Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Parking.brussels blijft zomaar boetes sturen ondanks belofte probleem aan te pakken
parking.brussels stuurde me regelmatig parkeerretributies voor parkeren in Anderlecht, terwijl mijn voertuig nooit in Anderlecht was. parking.brussels erkent elke keer hun fout, en na verschillende foutieve retributies deden ze de plechtige belofte om het probleem bij hen aan te pakken. Probleem opgelost, eindelijk! Of toch niet. Vorige week viel opnieuw een retributie in de bus. Dit lijkt eerder op pesten en stalking. Helaas.
Onterechte parkeerboete
Beste, betreffende parkeerboete 830091684834. Ik kreeg een parkeerboete in mijn brievenbus betreffende fout parkeren in een straat te Anderlecht op zaterdag 11/05/2024.Nu ik woon in Tongeren en ben nog nooit in heel mijn leven te Anderlecht geweest!.Mijn zoon verjaart op 11/05 en wij zaten hier samen met familie zijn verjaardag te vieren in mijn woonst????. Mijn wagen stond geparkeerd zoals altijd in Tongeren zelf en die is heel dat weekend niet verplaatst geweest. Dit kan zelfs opgevraagd worden bij de parkeercontrole van stad Tongeren betreffende die dag.MvgWouter Stevens
Parking.brussels blijft zomaar boetes sturen
Parking.Brussels blijft maar parkeerretributies sturen, ook al kan ik elke keer aantonen dat mijn voertuig nooit in Brussel was. Eén keer kan een fout gebeuren, een tweede zou niet meer mogen, maar al drie fouten? Wanneer ik een foto van de vaststelling vraag, dan komt die niet. Wel na elke klacht een bericht dat het om een fout gaat en de retributie genegeerd moet worden. Echter voelen die opeenstapelende fouten als stalking aan.
Ontercht uitgeschreven parkeerretributie
Beste,Wij hebben een testaankoopabonnement dat op mijn naam staat. Met mijn partner CF ben ik wettelijk samenwonend op hetzelfde adres (tevens het adres waarop uw magazine ons maandelijks wordt bezorgd). Einde juni kreeg mijn partner van Parking Brussels een brief met verzoek een parkeerretributie van 25€ over te maken voor een parkeerovertreding op 22/06, in de vroege namiddag in Schaarbeek.Echter op 22/06 stond haar wagen de hele dag in de parkeergarage van haar werkgever in het Leuvense. Er kan ook geen vergissig van datum of uur geweest zijn want mijn partner is al meer dan een jaar niet meer in Brussel geweest. Vervolgens heeft ze nog diezelfde week een mail gestuurd naar het aangegeven adres om te melden dat het onmogelijk was dat haar auto daar geparkeerd heeft gestaan, en met het verzoek dit na te kijken en de vergissing te bevestigen. Vandaag kregen wij een eerste betalingsherrinnering. In de eerste brief stond nog dat zelfs bij betwisting we de retributie moeten betalen en dat eventueel nadien het bedrag kan teruggestort worden indien onze klacht aanvaard wordt. Dit vinden wij echter de omgekeerde wereld. Het feit dat we na een maand zelfs nog geen antwoord op onze mail hebben ontvangen sterkt ons in onze gedachte dat we die betaling liever niet willen uitvoeren, we wensen immers nadien niet hemel en aarde te moeten bewegen om onze onterecht aangerekende boete proberen terug gestort te krijgen. In de herrinneringsmail vandaag staat verder nog dat bij de volgende herrinnering bijkomend 15€ administratieve kosten zullen aangerekend worden. Onze vraag is nu of we in de problemen kunnen komen door niet te betalen en wat u ons kan aanraden, of eventueel tussenkomen? Alvast bedankt, JV en CF.
Onterechte parkeerretributies
Beste,Ik krijg de laatste tijd parkeerretributies van parking.brussels Anderlecht, van plaatsen waar nog nooit geweest ben. Mijn naam en adres zijn correct en mijn nummerplaat ook. Ik heb ondertussen al 3 zulke parkeerretributies gehad. Ofwel rijd er iemand rond met een kopie van mijn nummerplaat ofwel zit er een fout in hun systeem. Trouwens er staat nooit het merk van mijn wagen bij vermeld wat ik heel vreemd vind. Op 18/06/2021 heb ik een mail gestuurd om klacht in te dienen. Dit omdat je enkel klachten kan doorsturen per mail.Hierop heb ik tot vandaag nog geen antwoord gehad.Alvast bedankt,Luc Claes
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten