Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Extra kosten bij opteren op factuur niet via domiciliëring te betalen
Beste,Sinds kort rekent Partena Professional 10 euro extra kosten aan op facturen waarvoor de klant opteert om ze niet via domiciliëring te betalen (zoals toegelicht op https://www.partena-professional.be/nl/domicili%C3%ABring). Dit kwam pas aan het licht bij ontvangst van de factuur.Op de site van FOD economie staat echter:Als de consument weigert om te kiezen voor een domiciliëring, dan mag de onderneming hem geen bijkomende kosten opleggen. De bedingen die ertoe strekken de voor een product aangekondigde prijs te verhogen omwille van de weigering van de consument om via bankdomiciliëring te betalen zijn immers onrechtmatig.https://economie.fgov.be/nl/themas/verkoop/prijsbeleid/betalingen/weigering-domicilieringHet lijkt me dan ook dat deze extra kost niet aangerekend zou mogen worden. Op zijn minst zou dit duidelijker op voorhand moeten gecommuniceerd worden naar alle klanten.Met vriendelijke groeten
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten