Meest recente klachten

A. C.
28/05/2019

Afpellende salon

Beste, Op 28/02/2015 hebben wij bij Meubelen Lucas te Haaltert een hoeksalon gekocht, op 29/04/2015 werd deze geleverd. 3,5 jaar later is onze hoeksalon onbruikbaar geworden omdat ze volledig afpelt. Tijdens het verkoopgesprek gaven we aan dat we op zoek waren naar onderhoudsvriendelijk en kwaliteitsvolle salon. We kozen voor een kunstleder hoeksalon van Luxor in de uitvoering Callino (41% leder, 37 Polyester, 20% katoen) met een aankoopwaarde van 2.870 EUR! De verkoopster had ons overtuigd dat de huidige lederlook kwaliteit de lederkwaliteit evenaart tot overtreft en er zeker een lange levensduur van de bekleding mag verwacht worden gezien de huidige kwaliteit van de synthetische stoffen.3,5 jaar later is het leder helemaal beginnen afpellen. Op plaatsen waar we zelfs niet op zitten. In de hoek zitten we nu gewoon op de onderlaag, een stoffen ondergrond. We hebben hem onderhouden met een vochtige doek zonder één of ander afwasmiddel.In feb 2019 hebben wij contact opgenomen met Meubelen Lucas, zij hebben meteen verder contact opgenomen met de fabrikant. In april 2019 is een vertegenwoordiger van de fabrikant naar onze zetel komen kijken. Op basis van zijn vaststellingen hebben ze de oorzaak van de ontstane schade niet kunnen achterhalen.Ze stelden voor om het leder te laten testen bij onafhankelijk testinstituut Servaco. Er worden dan 2 stukken leder uit het salon gesneden (een stuk op het beschadigd deel en een stuk op een niet beschadigd deel). Dit onderzoek kost +- 350 EUR en is ten laste van de in gebreke gestelde. Indien het leder zou voldoen aan de wettelijke normen, zouden wij alle testkosten moeten betalen alsook achterblijven met een beschadigd salon (waar 2 stukken leder uitgesneden zijn). Indien het kunstleder niet zou voldoen aan de wettelijke normen, namen ze de testkosten voor hun rekening en zouden ze deels tussenkomen in een soortgelijk bankstel van de Recor-groep of tussenkomen in een deel van herstoffering.Hiermee waren wij niet akkoord. Ik ben persoonlijk naar Meubelen Lucas gegaan om dit probleem te bespreken. De vertegenwoordiger had ons beloofd om te met de directie en de fabrikant te overleggen en hij ging terug contact met ons opnemen.In mei 2019 nam de vertegenwoordiger van meubelen Lucas terug met ons contact op. In samenspraak met de fabrikant dezen ze ons volgend voorstel.De fabrikant blijft bij zijn standpunt dat de garantieperiode vervallen is en wil dus enkel een herstelling (compleet opnieuw bekleden) tegen betaling.Een volledige herstoffering in dezelfde categorie kost 1.690 EUR. (= meer dan de helft van onze aankoopwaarde zijnde 2.870 EUR), herstoffering in de categorie Samoa kost 2.760 EUR (= de aankoopwaarde van een onze salon). Uiteraard vind ik dit geen redelijk voorstel.Via de website van Test-Aankoop vonden we meerdere gedupeerde kopers van een salon bij de Recor-group. Hieronder een overzicht van gedupeerden met dezelfde klachten, van dezelfde fabrikant als on. Na 3 à 4 jaar schilferen de salons af.1/ https://www.test-aankoop.be/klagen/publieke-klachten/publieke-klacht?referenceid=CPTBE00009338-262/ https://www.test-aankoop.be/klagen/publieke-klachten/publieke-klacht?referenceid=CPTBE00060833-143/ https://www.test-aankoop.be/klagen/publieke-klachten/publieke-klacht?referenceid=CPTBE00115027-824/ Ook de GOOGLE-reviews voor de RECOR-groep melden mensen dat de salon net na garantie volledig begint af te pellen.Dit is niet normaal, de fout ligt bij de fabrikant. Is er iets misgelopen in de productie? Fout in de fabricage?

Afgesloten
F. V.
15/08/2015

Schade zetel Martinique Firma RECOR

Eind 2011 hebben wij een salon aangekocht van Recor bij Woonplaza te Kuurne. Het verkooppunt bestaat op vandaag niet meer, vandaar mijn contact rechtstreeks naar Recor. Wij kochten een twee zit met elektrische relax en tevens een driezit met liggedeelte rechts en elektrische relax links voor een totaal bedrag van meer dan 3000 euro. Bij de aankoop van onze salon hebben wij getwijfeld tussen lederlook of leder. De verkoper heeft ons overtuigd dat de huidige lederlook kwaliteit de lederkwaliteit evenaart tot overtreft en er zeker een lange levensduur van de bekleding mag verwacht worden gezien de huidige kwaliteit van de synthetische stoffen.Wij kozen aldus in alle vertrouwen voor de lederlook versie. Gezien ook de investering in twee elektrische relaxen en de kwaliteitsvolle beloftes omtrent het aangekochte merk hadden wij verwacht enkele jaren te genieten van een mooie zithoek. Inmiddels zijn wij begin 2015. Ons Recor salon is amper 3 jaar oud (levering begin 2012). Sinds enkele maanden stellen wij vast dat aanzienlijke schade aan de bekleding voorkomt en zich snel verder degradeerd. Aan het hoofdgedeeltje van het zitelement van de 3 zit is de stof volledig verschilferd. Ook aan de naad van de twee zit verdwijnt de deklaag van de kunststof. Wij zijn ontgoocheld dat op dergelijk kort termijn en bij normaal gebruik dergelijke schade reeds aan de orde is. De aankoop van een kwaliteitsvol salon zagen wij toch als investering op een langer termijn dan net 3 jaar. Hebben wij hier een slechte lot kunstleder ontvangen, zijn er problemen geweest op een productiereeks? Hebben het bedrijf reeds meermaals aangeschreven, na wat aandringen dan toch een reactie gehad : stellen dat in dergelijke gevallen het steeds de klant was die de zetel met een niet geoorloofd product zou behandeld hebben....??Het betreft een kunststofbekleding. Gekozen omwille van het feit dat deze net onderhoudsvriendelijk is. Ik kan op eer en geweten verklaren dat er geen chemicaliën of onderhoudsprodukten aangewend werden sinds de zetel bij ons staat. Wij hebben in huis ook andere meubilair met kunststofbekleding waar geen schade op voorkomt.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform