Meest recente klachten

K. M.
23/09/2025

Jeep Haasrode herstelt onze auto NIET want

Beste, Bestelbon aankoop bij Jeep Haasrode + factuur : Bestelbon 224002039J ( Factuur 22340304 ) Dossier 02140979 ==>Jeep Customer Service 16/07/2024 hebben wij onze jeep binnengebracht met de melding dat wij foutmeldingen krijgen op ons dashboard en dat de auto, opeens zwaar aan potentie verliest. Dit was reeds een tijdje aan de gang…sinds begin mei 2024. Reeds toen bij Jeep Haasrode gemeld. Er verscheen telkens SERV 4WD op het dashboard en er was geen mogelijkheid meer om de auto in MUD, SPORT of een andere rijmodus te zetten. Ook verloor de auto opeens veel snelheid en was de accelaratie veel minder. Dit veroorzaakt zeer gevaarlijke situaties want als die SERV 4WD verschijnt, verschijnt ook onmiddellijk een rood schildpadje en zakt de snelheid drastisch. Hetgeen natuurlijk een groot risico is tijdens het rijden. Wij hebben dit gisteren 4 keer meegemaakt op amper 10 minuten tijd en dit terwijl een auto trachten in te halen via de inhaalstrook. Gevolg was wel dat de auto's achter mij ook hard de rem in moesten. Zie ook bijgevoegde foto's. In mei 2024 kregen wij de melding dat er een onderhoud diende te gebeuren. We hebben dus toen een afspraak gemaakt, ook met de melding dat de auto dat probleem (SERV 4WD) maakte en veel snelheid verloor (zelfs op de autostrade). 26/06/2024 zou het onderhoud gebeuren. Eind mei (31/0/5//2024) hebben wij toen een trekhaak laten plaatsen op de auto. 26/06/2024 hadden wij de auto binnen gebracht voor onderhoud bij Garage Autostad haasrode. Officiële Jeep dealer, en daar waar wij de auto aangekocht hadden. Toen wij de auto op 26/06 terug kwamen halen, gaf Jeep Haasrode aan dat die meldingen verschenen omdat er geen update was gebeurd. Spijtig genoeg bleek het probleem zich reeds op de terugweg weer voordoen. Wij hebben hen onmiddellijk terug gebeld en zij gaven aan om terug te komen met de auto. Hetgeen wij gedaan hebben. Nadat zij daar ter plaatse een analyse op hadden gedaan, gaven gaven ze aan dat die storing er was door de plaatsing van de trekhaak hetgeen voor ons zéér eigenaardig en absoluut onmogelijk was, want die storing was er ervoor al, en de trekhaak was pas 31/05 geplaatst. Ook de middenconsole die ons toestaat om mobiele telefoons draadloos op te laden heeft sinds dag 1 niet gewerkt. Dit was ook reeds gemeld geweest, in december 2023. Betreffende de trekhaak: Wij hebben de auto ter plaatse gelaten zodat zij dit verder konden onderzoeken. Zij hebben die toen losgekoppeld om aan te tonen dat dat wel degelijk het probleem was. Toen ik de auto kwam afhalen, zijn mijn vrouw, ikzelf en één van jullie mensen gaan rijden. Na ongeveer 5 min rijden, op de autostrade verscheen wederom het probleem en verloor de wagen aan potentie. Nochtans was de trekhaak losgekoppeld en dus bewees dit wel degelijk dat het probleem NIETS met de trekhaak te maken had. Wij hebben toen de auto bij wederom jullie gelaten (16/07/2025 ) tot zelfs in september 2025!!!!! Bijna 2 maanden. We zijn toen zéér geduldig geweest. Wij hebben ook niet onmiddellijk een vervangwagen gevraagd. Gezien het feit dat er een trekhaak op onze jeep zat en ik dit nodig had voor mijn wekelijkse toertochten (MTB), heb ik deze zomer spijtig, mijn hobby niet kunnen uitvoeren. Hetgeen mij enorm stoort. soit...de herstelling was hetgeen ons het meest zorgen baarde. Uiteindelijk hebben wij na 1 maand toch een wagen gevraagd want we slaagden er niet meer in om onze kinderen overal heen te brengen, en te combineren met mijn werk. Ondertussen hebben wij jullie verschillende keren gebeld maar het probleem geraakt niet opgelost. Er zijn blijkbaar verschillende stukken vervangen en er zou iemand van (JEEP) komen maar wij blijven momenteel op ons honger zitten. Wij hebben deze wagen willen kopen omdat wij tijdens onze vakantie in Sardinië, hadden wij een Jeep gehuurd en het was een plezier om ermee te rijden. Reeds na een paar maanden na aanschaf, was er een issue met de auto en jullie hebben dit toen ook kosteloos hersteld. Dat was in december 2023 en had ook enkele weken geduurd. Het is absoluut niet normaal dat een auto van rond de 40000€ en zo weinig km, ons al deze problemen bezorgd . Op 18/09/2024, 2 maanden en 2 dagen nadat wij de auto hebben binnengebracht, mochten wij de auto afhalen. Op de terugweg (E313) gaf de auto wederom hetzelfde probleem (SERV 4WD) + en er verscheen wederom een rood schildpadje. De wagen verloor direct aan kracht. Wij hebben gebeld naar Autostad Leuven en ze zouden ons terug contacteren. Hetgeen ze uiteindelijk gedaan hebben. De heer aan de receptie begon te zeggen dat de testen die ze gedaan hebben, gebeurd zijn “zonder” dat de trekhaak gekoppeld was. Hij wenst dus dat wij de wagen terugbrengen en dat de testen gebeuren zonder gekoppelde trekhaak. Probleem is dat wij reeds die meldingen kregen vooraleer er ooit een trekhaak op gemonteerd is geweest. Toen gaf de heer aan de receptie aan dat zij de testen doen tegen maximum 120 km/u en dat ze al veel boetes hadden gehad. Ik heb zelf een testrit met een garagist van bij AUTOSTAD Leuven gedaan en ik liet zien dat op het moment dat wij bleven accelereren in SPORT-stand dat dat probleem terugkwam. De heer aan de receptie veronderstelde ook dat hij, de garagisten en JEEP Flying doctors, dommeriken waren daar het probleem nog niet opgelost was. Ik denk niet dat dit allemaal een probleem is van dom zijn maar puur van een mankement dat nog niet gevonden is. Ik merk enkel zéér veel excuses of uitvluchten op. Wij krijgen hier de indruk dat AUTOSTAD Leuven, geen verantwoordelijkheid neemt of wilt nemen . Ik heb toen ook nog gemeld dat de middenconsole loshangt (dat hebben ze waarschijnlijk niet goed vastgezet nadat ze een herstelling aan het gsm-oplaadstation hebben gedaan) Met alle respect…dit mag niet gebeuren. Mij dan op het einde van het gesprek melden dat wij geen vervangwagen krijgen vind ik dan helemaal er over. Zij verkopen ons een auto die al meerdere herstellingen heeft ondergaan op nog niet 1 jaar tijd en dan zouden wij zo zonder iets thuis moeten zitten terwijl wij die auto maandelijks afbetalen? Dit is toch niet menselijk meer. Deze auto is gekocht om de kinderen naar school en sport te kunnen brengen terwijl ik werk en met onze 2de wagen weg ben. Wij hebben ons beklag gedaan bij Customer Service Jeep en hetgeen zij gedaan hebben is heel simpel....ons 1 jaar extra garantie geven. Maar het probleem is niet opgelost. Ik heb totaal geen vertrouwen meer erin. Nu zijn we weer een jaar later en nog steeds zitten wij met hetzelfde probleem. Garantie is ondertss voorbij maar nog steeds is dit niet hersteld. Ons aan het lijntje houden totdat ze zogezegd geen verantwoordelijkheid meer hebben aanvaarden wij niet. Graag wensen wij dat de auto hersteld is. Ik hoop dat u begrijpt dat wij na al die problemen + de lange wachttijd wel toe zijn aan een correcte eerlijke oplossing. In bijlage foto's van de meldingen op het dashboard. Ik heb ook de mailing naar Jeep Haasrode + naar Customer Service in ons bezit. Wij vrezen eerlijk waar voor ons leven want dit is echt levensgevaarlijk. Alvast bedankt Nanu-Martinez

In behandeling
C. M.
8/07/2021

Problemen transmissie nieuwe wagen

Nieuwe jeep renegade aangekocht in 2019 maand later defecte transmissie, direct gemeld, alles gedaan wat jeep zei alsook garage. Probleem blijft zich voordoen. Garantie is intussen verstreken en jeep wil het stuk niet gratis vervangen terwijl ik op mail heb staan van november dat ze toen wel bereid waren het gratis te doen.. garantie is ondertussen natuurlijk verlopen maar jeep blijft bij zijn standunt, 65% van de kost. Ik kan hier niet mee akkoord gaanUw reactie werd bijgevoegd bij uw dossier. Zoals aangegeven in ons vorig schrijven zijn wij in afwachting dat uw JEEP RENEGADE in de werkplaats staat van een erkend JEEP servicepunt voor een onderzoek van de gemelde storing.U kan ons hierover berichten door middel van een eenvoudige reply op deze mail of bellen naar het nummer 0800.55888 of 00800.0426.5337. Uw dossier staat in status “stand-by”.Ik heb intussen via de garage vernomen dat antwoord negatief is

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform