Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Broodfokker weigert wettelijke garantie te respecteren
Beste,Vorig jaar hebben wij bij Rashonden Geerinck Bart een Chow Chow puppy gekocht. Na enkele maanden merkten we dat onze puppy niet goed te been was. Wij zijn toen meerdere keren naar onze dierenarts gegaan om dit te laten checken maar met ontstekkingsremmers en pijnstilling was dit toen opgelost. Nu onze puppy bijna volwassen is stak dit probleem terug de kop op en verdween niet meer. Wij zijn uiteindelijk doorverwezen naar een gespecialiseerde honden orthopedist die ons het spijtige nieuws gaf onze puppy nooit goed te been zal zijn en in permanente pijn moet leven. Gezien de jonge leeftijd was de specialist er ook van overtuigd dit een erfelijke aandoening was, iets wat vaker voorkomt bij broodfokkers die het niet al te nauw nemen met de regels. Wij hebben de fokker direct nadat wij dit nieuws ontvingen gecontacteerd, gevraagd de wettelijke garantie te respecteren, en gevraagd om samen naar een oplossing te zoeken. Tot op heden weigert deze broodfokker te communiceren met ons, waardoor wij ook gedwongen zijn om andere stappen te ondernemen.
Ongezonde pup!
Ik heb in maart 2019 een dwergkees pup bij Rashonden Geerinck Bart in Hamme gekocht. We kregen verschillende pups te zien in de ontmoetingsruimte maar de mama van de pups kregen we niet te zien wat ik al raar vond maar hij en zijn vrouw verzekerde me dat hij geen broodfokker was en dat hij regelmatig er op gecontroleerd werd en dat hij maar 3 nestjes op 1 jaar mocht krijgen. Wij waren meteen verkocht toen we onze pup Koda zagen en hebben hem dus daar gekocht en mee naar huis genomen.De 2de dag dat we thuis waren merkten we dat hij veel aan het hoesten was en diarree had wij hebben dan ook een afspraak gemaakt bij de dierenarts. Die stelde vast dat hij kennelhoest had. En Bart was dus ook al meteen bekend bij mijn dierenarts hij wist mij te vertellen dat er al veel honden bij hem zijn binnengekomen waarbij hij de kennelhoest vaststelde en Bart een broodfokker was en al een paar keer gepakt was en moest sluiten maar telkens opnieuw wist op te starten. Na Koda zijn diaree te hebben onderzocht werd er een bacterie vastgesteld in zijn darmen waarvoor hij weken aan de medicatie moest waarvan ik een rekening had van 138 euro. Een vriendin van mij heeft Koda zijn zusje gekocht en bleek dat zij ook hetzelfde had.Had toen een berichtje gestuurd naar Bart en natuurlijk geen reactie en niet meer bereikbaar! Nu zijn we vandaag met Koda terug naar de dierenarts moeten gaan omdat hij al 2 maand last heeft van zijn linker achterpoot. Wat blijkt nu dat Koda zijn knie er telkens uitschiet wanneer hij van de zetel springt of op een gladde vloer loopt. Kan niets aangedaan worden enkel operatief. Nu moet mijn pup 29 november geopereerd worden en deze rekening bedraagt 660 euro wist de dierenarts mij te vertellen.Natuurlijk heb ik dit er voor over maar het is schandalig dat dit allemaal moet gebeuren en dat mijn pup zoveel pijn moet lijden omdat meneer Bart besloot om zijn geld te gaan verdienen met honden zoveel mogelijk te laten fokken! Ik vind dit enorm erg en hoop dat hij voorgoed sluit en dat die arme hondjes daar weggehaald worden want dit breekt mijn hart!
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten