Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Schoenen besteld bij Bergen.be, elders geleverd, nog steeds niet naar mij verstuurd
Beste,Ik had nood aan nieuwe wandelschoenen, en vorige week woensdag 8 november, besloot ik een Belgisch merk te steunen door schoenen van Berghen op hun webshop te bestellen.Dezelfde dag (8 nov) kreeg ik een verzendbevestiging met een tracking-link naar DHL.Deze trackinglink gaf op de avond van 9 november nog geen resultaat, dus ik verzond een eerste email naar info@berghen.com (het email-adres dat in de verzend-email vermeld stond als te gebruiken email-adres voor vragen over de bestelling) met de vraag of deze bestelling al wel degelijk verstuurd was, vermits de DHL-site geen pakket vond met de opgegeven referentie.Op deze email werd geen gehoor gegeven.Zaterdagochtend (11 november) was op de DHL-site nog steeds geen pakket te vinden, dus ik besloot verder op de https://berghen.be website te zoeken naar contactgegevens, koerierdiensten, etc... Daar las ik dat DPD gebruikt werd als koerierbedrijf, dus ik gaf de trackingcode die naar DHL verwees, op de DPD-trackingsite in, en ja hoor, hier werd een zending gevonden.Deze verzending zou op donderdag 9 november reeds afgeleverd zijn, doch niet bij mij want ik was ganse dag thuis (thuiswerk).Op de DPD-trackingsite kan je meer details over de levering zien wanneer je de postcode ingeeft. Hierop kreeg ik de melding dat mijn postcode niet overeenstemt met de bestelling.Met dit gegeven stelde ik zaterdag 11 november, een vervolg op mijn eerdere email op, inclusief screenshots van de DHL- en DPD-tracking site, en in het bijzonder het feit dat bij DPD de postcode niet overeenstemt met de bestemmeling.Ik stel ook expliciet de vraag of dit pakket wel degelijk naar mijn adres is verstuurd.Ik wacht maandag 13 november reactie af. Tijdens mijn lunchpauze had ik nog geen antwoord gekregen.Op de Bergen.be website vond ik nog een ander email-adres (sales@berghen.com). Mijn email stuur ik ook door naar dit email adres.Op de Berghen.be website staat ook een telefoonnummer (32 (0) 2 340.19.18). Hierop is niemand te bereiken. Maandag 13 november vind ik tevens een Facebook pagina van Bergen. Ik heb via een private message gevraagd om de verstuurde mail te behandelen. Tot op heden is het bericht niet eens gelezen.Op de Facebook pagina staat ook een ander telefoonnummer: 02 344 18 71. Dit nummer bel ik tijdens mijn lunchpauze van dinsdag 14 november op.Daar krijg ik iemand aan de lijn en ik leg mijn verhaal van de verzonden emails uit.Daar vertelt men doodleuk dat die email adressen niet correct zijn en dat support@jdubois.be gebruikt moet worden.Ik verstuur mijn email naar dit adres en men gaat de zaak bij DPD laten onderzoeken.Woensdag 15 november, ontvang ik van JDubois een email met de melding dat het pakket wel degelijk door DPD is afgeleverd (met afleverbewijs toegevoegd) en de vraag om wanneer ik het pakket toch niet ontvangen zou hebben, een “pakket niet-ontvangen” formulier in te vullen.Ik open het afleverbewijs, en daar staat klaar en duidelijk dat het pakket is afgeleverd op een adres in KRAAINEM ipv mijn woonplaats (Kalken).JDubois heeft dus klaarblijkelijk niet eens de moeite gedaan om dit afleverbewijs zelf te openen en te cross-matchen met mijn adres.Ik antwoord met een screenshot van dit afleverbewijs dat het pakket op een voor mij onbekend adres is afgeleverd, en dat ik uiteraard geen “pakket niet-ontvangen” formulier ga invullen wanneer op het afleverbewijs een ander adres dan het mijne vermeld staat.Ik krijg donderdagochtend 16 november, de melding dat JDubois DPD gaat contacteren om dit aan te melden.Ik stel nog de vraag terug of ik dan een nieuwe verzend-email ga ontvangen met een trackingcode voor de correcte levering.' s Avonds had ik nog geen tegenbericht ontvangen.Ik stuur een bericht terug met de vraag of de bestelde schoenen intussen terug verstuurd zijn (naar het juiste adres).Vandaag (vrijdag 17 november) antwoord JDubois dat ze nog wachten op antwoord van DPD.Mijn geduld is intussen meer dan op.Het probleem van de levering is ofwel een probleem van JDubois (als zij een verkeerd adres hebben opgegeven) of van DPD (als DPD het pakket elders levert dan gevraagd).In alle geval hoor ik als klant hier nu geen onderdeel meer van uit te maken, en een normale reactie van een klantvriendelijk bedrijf zou zijn om de bestelde schoenen zo snel als mogelijk naar het JUISTE adres te versturen en de DPD-problemen in de achtergrond af te handelen.JDubois verkiest om de klant de dupe van hun (of DPD's) incompetentie te maken, vandaar deze formele klacht over dit bedrijf.Ik heb JDubois alvast op de hoogte gesteld dat ik zowel bij Test Aankoop als de FOD Economie klacht ga indienen.Naast bovenstaand amateuristisch geklungel, begaat de webshop wettelijke overtredingen vermits het ondernemingsnummer niet correct is.Op de webshop staat BE 0405 922 123, en dit nummer bestaat niet.Na wat opzoekwerk in de Kruispuntbank, blijkt dat het ondernemingsnummer BE 0405 955 123 moet zijn.En dan zijn er ook nog de incorrecte contactgegevens op de webshop waarop je dit bedrijf NIET kan contacteren.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten