Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
verwaarlozen van onderhoud blusapparaten
Ik betaal sinds jaren mijn facturen aan de firma van blusapparaten nl sicli voor het onderhoud van mijn blus apparaten? Steeds was het de gewoonte waarbij in januari betaald werd en de keuring van de toestellen later in het jaar werden uitgevoerd. Echter constateer ik nu , na het zoeken van de attesten, dat de onderhoud van mijn blusapparaten sinds 3 jaren niet meer is gebeurd terwijl die wel betaald zijn geweest. Via mail heb ik de firma gecontacteerd en naar de attesten gevraagd maar ze reageren niet meer . Op hun site zie ik nu zoveel slechte reviews net in hetzelfde geval als ik …kan die oplichterij eens stopgezet worden? en krijg ik mijn geld terug voor onbewezen diensten?
Contract wordt al 3 jaar op rij niet nageleefd
Beste, De firma Sicli dient volgens een met hen afgesloten contract jaarlijks in het atelier van mijn man de blusapparaten te controleren. Er dient steeds op voorhand betaald te worden alvorens de firma de technieker wil langs sturen. Dit jaar hebben we dit geweigerd omdat ze al 2 jaar niet waren langs geweest. Hierop volgde een brief van de gerechtsdeurwaarder met een aanmaning tot betaling van de dubbele som ! Hierna (ongeveer 1 maand geleden) hebben wij de Firma Sicli gevraagd onmiddellijk deze gerechtelijke procedure stop te zetten en ons ook een teruggave / creditnota te sturen voor de jaren dat zij het contract niet hadden nageleefd. Wij ontvingen een creditnota voor 2 jaar maar enkel voor de interventiekosten, niet voor de contract kosten. Hiermee gaan wij niet akkoord want zij hebben hun contract niet nageleefd. Begin deze week opnieuw een brief van de gerechtsdeurwaarder met van de te betalen som hun creditnota afgetrokken. Opnieuw contact opgenomen met Sicli en zij zouden vandaag 06/09/24 langskomen voor de controle. Opnieuw hun kat gestuurd…. Wat kunnen wij hier tegen beginnen … graag uw juridisch advies aub. Met vriendelijke groeten Dany en An Ryckaert-Pessemier U kan ons bellen op 0474/611952 - An 0475 / 43 74 48
Onderhoud brandblussers
Beste, Ik heb sinds 2018 een onderhoudscontract voor twee brandblusapparaten die ik bij uw firma aankocht (in 2017). Ik probeer sinds 22/8/2019 van uw firma een afspraak te bekomen voor een onderhoud van deze apparaten onder ons onderhoudscontract voor de periode 8/19-7/20 (uw factuur van 14/6/19). Tot nu toe krijg ik geen effectieve opvolging ondanks verschillende mails en een telefonisch contact met de verantwoordelijke persoon, Danielle Demuyter (zie bijlage). Onder ditzelfde onderhoudscontract heb ik voor de periode 8/18-9/19 (ook) geen dienstverlening ontvangen. Ik wil dan ook het hiervoor betaalde bedrag van 70,49 EUR recuperen (uw factuur van 19/6/2018). Ik betaal zodoende nu al twee jaar voor een onderhoudscontract, en ik verkrijg van u geen onderhoud. Dit is op zich onaanvaardbaar en bovendien heeft deze situatie een negatieve impact op mijn positie tov mijn verzekeraar die een jaarlijks onderhoud contractueel verplicht in mijn verzekeringspolis. De potentiele schade voor mij bij eventuele brand is daarom groot. Ik wil nu van u onmiddellijk (1) een onderhoud voor de lopende periode en (2) terugbetaling van het volledige bedrag voor de vorige periode.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten