Meest recente klachten

G. B.
8/09/2021

defecte omvormer

Beste, in september 2011 werden er zonnepanelen bij ons geplaatst. Nu bijna 10 jaar later is de omvormer stuk. De aannemer die de zonnepanelen geplaatst heeft is ondertussen failliet. Gezien er een 10-jarige garantie was op de omvormer hebben we met jullie diensten contact opgenomen. Deze vertelde ons echter dat de tak 'zonnepanelen' overgelaten is aan Viessmann. Na contactname met dat bedrijf blijkt dat het gedeelte van de omvormers niet overgenomen is door hen. Kort samengevat ik word van het kastje naar de muur gestuurd en jullie Schüco nemen geen verantwoordelijkheid en negeren de bezorgde garantieverklaring. Ondertussen brengen onze zonnepanelen minder dan de helft op, gezien er maar 1 van de 2 omvormers werken. Dus minder opbrengst, en een hoger energieverbruik doordat de teller minder snel terugdraait, in de afgelopen periode loopt dit nadeel vlug op. Onze vraag is nochtans heel simpel, kom de defecte omvormer zo spoedig mogelijk herstellen/vervangen, zoals beloofd is bij de garantie.

Afgesloten
M. V.
27/02/2019

problemen met ramen en deuren waar de folie van loskomt

In 2002 werden ramen en deuren geplaatst van fabrikant Schüco International. In 2011-2012 vertoont het schrijnwerk aan de regen- en zonkant blazen. Wij contacteren alsdan Schüco dewelke verscheidene firma's (Jepa BVBA, Artus GmbH uit Duitsland, Schüco zelf) langs sturen om de beschadigde folie te herstellen.Na de warme zomer vertonen de ramen en deuren terug blazen, gesprongen en loshangende folie. Ik contacteer daarop Schüco maar zij zeggen nu dat ik verhaal moet halen bij Jepa BVBA. Ik heb echter nooit een contract gehad met Jepa en er hebben in 2012, 2013 verscheidene firma's aan de ramen en deuren gewerkt in opdracht van Schüco. Ik ben dan ook teneinde raad en weet niet meer tot wie ik mij moet wenden. Kunt U mij helpen in deze ? Enkele van de werkbons van destijds van Jepa BVBA en Artus Gmbh zijn nog in mijn bezit.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform