Meest recente klachten

M. S.
20/06/2022

Vordering betaling via deurwaarder

Beste, ik bestelde een messenset (butcherknifes), brillen (powerzoom) samen geleverd in een eerste doos. Ik bestelde op hetzelfde moment een poetsysteem dat dagen later werd geleverd in een 2e doos. Ik heb alleen de eerste doos geopend en die producten ben ik bereid te betalen en te houden. De tweede levering heb ik niet geopend omdat ik die wil terugsturen. Bij de aankoop (via tv) heb ik mijn bankrekeningnummer gegeven zoals gevraagd wat ik betreur gezien ik dit niet zag als een goedkeuring mijnentwege tot betaling via domiciliering. Bij alle aankopen via postorder is de wettelijke termijn om producten terug te sturen 10 dagen. In de eerste doos zat slechts 1 leveringscontract met daarop een e-mail-adres (CONTACT@TV-WINKEL.EU) met de melding dat het bedrijf alleen via dit e-mail- adres te bereiken is. Er word geen enkel adres of firmanaam vermeld om goederen naar terug te sturen. Het e-mail adres blijkt onbestaande. Toen ik hen belde op het telnr 078/48.59.04 zoals vermeld op tv werd ik afgesnauwd met de woorden dat ze mij niet kunnen helpen en dat ik allen via mail kan geholpen worden. Ik wordt wantrouwig en besluit de mijn bank te raadplegen. Er blijk buiten mijn weten een domiciliering te zijn geactiveerd. De bank stopt de domiciliering gezien ook zij overtuigd zijn dat deze onwettig is omdat ik niets getekend heb. Wantrouwig geworden ontvang ik een tijd later de tweede doos die ik niet durfde te openen maar dus ook niet kon terugsturen. Vervolgens heb een brief ontvangen van deurwaarder Leroy & partners voor een minnelijke invordering zonder adres. Ik heb toen een aangetekend schrijven gestuurd naar TEK TV SHOP BP 20500 7700 Mouscron , een adres dat mijn bank mij bezorgde maar zonder gevolg. Ik ontving op 15/06 opnieuw een voorstel tot minnelijke invordering (echter gedateerd op 01/06! Maar niet aangetekend!) van Leroy & partners voor het volledige bedrag van de 2 dozen zijnde 293,70 eur waarvan reeds 81 euro extra kosten en ineens wordt er wel een reknr gegeven om te betalen! Ik zie niet in hoe ik wettelijk verplicht kan worden de tweede levering en extra kosten te betalen. In de laatste aanmaning wordt wel een adres gegeven ( van Leroy & partners ) maar nog steeds geen formulieren om de 2e doos terug te sturen. Ik ben bang SNEL HULP nodig te hebben omdat er misschien nog aanmaningen zullen volgen en de kosten verder zullen oplopen. Willen wij blijven blijven geloven in gerechtigheid en niet toegeven aan onze angst ingeboezemd door zulke criminele praktijken? Ik wil wel maar heb noch de macht noch technische inzicht om deze aan te pakken, laat staan mezelf alleen te kunnen verweren. Ik ben een 81-jarige vrouw met een klein pensioen en reken in volle vertrouwen op jullie hulp. Ik kan en wil dit niet over mij laten gaan.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform