Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
opzegging motoverzekering, klant wordt gegijzeld
Beste,Enkele weken voor het verstrijken van mijn motoverzekering die vervalt op 1 maart 2021, kreeg ik een betalingsverzoek voor hernieuwing polis. Daar de jaarbijdrage verhoogt werd gaf ik op 18 februari via mail dat ik met tariefverhoging niet akkoord ging en verzocht hen om de polis te herbekijken en eventueel een andere formule/tarief toe te passen. Op 1 maart kreeg ik van Optimco het antwoord dat ik mijn makelaar hiervoor moest contacteren. In dit antwoord verwees Optimco mij naar een voor mij onbekende makelaar. Op 2 maart stuurde ik een mail naar mijn goede makelaar voor aanpassing van de polis. Na meer dan 3 weken geen antwoord te ontvangen, stuurde ik een herinneringsmail naar makelaar. Op 29 maart ontving ik een aangepast voorstel van Optimco. Daar ik ook hiermee niet akkoord kon gaan, wilde ik overschakelen naar andere verzekeringsmaatschappij. Deze melde mij dat de opzegtermijn bij Optimco niet gerespecteerd was waardoor ik nog een jaar langer vast zat aan Optimco en pas volgend jaar bij andere verzekering kon aansluiten.Blijkbaar had Optimco (bewust of onbewust) de aangepaste polis met verlaagd tarief naar een verkeerde klant gestuurd waardoor ik weken lang moest wachten op antwoord. Hierdoor is kostbare tijd verloren gegaan. Dit en het verwijzen naar de verkeerde makelaar geeft duidelijk aan dat er fouten door Optimco gebeurd zijn en word ik als klant gegijzeld doordat ik niet naar andere verzekeringsmaatschappij voor dit jaar kan overstappen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten