Terug

Broodfokker weigert wettelijke garantie te respecteren

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. V.

Naar: Rashonden Geerinck Bart

18/11/2021

Beste,Vorig jaar hebben wij bij Rashonden Geerinck Bart een Chow Chow puppy gekocht. Na enkele maanden merkten we dat onze puppy niet goed te been was. Wij zijn toen meerdere keren naar onze dierenarts gegaan om dit te laten checken maar met ontstekkingsremmers en pijnstilling was dit toen opgelost. Nu onze puppy bijna volwassen is stak dit probleem terug de kop op en verdween niet meer. Wij zijn uiteindelijk doorverwezen naar een gespecialiseerde honden orthopedist die ons het spijtige nieuws gaf onze puppy nooit goed te been zal zijn en in permanente pijn moet leven. Gezien de jonge leeftijd was de specialist er ook van overtuigd dit een erfelijke aandoening was, iets wat vaker voorkomt bij broodfokkers die het niet al te nauw nemen met de regels. Wij hebben de fokker direct nadat wij dit nieuws ontvingen gecontacteerd, gevraagd de wettelijke garantie te respecteren, en gevraagd om samen naar een oplossing te zoeken. Tot op heden weigert deze broodfokker te communiceren met ons, waardoor wij ook gedwongen zijn om andere stappen te ondernemen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform