Meest recente klachten

S. V.
23/10/2020

misleidende product specificaties SONOS MOVE speaker

Beste, ik kocht op 6 september jl. een SONOS Move speaker aan via het upgrade programma van SONOS. De speaker werd geleverd op 8 september en vervolgens geïnstalleerd.De website van SONOS vermeld bij de specificaties van dit product dat de levensduur van de ingebouwde batterij tot 120 uur meegaat in standby modus. Echter, mijn batterij was reeds na amper één dag leeg, in standby modus. Het product werd vervolgens vervangen door een tweede unit. Zelfde probleem.Vervolgens vervangen door een 3de unit. Alweer hetzelfde probleem. Echter deze keer werd het product niet meer vervangen, maar werd als oorzaak aangeduid dat het mijn Telenet modem is, die met een te korte DHCP lease time werkt van één uur. Daardoor moet het IP adres van de Move speaker elk uur heraangevraagd worden, waardoor de batterij zich sneller leegt. Nonsens, als je het mij vraagt, maar bij Sonos support houden ze voet bij stuk. Helaas laat Telenet niet toe om de DHCP lease time aan te passen. Een patstelling dus.Ze hebben me nu van SONOS aangeraden om een extra (nieuwe) router aan te schaffen waarop ik de DHCP lease time op één dag kan instellen . Ik heb dat gedaan, ook dit is geen oplossing omdat ik dan de Telenet modem in brugmodus moet plaatsen, en ook dat laat Telenet niet toe zo blijkt.Ik zit dus met een SONOS Move speaker die me 279,30 euro + al veel tijd heeft gekost. Ik zou dit product graag willen houden want ben al lang heel tevreden van andere SONOS producten die ik thuis heb, maar ga het helaas moeten retourneren.Mijn klacht gaat echter over de specificaties op de website. Ale je op het internet zoekt naar SONOS Move ervaringen, kom je algauw uit op andere klachten over de batterij levensduur. Het is met duidelijk dat de vermeldde specificaties dus niet correct zijn, en dus misleidend.Ik hoop dat jullie dit probleem kunnen aanpakken en er in het ideale geval voor kunnen zorgen dat ik dit product wel correct aan de praat krijg.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform