Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Waterinsijpeling in de veranda
Geachte heer, mevrouw,Dossiernr.: 2016131Betreft: aannemingsovereenkomst voor het leveren en plaatsen van een veranda –facturen nrs. 2017/044 (30/01/2017) 2017/059 (09/02/2017) 2017/143 (20/03/2017) 2017/349 (20/06/2017)…Op 29 juni 2016 hebben wij een overeenkomst afgesloten tot het bouwen van een veranda in alu dewelke opgeleverd werd op 20 juni 2017. De algemene voorwaarden van deze overeenkomst bepalen dat uw firma de door haar geleverde constructie gedurende 10 jaar waarborgt tegen alle constructiefouten (art. 2270 Burgerlijk Wetboek art. 10 algemene voorwaarden).Wij hebben vastgesteld dat er bij hevige regenval water uit het plafond van de veranda in onze woonkamer lekt. Op 3 december 2018 hebben we u hiervan per e-mail in kennis gesteld, alsook foto’s doorgestuurd, met het vriendelijke verzoek om een afspraak in te plannen om de oorzaak hiervan te achterhalen en deze, zo nodig, te verhelpen. Op 18 januari 2019 hebben we u deze mail vriendelijk in herinnering gebracht waarbij we ervan uitgingen dat ons bericht met de eindejaarsdrukte mogelijk aan uw aandacht ontsnapt was. Aangezien we geen reactie kregen, brachten we u ons bericht op 20 februari 2019 opnieuw in herinnering met de boodschap dat u de waterschade (nodeloos) laat toenemen. Tussendoor en nadien hebben we verschillende malen telefonisch contact opgenomen, waarbij we de boodschap kregen dat we opnieuw gecontacteerd zouden worden om een afspraak in te plannen. Vervolgens was u een tijdlang niet bereikbaar, naar we achteraf vernamen omdat u de activiteiten een tijdlang stilgelegd had.Op 18 juni 2020 konden we u opnieuw telefonisch bereiken en stuurden we u opnieuw een e-mail met foto’s en de vraag om vrij spoedig het nodige te doen (zodat de structuur van de veranda niet beschadigd wordt). U liet ons hierop per telefoon weten dat u enkel mits betaling van een voorschot ter plaatse zou komen en dat de herstellingswerken betalend zijn omdat onze garantie beperkt zou zijn tot de rechtopstaande delen (ramen).Op 18 juli 2020 stuurden we u via aangetekend schrijven een eerste ingebrekestelling waarbij we u met aandrang verzochten om alle nodige maatregelen te treffen om de oorzaak van de waterinsijpeling in de veranda te achterhalen, de geleden schade te herstellen en de oorzaak hiervan te verhelpen. We hebben hier ook onze emailcorrespondentie en foto’s van de waterschade aan toegevoegd.Op 11 augustus 2020 hebben twee van uw werkmannen op weg naar een andere werf oppervlakkig gekeken of zij op het zicht de oorzaak van het lek konden achterhalen. Aangezien niet duidelijk was langs welke weg het water de veranda binnensijpelt, deelden zij ons mee dat er een meer diepgaande controle met onder meer een ‘watertest’ zou georganiseerd worden. Hiervoor zou een nieuwe datum ingepland moeten worden.Tot op vandaag hebben we geen verdere berichten van u meer gekregen. Bij langdurige en hevige regen druppelt het water van het plafond naar beneden. We verzoeken u daarom nogmaals vriendelijk en met aandrang om deze zaken in de hand te nemen om zo spoedig mogelijk tot een definitieve oplossing te komen.Indien u de zaken verder laat aanslepen, laat u ons geen andere keuze dan via de Verzoeningscommissie Bouw of de bevoegde Rechtbank de aanstelling van een expert te vragen om de oorzaak van de waterinsijpeling te achterhalen en de vereiste herstellingen te laten uitvoeren.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten