Terug

opzegging motoverzekering, klant wordt gegijzeld

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. J.

Naar: OPTIMCO .NV

11/04/2021

Beste,Enkele weken voor het verstrijken van mijn motoverzekering die vervalt op 1 maart 2021, kreeg ik een betalingsverzoek voor hernieuwing polis. Daar de jaarbijdrage verhoogt werd gaf ik op 18 februari via mail dat ik met tariefverhoging niet akkoord ging en verzocht hen om de polis te herbekijken en eventueel een andere formule/tarief toe te passen. Op 1 maart kreeg ik van Optimco het antwoord dat ik mijn makelaar hiervoor moest contacteren. In dit antwoord verwees Optimco mij naar een voor mij onbekende makelaar. Op 2 maart stuurde ik een mail naar mijn goede makelaar voor aanpassing van de polis. Na meer dan 3 weken geen antwoord te ontvangen, stuurde ik een herinneringsmail naar makelaar. Op 29 maart ontving ik een aangepast voorstel van Optimco. Daar ik ook hiermee niet akkoord kon gaan, wilde ik overschakelen naar andere verzekeringsmaatschappij. Deze melde mij dat de opzegtermijn bij Optimco niet gerespecteerd was waardoor ik nog een jaar langer vast zat aan Optimco en pas volgend jaar bij andere verzekering kon aansluiten.Blijkbaar had Optimco (bewust of onbewust) de aangepaste polis met verlaagd tarief naar een verkeerde klant gestuurd waardoor ik weken lang moest wachten op antwoord. Hierdoor is kostbare tijd verloren gegaan. Dit en het verwijzen naar de verkeerde makelaar geeft duidelijk aan dat er fouten door Optimco gebeurd zijn en word ik als klant gegijzeld doordat ik niet naar andere verzekeringsmaatschappij voor dit jaar kan overstappen.

Berichten (1)

OPTIMCO .NV

Naar: T. J.

13/04/2021

Geachte,In goede orde ontvingen wij Uw klacht. Bij deze bevestigen wij binnen de 3 dagen de ontvangst. Wij hebben een initiële periode van 30 dagen om deze te beantwoorden maar zullen ons uiteraard inspannen deze zo snel mogelijk te behandelen.U gelieve voortaan elke correspondentie wel naar deze mailbox en niet naar de algemene mailbox te richten, waarvoor dank.Met vriendelijke groeten,Benjamin EyckmansChief Risk Officer.Directeur HR and FacilitiesLid van het Directiecomité.[:www.optimco.be/logo/optimco_logo_sig.gif]RPR Antwerpen 0862.475.005 - FSMA 2393www.optimco.beSneeuwbeslaan 142610 Wilrijk-Antwerpen+ 32 (0) 3 297 51 20+ 32 (0) 3 502 02 66 (rechtstreekse lijn)Benjamin.Eyckmans@optimco.be Please consider the environment before printing this email message.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform