Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Half werk verricht maar toch attest voor brandveiligheid
Goededag,Vermits we na enkele jaren terug onze kachel wouden gebruiken en geen risico wouden nemen voor de brandveiligheid hebben we een gespecialiseerde firma gecontacteerd om onze schouw te reinigen.Na enkele malen uitstellen, wat altijd kan gebeuren is er een schoorsteenveger op 17 oktober langsgekomen om onze schouw te reinigen. Ikzelf was aanwezig die dag.De persoon die de werken heeft uitgevoerd had heel veel moeite gedaan, maar slaagde er niet in om de kleine knik in de schouw te nemen met zijn veegborstel en heeft hierdoor maar 60% van de schouw kunnen uitkuisen, zelfs al de resten bovenaan zijn helemaal niet verwijderd (zie foto's). Hij moest naar een volgende afspraak dus ik vermoede dat ze mij op een latere datum terug zouden verder helpen.Iets later kreeg ik dan toch de factuur in de bus, vermits er een interventie heeft plaatsgevonden heb ik deze dan ook meteen in orde gebracht.Wat dan heel raar was, is dat ik meteen na betaling ook een attest verkreeg dat mijn schouw volledig was uitgekuist. Dit attest kan ik gebruiken bij mijn brandverzekering terwijl een groot gedeelte van mijn schouw helemaal niet behandeld was. Ik heb dan ook zelf een investering gedaan om borstel met veer vooraan aan te kopen en heb na het nemen van de foto's toch maar zelf de schouw verder in orde gebracht.Ik hoop dat het hier gaat om een miscommunicatie tussen de administratie en de uitvoerder, want dit is toch wel heel gevaarlijk om attesten uit te schrijven wanneer de schouw niet eens volledig is doorlopen.Ik heb sindsdien ook niets meer van het bedrijf gehoort, het is duidelijk afgesloten voor hun terwijl is het belangrijkste gedeelte helemaal zelf heb gedaan.Het probleem is nu opgelost maar ze hebben me toch aangeraden om dit schrijven te doen om zo andere klanten te waarschuwen dat een controle moet worden uitgevoegd voor je ook maar iets ondertekend van dit bedrijf.
Pobleem met factuur
Hier email naar bedrijf om factuur te protesteren:Beste,Ik heb uw factuur ontvangen maar tot mijn spijt moet ik deze factuur protesteren. Jullie hebben niet gedaan wat ik gevraagd heb en ook niet wat jullie beloven.Ik had een grondige reiniging van de schouw gevraagd omdat we dit huis pas gekocht hebben en we niet weten wanneer de laatste schouwreiniging plaats vond en in welke staat het rookkanaal was.Voor de reiniging ga ik pas over tot betaling indien jullie mij kunnen bewijzen dat de schouw GRONDIG gereinigd is en jullie mij een attest voor deze grondige reiniging bezorgen, zoals vermeld in jullie offerte.Uittreksel uit offerte:Wat is inbegrepen:- Arbeid en transport- Reinigingsattest ontvangt u ter plaatse >>> heb ik niet ontvangen.- Deskundige uitvoering door een ervaren onderhoudsteam >>> team? 1 Nederlandse taal onkundige man (hij sprak enkel Engels en ik heb maar een deel verstaan van wat hij vertelde)Welke type van vervuiling was er in de schouw te vinden en welke methode, afgestemd op de schouw, hebt u gebruikt?Ik had ook een cameracontrole en rapportage gevraagd! Ik krijg enkel een kleine foto van de buitenkant van de schouw (zo'n foto kan makkelijk met een drone gemaakt worden).Voor de cameracontrole en rapportage ga ik pas over tot betaling wanneer u mij een gedetailleerd verslag met tekst en beeldmateriaal van het gans rookkanaal bezorgd heeft.Het is mij een raadsel waar u de bevoegdheid haalt om de schouw af te keuren!In bijlage hetgeen u belooft volgens jullie website, is dit gewoon boerenbedrog of wat? (relevante screendumps van jullie website in bijlage)Mvg,PhilippePS: het enige positieve aan jullie firma is de manier waarop Dorien Thijs mij te woord stond aan telefoon en haar email berichten!Philippe OomsSchaffensestraat 663290 DiestBelgiumGSM: +32 497 441636
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten