Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Blamage voor het Vlaams Ondernemerschap & Verzekeringsmaatschappijen
JULI 2022PLANCKAERT TECHNICS, SPOELEWIELENLAAN 20, 8560 LENDELEDEPLAATST EEN AIRCO-INSTALLATIE BIJ DE BUREN. • Tijdens het doorboren van de achtergevel... valt steengruis (baksteen & cement) op mijn nieuwe zonneluifel. (€ 4000)Snikheet weer, rolluiken neer en zonneluifel uit... (Uitval van 4 meter op 40 cm van de scheidingsmuur.)• Melding gemaakt van schade voor aansprakelijkheid en tussenkomst van verzekering.Planckaert belooft, via de buren, het nodige te zullen doen.5 maanden later... geen Planckaert gezien noch gehoord!• Aangifte gedaan bij mijn eigen verzekeringsmaatschappij Ethias. Alle foto’s en opgevraagde gegevens overgemaakt.• Na 5 maanden van oorverdovende stilte... en na sterk aandringen bij Ethias, vindt er uiteindelijk een expertise plaats.VERLOOP EXPERTISE:• We starten met een rondje zwartepieten over aansprakelijkheid.Planckaert ontkent evenwel schaamteloos elke aansprakelijkheid!• Blijkbaar zijn er ook insinuaties nodig aan het adres van de schadelijder... lààg en bijzonder ongepast!Van een professionele expertise, mogen gedupeerden verwachten dat beweringen afgetoetst - en onwaarheden doorprikt worden!1. Planckaert Technics beweert met sterke, dure stofzuigers te werken die steengruis opzuigen. Wellicht waar.Terwijl ieder logisch denkvermogen wéét dat, wanneer de gevel van binnen uit naar buiten doorboord wordt... de wegspringende brokstukjes aan de buitenzijde... onmogelijk opgezogen kunnen worden!Bij professionele experts schijnt deze logica evenwel niet door te dringen.2. Elk gezond verstand wéét, dat het in Bissegem niet ànders regent dan elders!Steengruis en cementbrokjes komen ook hier niet uit de hemel gevallen!Deze logica geldt, helaas, niet voor verzekeringen. 3. Bij een vakkundige expertise... worden de brokstukjes getoetst aan de schade in de luifel!Daarvoor stapt een competent expert 3 trapjes van de keukenladder op... en legt de brokstukjes op de plaats van de schade.De verkleuring in het doek... is de verkleuring van het steengruis!Zo nodig, kan de afdekplaat bij de buren even losgemaakt worden om de brokstukjes op hun herkomst te identificeren. Een betere techniek dan de gemene insinuaties van de tegenpartij.Van enige professionaliteit... is hier totaal geen sprake!Neen dus, ze stonden er bij en keken er naar!Een blamage voor elke verzekeringsmaatschappij die pretendeert experten in huis te hebben! VASTSTELLING: Deze expertise is dus alles, behalve vakkundig verlopen!Jarenlang vertrouwen gesteld in een degelijke verzekering die Ethias zou moeten vertegenwoordigen... En er ook de jaarlijkse premies voor betaald.• De consument verwacht dus een nieuwe, maar dan wèl professionele expertise, die de bewijslast voor de aansprakelijkheid levert! Recht is recht.Planckaert komt hier wel héél goedkoop weg met zijn gebrek aan morele verantwoordelijkheidszin! Wie wordt daarna het volgende slachtoffer?AG Insurance komt het, in ieder geval, wèl goed uit. Kennelijk dè verzekering bij uitstek voor dergelijke ondernemers. Al eerder heb ik een gelijkaardige ervaring met AG meegemaakt! Géén tweede keer dus!Professionaliteit maakt plaats voor geldgewin ten koste van schadelijders die geen enkel aandeel hebben in de oorzaak van de schade.Ik beschouw het als mijn heilige plicht, om deze ervaring met mijn medeconsumenten te delen.Consumenten horen elkaar te beschermen tegen dergelijke wanpraktijken.Oneerlijke praktijken bezorgen de verzekeringssector wel in een bijzonder kwalijk imago!Het maakt verzekeringscontracten waardeloos wegens onbetrouwbaar.• Dergelijke wanpraktijken herleiden ook goeie buurtschappen tot ‘burenruzie’!Tenslotte wenst niemand opgezadeld te worden met € 2000 schade door toedoen van werkzaamheden bij de buren.We zijn inmiddels 7 maanden verder en Ethias is er nog altijd niet in geslaagd om haar kerntaak te vervullen! De tegenpartij wil het niet!Hoog tijd dus om bewijslast te leveren en bedrieglijke praktijken te stoppen!
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten