezegd werd bij de aankoop van de rolluiken over deze gebruikersschade. Verano is ook niet duidelijk ivm hun garantie. Nergens op hun website staat dat de gebruikersschade niet onder hun garantie valt evenals niet bij de firma Rodriquez.We hebben heel lang moeten wachten op een antwoord van zowel de firma Rodriquez en Verano. Nooit werden we persoonlijk gecontacteerd door hun. Wij hebben steeds de vraag moeten stellen en geduld moeten oefenen.Dit is geen service zowel niet van Rodriguez als van Verano.Wanneer wij in december 2020 de firma Verano zelf contacteren om toch eens eindelijk een antwoord te krijgen, krijgen we het antwoord dat wij hun niet mogen contacteren en dat we het via de verdeler moeten vragen.Er werd zelfs niet gevraagd wat het probleem juist was.Ronduit schandalig hoe je behandeld wordt als klant.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform