Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
dienstverlening en betaling
Beste, Ik heb mij aangesloten bij het Poetsbureau van Overijse. Ik heb dit online afgehandeld omdat ze telefonisch niet bereikbaar zijn (ze geven schriftelijk toe dat ze moeilijk bereikbaar zijn). Ze stellen een poetshulp ter beschikking die onmiddellijk kan starten. Ik heb aangegeven dat ik een poetshulp wens die kan poetsen maar kan wassen en strijken en ondersteuning bieden in het huishouden. De naam is R*bie. R*bie blijkt achteraf een vriendelijke man te zijn, die stevig te laat komt, en de locatie niet kan vinden . Uiteindelijk ga ik zelf oppikken en zal ik hem nadien ook op een andere locatie afzetten omdat hij moeilijkheden ondervindt. Rabie geeft aan dat hij eigenlijk enkel kan kuisen. Ik geef het poetsbureau aan dat Rabie op deze manier niet voldoet. Ze zijn niet bereikbaar. Ik moet evenwel nog twee interventies aanvaarden ivm opzegtermijn (voor een poetshulp die niet voldoet en waar niet gecommuniceerd werd over de beperkingen?). In principe wens ik dit niet maar ze sturen de poetshulp toch op 9/4. Vervolgens komt deze niet opdagen en vraagt het poetsbureau of ik een vervanging wens voor die dag (de dag zelf - uren later?). Dan gaan ze hem nog een keer op 15/04 sturen maar ook nu komt hij niet opdagen? Toch moet ik 84,21 Euro vergoeden omdat dan andere tarieven gelden? Namelijk 28,07 € per uur omdat de dienstencheques niet gebruikt kunnen worden. Voor een poetshulp die niet komt opdagen en die niet voldoet volgens de gecommuniceerde verwachtingen? Als ik dan zeg. Laat Rabie nog maar 3 uur komen om te kuisen met de dienstencheques wordt er geen gevolg gegeven? Ik heb bovendien bijkomende aansluitingskosten betaald? Het poetsbureau is niet bereikbaar. Zelfs als ik rechtstreeks wordt doorgeschakeld en ze reageren met enkele dagen uitstel op mails. (voor poetshulp de dag zelf?). Het poetsburau werkt blijkbaar met een extern call-center - Glowi. De medewerkers zijn niet op de hoogte van de tarieven, de afspraken en proberen door te schakelen. De communicatielijnen zijn slecht en uiteindelijk word je gewoon niet geholpen. Ik vind dit bijzonder onprofessioneel. De prestaties zijn betaald en bijkomende aansluitingskosten ook, de poetshulp die niet komt opdagen moet dan vergoed worden aan een tarief dat driemaal hoger ligt. In welke wereld leven we?
dienstencheques
Beste Het Poetsbureau heeft ten onrechte 7 dienstencheques geïnd. Men wil die terugbetalen aan 7,20€ terwijl ik deze vorig jaar 9,00€ heb betaald. Nieuwe cheques om de onterechte te vervangen kosten me nu 10,00€ als ik me niet vergis. Graag advies of ik die 7,20€ per cheque moet aanvaarden of niet. In bijlage de mails met het Poetsbureau. Alvast bedankt Marc Jacobs, abonnee 0102942-25
Betalingsprobleem
Beste, In bijlage zend ik u het mailverkeer tussen het poetsbureau en mijzelf. Op 5 december heb ik hen laten weten dat ik de samenwerking wilde stopzetten en diende 1 maand opzeg te doen, dit kwam nog overeen met twee poetsbeurten van 4 uur tijdens de maand december '24. De laatste poetsbeurt was op 26 december. Ondertussen kwam er een rekening binnen voor administratieve kost van 98 euro, voor het komende jaar te dekken (2025). Deze rekening diende betaald te worden tijdens mijn opzegperiode, hetzij voor 7 december 2024. Aangezien mijn echtgenoot dit betaald had (hij betaalt altijd alles onmiddellijk- te snel!) en er niet bij stilgestaan had dat dit bedrag bestemd was vanaf 1 januari 2025, gingen we ervan uit dat we dit wel terug zouden krijgen... In de mails zeggen ze eerst dat dit gecrediteerd gaat worden via de boekhouding, om mij dan twee maanden aan het lijntje te houden. Deze ochtend krijg ik als antwoord dat ze dit niet terugbetalen. Is dit wettelijk? We zijn helemaal geen klant meer vanaf 26 december '24 en betalen dus een heel jaar voor niets, ik vraag me af welke administratie ze aan ons nog hebben? Bovendien hanteert het poetsbureau sinds januari '25 niet meer deze vorm van administratiekost, maar rekenen ze een kost per prestatie per uur. Ze stuurden mij hun voorwaarden deze ochtend ook per mail, maar ik blijf hier met een zeer wrang gevoel zitten omdat ze ons eerst lieten weten dat we het wel terug zouden krijgen. Bedankt voor het advies!
Verhoging met woekertarief
Beste, vandaag 05-01-2024 op 17:57 h ontvingen wij een mail van Het Poetsbureau/Beveren-Waas, dat de administratieve bijdrage of 'klantenbijdrage' (los van de dienstencheques) veranderd wordt vanaf 10 januari e.k. Dit is nu niet meer aan € 40 per half jaar (2023) - in 2022 € 30 -, maar aan € 1 /gepresteerd uur huishoudhulp. Voor ons komt dit neer op € 4/week x 4 weken = € 16/maand x 6 = € 96/half jaar => € 192/ jaar. Voor mijn schoonvader van 85 jaar die 7 uur huishoudhulp/week krijgt is dit € 7/week x 4 weken = € 28/maand x 6 = € 168/ half jaar => € 336/jaar i.p.v. van € 80 voordien. Indien deze opslag naar de poetsvrouw/man zou gaan, hebben wij daar geen probleem mee. Maar het gaat naar het Poetsbureau zelf voor administratieve diensten die krak hetzelfde zijn als het afgelopen jaar. Wij vragen ons af welke andere taken deze substantiële prijsverhoging rechtvaardigen. Reken daarbij dat dit doorgerekend wordt aan alle klanten.... Wat ons betreft zijn dit woekerpraktijken en geen loutere indexaanpassing.Wij hebben juistgeteld 10 dagen de tijd om te reageren, zonodig het contract op te zeggen en een andere poetsdienst te kiezen. Binnen deze termijnen is het onmogelijk om een continuïteit in de poetsdienst/van poetsvrouw-man te geregeld te krijgen. Wij vinden dat wij zeer laattijdig van deze eenzijdige wijziging van het contract op de hoogte zijn gebracht.Zelf zien wij niet goed in hoe wij als alleenstaande klant enig impact kunnen hebben naar Het Poetsbureau (behoudens ons contract opzeggen).
Probleem met schadegeval
Beste,Sinds februari 2021 zijn wij klant bij het Poetsbureau Overijse en maken wij dus gebruik van hun poetsdienst. Wij zijn altijd zeer tevreden geweest van de aangeboden hulp. Omdat onze vast poetshulp met vakantie ging vorige zomer 2021 hebben wij een vervangende poetshulp aangevraagd voor deze periode. Toen onze vervangende poetshulp vertrokken was hebben wij opgemerkt dat onze venstertabletten binnen vol vlekken stonden. Ook waren er duidelijke sporen zichtbaar dat het poetsmateriaal op onze venstertabletten heeft gestaan, met ook vlekken tot gevolg. Wij hebben meteen foto's gemaakt en het Poetsbureau gecontacteerd en gezegd dat wij vermoeden dat de ramen met azijn zijn gepoetst en dat de tabletten vermoedelijk niet meteen schoongeveegd werden met water zodat er vlekken zijn ontstaan. Zij stuurde ons een schadeformulier op dat wij ingevuld en teruggestuurd hebben. Wij hebben ook op vraag van Het Poetsbureau een bestek voor herstel van de schade meegestuurd aangezien de ramen en venstertabletten net nieuw waren gezet in maart 2021. Pas een paar weken nadien krijgen wij te horen dat onze vervangende poetshulp gezegd heeft dat ze de ramen en venstertabletten met het correcte product heeft gepoetst en dat ze geen vlekken kan hebben gemaakt op de tabletten. Het Poetsbureau verwees ons door naar hun verzekeringsmaatschappij AXA. Bij AXA bevestigde ze het verhaal en kregen we te horen dat zolang de betreffende poetshulp verklaarde dat ze alles correct heeft gedaan hier geen dossier voor kan worden opgemaakt. Na veel heen en weer contact te hebben gehad (zowel via mail als via telefoon) besluit Het Poetsbureau dat zij alles hebben gedaan om ons te helpen, maar dat voor hun de zaak afgesloten is als hun poetshulp zegt dat ze alles correct heeft gedaan en hun verzekering zegt dat ze geen dossier gaan openen. Wij voelen ons bedrogen aangezien wij weten dat een bedrijf als Het Poetsbureau verzekerd is voor dergelijke schadegevallen. Wij vermoeden dat ze hun verzekering niet willen inschakelen in dit dossier omdat het bestek voor herstel toch om aanzienlijk bedrag gaat. Wij blijven achter met een wrang gevoel omdat wij (door heel de situatie) denken dat Het Poetsbureau zelf kan bepalen welke schade gedekt wordt en welke niet. Aangezien ze enkel afgaan op de verklaring van hun poetshulpen is ons gevoel denk ik wel te verantwoorden. Wij zijn ook echt gefrustreerd dat er zelfs niemand van Het Poetsbureau of verzekering naar de schade is komen kijken. Graag zouden wij een oplossing krijgen om de geleden schade toch via de verzekering (wat de normale gang van zaken is) vergoed te krijgen zodat wij kunnen kijken om de venstertabletten te vervangen. Ook zeker gezien het feit dat deze nieuw gezet zijn. Ondertussen zijn we weer een paar maanden verder en zitten we nog steeds in dezelfde situatie.Alvast bedankt voor uw tussenkomst.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten