Meest recente klachten

A. C.
21/12/2023

Overdreven factuur Sabam

Op 18 nov met een paar leden van Mensa een fuif georganiseerd (omzet 890 euro - enkel inkom 10 en 15 euro, pakweg 71 mensen aanwezig) en alle SABAM vereisten voldaan. We krijgen op 22 nov een factuur van 474.15 euro.Dezelfde dag een mail gestuurd om duidelijk te maken dat die kost niet in verhouding is met onze omzet en we daardoor verlies lijden.Ondertussen een herinneringsmail gestuurd op 5 december en drie keren telefonisch proberen hen te bereiken op 21/12/2023 (Waarvan twee keer doorverbonden zonder effect en één keer niet opgenomen).

Opgelost
W. V.
5/12/2023

teveel aangerekend SAbam

Beste,Wij vinden de bekomen som veel te veel. Wij zijn een vereniging die zulke activiteiten organiseert om er iets aan over te houden. Op deze manier kan dat niet.Door de artist zijn 6 eigen liedjes( bewerkte) gebracht tijdens de voorstelling. Er werd geen muziek gespeeld voor en na de voorstelling. Pauze was er niet.Er zijn 128 kaarten verkocht. Onkosten zaal, drukwerk, verzekering, artist is al veel. En komt u met een grote rekening. Zonder de projectsubsidie van de gemeente moesten we er nog niet aan beginnen.Ter illustratie:In 2018 betaalden we voor Barbara Dex (met begeleiding) €336 Sabam ( 248 toeschouwers !)In 2021 betaalden we voor Connie Neefs (=3 zangers + begeleiding) €279 Sabam (100-tal toeschouwers)Toen waren de kaarten ook 20 €Kan u deze aangifte nog eens bekijken, aub?Ik zou toch nog niet betalen.• Is dit theater?.• Mail ook doorsturen naar Garifuna.• Daar Garifuna zelf alles organiseert zou men er kunnen van uitgaan dat de Sabam inbegrepen is in de totale factuur van 2.544€. Nu betalen wij 2 x voor VandeGoor!• 11% van de bruto-ontvangsten zou maar 352€ zijn + BTW aan auteursrechten zijn.• Voorafgaande muziek is er bij mijn weten niet gespeeld• Als niemand een move doet dan moeten we de pers inlichten van deze praktijken.

Opgelost
D. H.
19/04/2023

Verdubbeling factuur

Beste,Deze mail heb ik verstuurd op 7.04.23:Wij hebben uw factuur ontvangen.Graag wou ik weten waarom de auteursrechten meer dan verdubbeld zijn, terwijl hier intern niets is gewijzigd?Zie ons factuur van 2022! (zie bijlage)-----------------------------------------------------zie hier het antwoord van Sabam op 13.04.23: De tarieven worden jaarlijks op 1 januari geïndexeerd volgens de consumptieprijsindex. Door de hoge inflatie bedraagt die indexering in 2023 ruim 10,35%. Dat is veel hoger dan in voorgaande jaren en verklaart integraal het hogere bedrag op uw factuur.----------------------------------------------------Mijn antwoord op 19.04.23:10.35% daar kan ik mee leven maar dat is het niet!Het te betalen bedrag is meer dan +70%!!Betaald in 2022: €407.45Nu te betalen: €753.03Met vriendelijke groeten,Sandra Hens - De Smedt

Opgelost
F. M.
25/01/2023

sabam

Bestein 2013 heb ik een benefiet organiseert voor een palliatieve eenheid omdat mijn vrouw daar is overleden aan kanker nu krijg ik vorige week een betaling van sabam van 520.17 euro daarvoor ,ik heb dit in een feestzaal georganiseerd la palma in Gids bestaat niet meer en toen had ik al contact met sabam en die persoon vertelde mij dat dit voor een benefiet was ik niks moest betalen, . nu 9 jaar later krijg ik een factuur kan ik deze aanvechten

Afgesloten
S. W.
30/08/2021

Exuberant hoge factuur van Sabam (nu Unisono)

Beste, Ik ontving vandaag jullie factuur voor een totaal bedrag van 642,89 EUR. Het factuurnummer is 3210168737.Wij hebben een B&B met 2 gastenkamers en 1 woonwagen als gite. Volgens uw website zijn wij 2 X 13,55 EUR (voor de kamers) en 12,12 EUR (voor de gite) verschuldigd.Ik ontving een exuberante factuur van jullie, die ik met aandrang weiger te aanvaarden. Ik nam telefonisch contact op, vulde het contactformulier in en stuurde een email.U verwijst bovendien in de bijgesloten brief naar een schrijven dat we eerder zouden moeten ontvangen hebben, maar dat is niet zo. Ik wens dergelijke wanpraktijken onder de aandacht te brengen, want dit is volledig buiten alle proportie.Met gepaste groeten

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform