Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Boete door Nivi S.p.A.
Geachte ,Op 25/07/2021 kreeg ik een boete van Nivi SpA met daarop een een bedrag deze te betalen van 200,83 euro.Voor twee tolstation (Arenano,Rapallo) die ik zou gepasseerd zijn op datum van 16/06/2017. Artikel V88=binnenkomst niet gedetecteerd.Na wat opzoekwerk dacht ik dat men binnen het jaar een verwittiging moet geven.Nooit een Verwittiging gekregen,Was waarschijnlijk wel in deze periode in deze regio.Maar bij iedere passage moet men betalen, dat dit bijna onmogelijk is om zoiets tegen te komen.en zeker geen 200 euroDaar dit zolang geleden is weet ik zelfs niet meer van deze regio betreffende tolstations.Daar er op internet gelijkaardige briefen circuleren vraag ik me af als dit echt is en wat mijn mogelijkheden zijn.
onterechte boete
Ik ben in juli 2017 op vakantie geweest in de buurt van Napels. Ik krijg nu een brief dat ik zou de tol op de autostrade aan tolstation Attigliano op 11/7/'17 niet betaald hebben. Het tolbedrag is 23,21€ maar ik moet 54,91€ betalen (rente + incasso en procedure kosten). Je kunt op de autostrade geen tolhuisje voorbijrijden zonder te betalen of je moet de slagboom vernielen (en je auto) door er door te rijden. Volgens mij moet er geen tolhuisje geweest zijn. Het is 5 jaar geleden en ik weet echt niet meer of er daar destijds al tolhuisjes waren of niet. Ik merk op andere sites dat er dit jaar al veel mensen dezelfde brief hebben gekregen en allemaal over niet betaalde tol in Italië in 2017. Is dit bedrijf legitiem? Wat kan ik verder nog doen?
Onterecht beboet
Eigenlijk een dubbele klacht Over een onterechte boete, en over de reactie van mijn verzekeraar. Ik wil graag het volgende melden omdat ik de indruk kreeg dat het systeem van ZTL (Zona Traffico Limitato) in Siena niet echt om het beschermen van het patrimonium gaat – waar ik veel respect voor kan opbrengen, maar meer om een manier om de kas te spekken.Op 21/09/2019 reed ik de ZTL binnen in Siena, op mijn weg naar parking Il Campo. Aan de poort van de stadsmuren hangt een bord ZTL en daaronder een bord dat doorgang toelaat voor parking Il Campo. Wij parkeerden onze auto daar al een keer of zes.Deze keer echter was de zijstraat naar de ingang van de parking geblokkeerd door een bestelwagen die aan het laden/lossen was. Ik ben verder gereden om via een kleine omweg in de parking te geraken. Is ook zo gebeurd, de wagen heeft daar 6 uur gestaan, ik heb een bewijs dat ik daar parking heb betaald, en een foto van de wagen in de parking (om de locatie te onthouden – het is een grote parking).Op 21/4/2020 krijg ik een ‘verzoek tot betaling’ omdat ik ten onrechte in de ZTL heb gereden. 95,31 (!) euro te betalen binnen de 5 dagen.Ik reclameer daarop met de boven vernoemde argumenten. Zij het iets uitgebreider. Ik krijg op 07/05 een soort van standaardantwoord terug, met niet ter zake doende argumenten. Als ik niet betaal moet ik het maar aanvechten bij de Prefectuur, echter pas na ontvangst van de boete. Voor ontvangst kan/mag ik zelfs niet reageren. Ondertussen zijn die 5 dagen natuurlijk al lang verstreken.Dat protesteren moet dan in het Italiaans, als het afgewezen wordt volgen er hogere kosten.Ik heb een Italiaanse collega laten bellen met de politie van Siena, die reageren laconiek dat protesteren weinig uithaalt, beter om direct te betalen.Ik geef dit aan mijn rechtsbijstand verzekering, die vinden ook dat het sop de kool niet waard is en bieden mij aan om het eerst opgegeven bedrag van 95,31 euro te vergoeden.Maar, ten eerste moet ik dan schuld bekennen, ten tweede heb ik al geprotesteerd. De boete gaat dus hoger zijn dan die 95,31 euro. Die eventuele toeslag wil mijn verzekering niet betalen. Hun argumentatie is me niet duidelijk.Mijn punten: 1) Ik vermoed dat ik niet de enige ben die onder druk wordt gezet om ‘gewoon te betalen’ en zeker niet aan te gaan vechten. 2) Ik vind de reactie van mijn rechtsbijstandverzekering (DAS) verkeerd. Zij verlangen van mij dat ik schuld beken, 95 euro betalen is voor hen goedkoper en gemakkelijker dan een officiële klacht te gaan indienen. Hier heb ik het al moeilijk mee, zonder de principeridder te willen spelen. Maar aangezien door de late reactie uit Italië de vervaldatum verstreken is zal het een boete worden, die hoger is dan dit bedrag. (Er wordt iets over 30% vermeld.) Dat willen ze dan weer niet vergoeden.Ik hoor graag jullie mening over dit voorval.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten