Meest recente klachten

K. V.
12/11/2020

Wegens faillissement eigen betaalde meubels moeten herkopen

Beste, ik bestelde op datum van 28/05/2020 een partij meubelen welke ik ter plaatse betaald heb ter waarde van 3.122 Euro. Zoals geweten was Belgica Meubelen failliet verklaard en waren we onze centen kwijt.We hebben alle nodige maatregelen getroffen voor het indienen van een ingebrekestelling (Advocaat/Curator).Gisteren is er een veiling afgesloten en hebben we terug een bod gedaan (op onze eigen betaalde meubelen notabene) voor een bedrag van 1.700 Euro.Toen ik mijn pro forma factuur in mijn emailadres kreeg kwam ik tot de vaststelling dat dit bedrag met de nodige BTW invorderingen op een totaal van plus minus 2400 Euro kwam, dus op meubelen via een veiling wordt daar zomaar 7 à 800 euro aan BTW en taksen toegevoegd.Mijn vraag is echter, is dit allemaal wel wettelijk ?Tot slot ben ik natuurlijk verontwaardigd dat (mijn meubelen stonden eigenlijk tentoongesteld in de winkel) ik mijn meubelen nu 2 keer heb betaald !3122 (Belgica) + 2400 (Veiling) = meubeltjes van 5.500 Euro !!Is daar nu echt niets aan de verhelpen om een deel te recupereren ?

Afgesloten
J. B.
27/06/2020

8 stoelen geleverd met verschillende fabrcagefouten + arrogante personeel van Belgica

beste, ik bestelde op 6/03/2020 8 stoelen van het model MOD 6636 van Meubelen Belgica.omwille van de covid19 lockdown heeft de winkel niets meer laten weten tot na de lockdown. ik heb verschillende berichten verstuurd naar hun GSM nummer met de vraag of ik ze zelf mocht komen halen van de depot. Helaas hebben ze hier nooit op gereageerd. Pas na de lockdown kon ik iemand bereiken en heb ik de 8 stoelen ter waarde van € 632 zelf kunnen ophalen op 18/05/20202 degen later heb ik ze gemonteerd. en vastgesteld dat er verschillende fabricage fouten waren. ik heb eerst gebeld naar Belgica en dit uitgelegd. op 23/5 heb ik het ook gemaild richting Belgica.Belgica heeft de klacht richting hun leverancier verstuurd op 29/5 met mij ook in mail CC.Er kwam niet direct een reactie van iemand, 2 weken later heb ik zelf gebeld naar de leverancier.Op 16/6 heeft uiteindelijk Belgica meubelen een technieker verstuurd om de fabricage fout te controleren en herstellen indien mogelijk.tijdens zijn schouwing zijn er nog meer fabricage fouten vastgesteld. de technieker van Belgica kwam zelf met een groot vrachtwagen. Hij heeft ter plaatse gebeld naar zijn collega Annick en letterlijk gezegd 'deze stoelen trekken hier op niets'. maar hij mocht ze niet meenemen. ik moest zelf nog eens tot Tongeren rijden om de opties te bekijken met hun.ik ben op 20/6 naar Belgica gegaan om de optie te horen. ze hadden maar één optie . dat is andere stoelen kiezen en weer wachten op levering en hopen dat deze ook goed waren. Wij zijn heel slecht behandeld daar. een zekere Tom dat ons hielp deed heel arrogant en zetten ons figuurlijk met de rug tegen de muur , We hadden geen andere keus, ik voelde mij daar super slecht bij en een beetje gekleineerd.de basin van de winkel mochten we niet spreken.nadien zijn we vertrokken. en heb ik op 22/6 gebeld om de basin te kunnen spreken. Dit was onmogelijk voor Tom. hij zei letterlijk 'ik ga het hier geen 1000 keer herhalen , olle geld krijgen jullie niet terug. je mag een andere type stoelen kiezen, indien ze duurder zijn moeten jullie bijleggen'.ik heb mijn stadpunt telefonisch ook heel duidelijk gemaakt:we hebben niet gekregen waar we voor betaald hebben en we zouden het aprecieren als we ons geld terug kregen zodat we met een gerust hart eern ander set kunnen kiezen wanneer en waar wij willen. op dit moment voelen we ons niet goed met Belgica. van de 8 stoelen is er geen één inorde, ze hebben allemaal verschillende duidelijke mankementen:* 4 tal stoelen zijn diep ingezakt* 3 tal stoelen wankelen, zelfs tot 3 cm hoogte verschil* de kleur van de poten van alle stoelen zijn niet gelijk, 3 verschillende kleuren* de afwerking van de poten en daar waar de poten moeten gemonteerd worden zijn verschillend* op eens toel is zelfs de bekleding versletenik heb Belgica de laatste keer op 23/6 gebeld en gemaild naar Belgica met onze standpunten. hun antwoord telefonisch was dat ze toch via een andere leverancier dezelfde type stoelen hebben besteld en hopen dat ze goed zijn zodat ze deze kunnen leveren. ik heb dit heel vriendelijk geweigerd, na 4 maande zitten we hier met stoelen dat op niets trekken van een winkel dat zjn klanten niet behandeld hoe het zou moeten. ik wordt hier zelfs ziek van!ik heb eergisteren gebeld naar testaankop en dit ook telefonisch uitgelegd. de juridische dienst heeft mij aangeraden om de klacht hier door te sturen.alvast bedank en hopelijk kan ik dit hoofdstuk hier snel afsluiten. ik ben bereid om zelf de stoelen terug te brengen naar Belgica en mijn geld terug te halen.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform