Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Service nihil, incompetente medewerkers, dubieuze firma
Beste, ik bestelde een bril bij Polette opticiens, gelegen in de Lange Munt te Gent. Tot mijn verbazing werd ik enkel geholpen in het Engels of Frans. Als je daar winkelt dien je ook je smartphone bij te hebben want de verkopers dwingen je een app te installeren. De bril werd bezorgd een drietal weken later. In december 2023 viel mijn bril met als gevolg: krassen op de glazen. Ik trok naar hun shop met de montuur. De Engelstalige verkoopster sommeerde me dat ze een mail ging versturen naar de klantendienst en dat ik daarop een bericht ging ontvangen over de verdere procedure. Er werden ook foto's gemaakt van de schade en bijgevoegd.Ze suste me ook dat alles ging correct verlopen.Begin maart, na ruim twee maand vruchteloos wachten op een mail, trok ik opnieuw naar de winkel om te melden dat ik geen mail ontving, niets spamcheck inclusief.Daarop diste dezelfde verkoopster nogmaals de mail op uit haar verzonden items wederom met de belofte dat ik zeker antwoord ging krijgen. Ze raadde me ook aan het zelf eens te proberen. Ik vroeg haar hoe en ze gaf me een mailadres. Ik zei dat dit een service onwaardig is, als zelfs een medewerkersmail genegeerd wordt. We zijn nu 10 dagen later: nog geen nieuws. Ik contacteerde hun chatrobot (nihil), hun klantenservicemail (reply dat de mail verwerkt wordt...)... Ik zocht naar previews over de firma, die zijn ook niet echt positief. Ik vind dit een bedrijf onwaardig. Gewoon omdat ze brillen (iets noodzakelijk) zien als gadget, hun, hun winkels voorzien van incompetente personeel en hun service onbestaande is.
Problemen met beschadigde en incorrecte levering
Beste, Ik bestelde online een multifocale bril bij Polette Amsterdam. Bij levering bleek dat op de rechterlens aan de binnenzijde kringen waren en dat de verdeling van het dubbel zicht niet correct was zodat ik met deze zonnebril zichtproblemen heb. Ik heb dit via chat gemeld aan Polette en men zei mij naar de winkel te gaan in de Lombardenvest te Antwerpen. Ik ben daar geweest en daar hebben ze van de beschadiging een foto genomen en doorgestuurd in mijn naam naar hun klantendienst. Ik kreeg hiervan een bevestiging per mail en heb de bril terug meegekregen. Men bevestigde mij dat het om een fabrikatiefout ging en ik waarschijnlijk een nieuwe bril zou krijgen. Meer dan een week later kreeg ik pas opnieuw een mailtje met de vraag voor foto's (die ik nogmaals heb doorgestuurd) en de vraag hoe ik mijn bril onderhoud en of ikzelf misschien niet verantwoordelijk was voor de schade. Ik heb hierop geantwoord en sindsdien, nu ondertussen weer meer dan een week (bijna twee weken later) nog steeds geen enkel antwoord. Ik ben ondertussen reviews gaan bekijken van Polette en heb gemerkt dat ik niet de enige ben met dit probleem. De mensen krijgen een eerste mail en daarna helemaal niets meer. Een telefoonnummer is niet te vinden en via de chat verwijzen ze mij door naar hun agent Elisa die met het probleem begaan zou zijn.... verder dus algemene stilte. Ik zou uiteraard graag mijn geld 205 € terug willen ontvangen aangezien de geleverde bril helemaal niet voldoet.Groetjes. Inge
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten