Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Onterechte aanrekening
Beste Mevrouw, Mijnheer, Herhaling van mails verstuurd op 9/10 & 3/12, zonder reactie van uw bedrijf : Ik heb een betalingsuitnodiging ontvangen (zie bijlage) voor mijn wagen met nummerplaat 1NSF 272. Hierin staat vermeld dat ik niet betaald heb voor het parkeren op het De Meeussquare in Elsene. De vaststelling werd gedaan om 20.06. De andere bijlage (screenshot van 4411) toont aan dat ik de parking heb verlaten om 20.08. Ik ga er dus vanuit dat dit een vergissing is. Zoals uw reglement voorschrijft heb ik de 45 € betaald. Kan u mij het verschuldigde bedrag terugstorten op BE63 0017 8389 8708. Ter info : Ik heb een bezwaarschrift proberen in te dienen via uw online-platform maar krijg telkens dezelfde foutmelding (zie bijlage in mijn schrijven van 9/10). Alvast bedankt voor de opvolging van dit dossier. Vriendelijke groeten David Titeca Beekstraat 2 3460 Bekkevoort 0474 31 56 17
Betwisting parkeerboete voor starionneren
Beste,Betwisting parkeerboete voor starionneren op 8 jan. 2021 (in bijlage)Gezien mijn parkeerplaats voor onze garagepoort niet beschikbaar was maakte ik tijdelijk gebruik van deze plaats voor het laden en lossen, mijn voertuig was dus niet fout geparkeerd. Ik was in de buurt van mijn voertuig aan het lossen en laden op 37 Kastelijnplein. Uit de rechtspraak blijkt dat laden en lossen niet slechts het in of uit de auto brengen omvat, maar ook het ter plaatse halen of brengen van de goederen.Het voertuig dat voor de garagepoort staat is wel fout geparkeerd en zichtbaar op de foto's maar werd niet beboet. Gezien mijn wagen (Mercedes A150) dus niet kon stationeren voor mijn garagepoort door een ander geparkeerd voertuig, heb ik tijdelijk moeten stationeren op deze plaats, zo dicht mogelijk bij n°37 en dit enkel gedurende een heel beperkte tijd. Dat zowel de laden -en lossenzone + mijn eigen ingang tot garagepoort niet toegankelijk waren is trouwens zichtbaar op de foto's dus was er geen andere keuze. Had ik deze plaats niet gebruikt, dan had ik op de openbare weg moeten staan wat wettelijk stafbaar is en gevaarlijk. De door mij gekozen plaats stoort het verkeer niet en brengt niemand in gevaar. De factuur van verhuisbedrijf ‘Movarti’ in bijlage op datum van 8/1 toont aandat meerdere grote -en zware voorwerpen die dag verhuisd werden op dit adres. Het fotomateriaal (in bijlage) met datum en timer bewijst geen langdurig parkeren. De beeldopname toont een momentopname van minuut 14:32 = dus stationeren voor laden -en lossen is perfect mogelijk tijdens dit kort moment. De foto is geen bewijs dat mijn voertuig op deze plaats voor lange duur stond geparkeerd zonder betalen. Hierbij een uittreksel van de wetgeving hierover:-Stilstaan: Een stilstaand voertuig is een voertuig dat niet langer dan nodig stilstaat voor: het laten in- en uitstappen van personen of voor het laden en lossen van goederen. -Parkeren: Een geparkeerd voertuig is een voertuig dat langer stilstaat dan nodig is voor het in- en uitstappen of voor het laden en lossen.Bovendien beschik ik over een overdekte private betalende parkeerplaats in een ondergrondse beveiligde garage in een zijstraat (Simonis).Waarom maandelijks een dure parkeerplaats betalen om dan elders onbetalend te gaan parkeren ?Nog een reden dat mijn voertuig enkel heel kortstondig stationeerde op de plaats van de foto, enkele minuten voor het laden en lossen op nummer 37.Daarom weiger ik de som van 25 euro, hoe klein ook, te betalen en eis ik een annulatie van deze retributie.Sabrina Steelandt
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten