Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Credit Nota's worden onterecht verrekend met een factuur waartegen bezwaar is gemaakt
Beste, Hierbij een chronologisch overzicht van de gebeurtenissen:- 11-03-2022: Onderhoud alarmsysteem door een onderaannemer (niet Stanley zelf!). Kennelijk door gebrek aan personeel, want normaal krijg ik altijd mensen van de firma zelf. - Na vertrek vd technieker kon het alarm niet worden aangezet omdat hij vergeten was de service code in te geven. Een eerste teken aan de wand dat de technieker het systeem niet voldoende kende. Hierover gebeld met Stanley en het probleem opgelost.- In het weekend van 2-3 april 2022 (wij waren in het buitenland) ging het alarm af. Onze buurman ging kijken en het bleek een vals alarm te zijn geweest.- Bij thuiskomst bleek dat het alarm ook niet meer kon worden aangezet omdat er een fout in het systeem zat dat moest worden gereset. Met Stanley gebeld en over de telefoon eea hersteld. Tweede aanwijziging dat er iets mis was. - In het Paasweekend ging het alarm opnieuw onverwacht af - en dat terwijl het alarm niet eens actief was/ wij waren thuis in bed. Midden in de nacht! Zomaar. Verbaast over hoe dit mogelijk was stopte het alarm zodra we de code ingaven. Dit gebeurde nog zeker 3x gedurende de hele nacht. Na de derde keer hebben we de 24/7 service gebeld en men zei dat dit kwam door een sabotage alarm dat afgaat ook al is het systeem niet geactiveerd. - De technieker van dienst heeft ons toen geholpen en een 'bypass' geprogrammeerd (instructies via telefoon). Dat werkte. Pas op 29/4/22 kon Stanley langskomen om de fout op te sporen.- De fout was gerelateerd aan de centrale waar vele jaren eerder een (deskundige) technieker (destijds van ETAC, nu Stanley) een correctie had uitgevoerd vanwege een sensor die telkens een alarm gaf. - Na al deze ellende, veroorzaakt door ondeskundig onderhoud (er was geen enkel probleem voordat het onderhoud in maart was uitgevoerd) kregen wij op 12 mei 2022 alsnog een factuur van Stanley voor de interventie op 29 april. - Ik heb uiteraard bezwaar aangetekend tegen deze factuur op 14 mei 2022, op het email adres wat hiervoor in de email van Stanley (factuur was in bijlage) werd aangeduid.- Ik kreeg hierop geen reactie- Op 7 juni kreeg ik een betalingsherrinnering. Hierop heb ik de zelfde dag nog gereageerd (reply) met de melding dat ik bezwaar had gemaakt tegen de factuur. Op 10 juni heb ik dat nog eens herhaald mét de bijbehorende documenten in bijlage in de e-mail.- Daarna werd het stil......- op 19 September 2022 besloot ik uiteindelijk mijn contract op te zeggen bij Stanley. Ik had geen vertrouwen meer in de organisatie.- Ook (en zelfs) dat duurde lang voordat er een bevestiging kwam....- Reminders gestuurd op 26 SEP, en uiteindelijk een aangetekend schrijven op 3 OCT (ontvangen 4 OCT). - Ook de email adressen die werden opgegeven door Stanley werkten niet altijd of waren afgesloten. Zoals : Pour toute annulation de contrat : s-css-ssb-backoffice.anr@sbdinc.com - Op 14OCT weer een reminder gestuurd want nog altijd geen reactie - ook niet op het aangetekend schrijven.- Uiteindelijk op 21/10/22 een bevestiging ontvangen per email van de opzegging. Met vermelding van de 2 credit nota's.- Op 3/11/22 opnieuw een email naar Stanley omdat de credit nota's nog altijd niet betaald waren. - Op 4/11 vraagt Stanley naar mijn bank gegevens- Op 4/11 stuur ik alle gevraagde gegevens door- Op 9/11 ontvang ik antwoord van Stanley dat zij de credit nota's niet gaan betalen maar gaan verrekenen met de openstaande factuur van mei 2022 (!).- Ik heb hier uiteraard onmiddelijk bezwaar tegen gemaakt op 10/11/22.- Op 18/11 vraag ik opnieuw naar een reactie aangezien deze uitbleef- Op 18/11 krijg ik opnieuw antwoord van Stanley dat ze de credit nota's gaan verrekenen met de factuur van mei (waartegen ik bezwaar had gemaakt) - Ik reageer opnieuw dat dit niet kan omdat het 2 verschillende zaken betreft en ik de factuur niet hebt geaccepteerd. Daarbij hadden ze nooit meer gereageerd sinds juni 2022 en wat mij betreft het bezwaar daarmee de facto hadden geaccepteerd. - Op 25/11 vraag ik opnieuw reactie aan Stanley maar deze blijft verder uit...de klant wordt genegeerd. - Vandaar deze klacht vandaag 12/12/22.Ik vind het onbegrijpelijk hoe Stanley omgaat met haar klanten en het lijkt er op dat de organisatie niet of slecht functioneert. We zijn hier nu maanden mee bezig en nog altijd geen oplossing. Het begint al met een slechte onderhoudsbeurt vh systeem en het negeren van de klant als deze bezwaar maakt tegen een factuur. Eindeloos lang moeten wachten op antwoorden. Verkeerde email adressen in hun eigen communicatie naar de klant. Etc. En dat alles voor 111,08 euro aan credit nota's. Resultaat van deze houding: een ontevreden klant, een verloren klant en deze klacht tegen Stanley. Alles wat ik hierboven heb beschreven heb ik gedocumenteerd en kan worden nagekeken. Ik vraag simpelweg een uitbetaling van de credit nota's.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten