Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Geld geblokkeerd bij deze oplichters
Op 16/11/2023om 21u22 een betaalverzoek gedaan voor een bedrag van 257,40 euro. Status betaling geslaagd wat in transactie overzicht te zien is + uitbetaling voorzien uiterlijk de eerstvolgende werkdag voor 18u00 (dus vandaag 17/11). Enkele uren later volgt vanuit 2dehands.be een mail met de mededeling : Je betaalmogelijkheden zijn tijdelijk beperkt Goed dat je zo actief bent als verkoper op 2dehands!Om van onze betaaldiensten gebruik te kunnen blijven maken, zijn wij nu wel wettelijk verplicht om aanvullende gegevens bij jou op te vragen.Vul je gegevens aan en zorg dat je weer kunt verkopen. Tot daar op zich geen probleem, kopie van id kaart werd doorgestuurd naar hun betaalprovider Online Payment Platform, die laten weten binnen de werkdag de verificatie te doen. OPP en 2dehands.be mogen echter wettelijk niet de achterkant van de ID kaart opvragen om de betaling goed te keuren. Voor zover ik kan lezen, betekent dit dat vooraleer er weer betaalverzoeken uitbetaald of uitgevoerd kunnen worden de id check compleet moet zijn. 2dehands.be laat echter weten dat de voorgaande betaling van 257,40 euro geblokkeerd werd zonder melding aan de verkoper op het moment van de verkoop. Kortom blijf er van weg.
Geld overgeschreven en niet ontvangen
Ik heb een vraag omtrent een transactie, tra_55fc8cfa9e0b. Deze is uitgevoerd door de koper op 2dehands.be maarde betaling gebeurde op een rekeningnummer die niet meer bestaat. We zijn onlangs veranderd van bank en ik had dezenog niet veranderd op de site van 2dehands.be.Dit is inmiddels wel gebeurd. Maar het geld is nergens meer te bespeuren.Ik dacht dat als de rekening niet meer bestaat het geld sowieso naar de koper zou teruggestord worden maardit gebeurd niet.Het is inmiddels al van 08-12-2021 geleden.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten