Meest recente klachten

R. F.
7/05/2025

Vloer vertoont kale plekken

Geachte mevrouw/heer, Op 23 april 2025 contacteerde ik jullie via jullie online platform. Daarop kreeg ik geen antwoord. Ik nam ook telefonisch contact op en legde uit dat ik de Levis refresh vloer en trappenverf die ik in de keuken gebruikt had, na een eerste laag en na 24 uur, van de vloer kon wassen met gewoon water. De instructies voor tegelvloeren (niet keramisch) die vermeld staan op de verpakking werden perfect opgevolgd. - Ik had een schuurmachine aangeschaft (Stanley Fatmax) om met korrel 180 de vloer op te schuren. - Ik ontvette de vloer met een ontvetter op basis van sodiumbicarbonaat en met V33 Hechtingsversterker voor vloeren niettegenstaande een expert vloerreiniger volgens de gebruiksaanwijzing op jullie verpakking niet echt noodzakelijk was voor tegelvloeren. - Ik heb de vloer laten drogen en dan nog eens volledig stofvrij gemaakt. De verf leek goed te hechten maar ik kon die -zoals hierboven beschreven, zonder veel moeite met water wegwassen. Daarop nam ik eerst schriftelijk (geen antwoord) en dan telefonisch contact op met jullie klantendienst. Mijnheer Bert Vanlathem verzekerde mij dat alles in orde zou komen na nog 1 of 2 extra lagen. Conform de gebruiksaanwijzing -zelfs een 24 uur wachttijd tussen 2 lagen- bracht ik een tweede en derde laag aan. 48 uur gewacht alvorens we de keuken in gebruik namen, i.e terug op de vloer liepen. Er werd niets op de vloer geplaatst. Zelfs het kattenraam van de kat werd al die tijd vergrendeld. Na het gebruik van een dure robotstofzuiger die de vloer ook dweilt (enkel water) kwamen er 2 kale plekken tevoorschijn. Daarna volgden er nog meer kale plekken. Ik contacteerde opnieuw jullie klantendienst en kreeg een ietwat onbeschoft antwoord. Foto’s waren niet nodig, er werd niet gecheckt of de verf misschien al oud was (als klant weet je niet hoelang het product al in de winkel staat). Kortom, het was mijn schuld. Ik had de vloer met een ammoniak oplossing moeten wassen (wordt enkel aangeraden bij reeds geschilderde of geverniste oppervlakken wat bij mij niet van toepassing was), ik mocht de vloer 3 weken lang helemaal niet poetsen (staat nergens vermeld) en ik moest maar klacht indienen bij V33 (niettegenstaande een expert Floor cleaner niet noodzakelijk is voor tegelvloeren)X Mijn enige verzoek was een gratis emmer refresh vloeren en trappen (2l) zodat ik de vloer nogmaals kon schilderen. Dit werd geweigerd. Alle schuld werd bij mij gelegd en ook het V33 product werd in twijfel getrokken. Mijnheer Vanlathem wil mij enkel een blik Levis expert Floor cleaner aanbieden, niettegenstaande er op de doos wordt vermeld dat die enkel op cement en betonvloeren gebruikt moet worden. Op de technische fiche online staat tegenstrijdige informatie. Eenmaal wordt er vermeld dat die enkel op cement en-betonvloeren toegepast moet worden, een volgende keer worden ook tegelvloeren vermeld. De technische fiche online heb ik pas na het optreden van de kale plekken geraadpleegd. Zoals elke klant ga ik ervan uit dat de instructies op de verpakking correct zijn. Daarom verzoek ik u onverwijld een voucher over te maken voor de aankoop van een nieuwe doos Levis Refresh Vloeren en trappen van 2l alsook een doos Levis expert Floor cleaner die ik waarschijnlijk nodig heb om de reeds aangebrachte verf te verwijderen? Ik vraag niet dat u iemand stuurt om het probleem op te lossen, maar enkel om een nieuwe doos verf alsook duidelijke instructies mbt het onderhoud (mag er 2-3 weken niet gepoetst worden?) De volledige e-mail conversatie met Dhr Vanlathem kan geforward worden. Ik voeg ook een aantal foto’s bij van de kale plekken alsook de factuur en de instructies zoals die vermeld worden op de doos. Het product werd op 5 april aangekocht bij Brico Planit Gent. Met vriendelijke groeten, Ruth Feyaerts Bijlage: - Kopie factuur - Foto’s

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform