Meest recente klachten

S. G.
17/05/2022

Defecte pelletkachel Stylo K8

Beste, In 2019 hebben wij een pelletkachel van Nordic Fire aangeschaft. Het gaat om de Stylo K8.Wij zijn helemaal niet tevreden van zowel onze pelletkachel (Stylo K8) als van de service van Nordic Fire.In maart 2022 is onze verdeler voor de achtste (!) keer in minder dan 3,5 jaar tijd langs geweest voor de herstelling van onze pelletkachel (model Stylo K8). In totaal is de motor 5x vervangen en is er ook een nieuw display geplaatst. Het toestel werkt helemaal niet zoals het hoort:· De verbranding loopt niet goed.· Er is beschadiging aan de binnenkant (door die slechte verbranding).· Het geeft constant foutmeldingen van fouten die er niet zijn.· Het toestel valt, tijdens de verbranding (als hij al brandt), uit.· Het wiel dat de pellets zou moeten geven blokkeert bij bijna iedere ontbranding.· Ofwel geeft hij een berg aan pellets, waardoor het toestel een knal geeft met als gevolg dat er rookpluimen uitkomen en het glas permanent is beschadigd. Dit geeft ons een onveilig gevoel en we twijfelen sterk aan de veiligheid van het toestel zelf.Voor alle bovenstaande problemen hebben wij meerdere malen contact opgenomen met de verdeler (waarop zij telkens hebben gereageerd), maar een zoveelste herstelling zal geen oplossing meer brengen. Dit is ook gebleken uit de laatste interventie.Het toestel wordt jaarlijks onderhouden door de verdeler en wijzelf kuisen het toestel minstens 1x per week uit.Na de laatste interventie (maart) kregen wij te horen dat dit niet enkel bij ons toestel voorkomt, maar ook bij andere klanten met hetzelfde model.Het toestel werkt sedert midden maart niet meer, zelfs de zoveelste interventie heeft niks uitgehaald. Er werd toen geopteerd om, net zoals bij de andere toestellen van het model Stylo, het gehele toestel weg te nemen, zodat er een volledig nieuw en ander (veilig) model kan worden geplaatst.Volgens Nordic Fire is de oplossing het toestel komen halen en herstellen. Hiermee gaan wij helemaal niet akkoord. Het kan niet zijn dat een toestel van deze prijsklasse niets anders dan problemen geeft. Daarbij hebben de andere klanten blijkbaar ook een volledig nieuw toestel ontvangen en lijkt het ons maar logisch dat wij datzelfde recht hebben. Het valt ook op dat dit model niet meer in het gamma aanwezig is. Dus, aangezien het om een fabrieksfout gaat van het model, is het geen oplossing om het gewoon te herstellen. Dit is al meerdere keren gebeurd, o.a. in het bijzijn van een medewerker van Nordic Fire zelf. Dit gaf, ondanks de inspanningen van de verdeler, weer geen verbetering.Intussen zijn we mei 2022 en krijgen wij amper reactie van Nordic Fire. Het enige wat we hebben ontvangen via onze verdeler is het volgende: “We begrepen dat u niet accoord ging met ons voorstel. Vandaar dat we deze terzijde hebben gelegd. Maar indien gewenst halen we de kachel bij jullie af en zullen deze in orde maken en weer retourneren.We zijn bereid om hier geen kosten voor te berekenen (mits de kachel niet zwaar vervuild blijkt te zijn).”Het voorstel in de mail is exact hetzelfde voorstel waarmee we niet akkoord gaan.Nogal frappant dat er wordt gesproken over eventuele kosten, het toestel is in garantie. En die “vervuiling” heeft niks te maken met het feit dat het toestel helemaal niet meer werkt. De binnenzijde is letterlijk geroest. Zelfs onze verdeler geeft aan dat het om elektronische en mechanische problemen gaat, en dat deze onderdelen tevens nooit correct hebben gewerkt.Wij verwachten dezelfde behandeling als andere klanten, namelijk een vervanging van het gehele toestel door een volledig nieuw exemplaar, van een ander model.Tot op de dag van vandaag hebben wij nog steeds geen correcte oplossing gekregen. We zijn intussen al midden mei.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform