Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Meest recente klachten
Service kosten opnieuw de hoogte in
Beste Recent ontvingen wij een e-mail met de melding dat de administratieve kost verhoogd wordt van €1,50 naar €1,90 per gepresteerd uur. Tot enkele jaren geleden was er geen administratieve kost. Dan is er een 3-maandelijkse bijdrage in het leven geroepen. Uiteindelijk is dit geëvolueerd naar een bijdrage per gepresteerd uur. Aanvankelijk €1, maar nu reeds opgelopen naar €1,90. Dit op amper 3 jaar tijd. Mijn Administratie kost per maand is op 3 jaar tijd toegenomen van 0 euro naar een stevige 30.4 euro per maand. Dit terwijl het Poetsbureau dit zegt onder het mom van stijgende kosten... Poetsbureau maakt jaar na jaar meer dan 1.5 miljoen euro winst per jaar. Dit gaat niet meer over indekken van kosten, maar de eigenaren steeds rijker maken op kosten van de klanten. De laatste jaren verandert er elk jaar wel iets. Niet te vergeten dat wij als klant nu ook €10 per dienstencheques betalen. Waar gaat dit eindigen? Kan dit zomaar? Hier moet de overheid toch ingrijpen tegen kosten die zomaar worden verhoogd. Dit zal onvermijdelijk leiden naar de poetshulp die opnieuw in het zwart zal gaan werken omdat de klanten afhaken via de officiële weg. Vriendelijke groeten,
Opnieuw verhoging administratieve kost
Beste Recent ontvingen wij een e-mail met de melding dat de administratieve kost verhoogd wordt van €1,50 naar €1,90 per gepresteerd uur. Tot enkele jaren geleden was er geen administratieve kost. Dan is er een 3-maandelijkse bijdrage in het leven geroepen. Uiteindelijk is dit geëvolueerd naar een bijdrage per gepresteerd uur. Aanvankelijk €1, maar nu reeds opgelopen naar €1,90. De laatste jaren verandert er elk jaar wel iets. Niet te vergeten dat wij als klant nu ook €10 per dienstencheques betalen. Waar gaat dit eindigen? Kan dit zomaar? Vriendelijke groeten, Silke Bogaert
dienstverlening en betaling
Beste, Ik heb mij aangesloten bij het Poetsbureau van Overijse. Ik heb dit online afgehandeld omdat ze telefonisch niet bereikbaar zijn (ze geven schriftelijk toe dat ze moeilijk bereikbaar zijn). Ze stellen een poetshulp ter beschikking die onmiddellijk kan starten. Ik heb aangegeven dat ik een poetshulp wens die kan poetsen maar kan wassen en strijken en ondersteuning bieden in het huishouden. De naam is R*bie. R*bie blijkt achteraf een vriendelijke man te zijn, die stevig te laat komt, en de locatie niet kan vinden . Uiteindelijk ga ik zelf oppikken en zal ik hem nadien ook op een andere locatie afzetten omdat hij moeilijkheden ondervindt. Rabie geeft aan dat hij eigenlijk enkel kan kuisen. Ik geef het poetsbureau aan dat Rabie op deze manier niet voldoet. Ze zijn niet bereikbaar. Ik moet evenwel nog twee interventies aanvaarden ivm opzegtermijn (voor een poetshulp die niet voldoet en waar niet gecommuniceerd werd over de beperkingen?). In principe wens ik dit niet maar ze sturen de poetshulp toch op 9/4. Vervolgens komt deze niet opdagen en vraagt het poetsbureau of ik een vervanging wens voor die dag (de dag zelf - uren later?). Dan gaan ze hem nog een keer op 15/04 sturen maar ook nu komt hij niet opdagen? Toch moet ik 84,21 Euro vergoeden omdat dan andere tarieven gelden? Namelijk 28,07 € per uur omdat de dienstencheques niet gebruikt kunnen worden. Voor een poetshulp die niet komt opdagen en die niet voldoet volgens de gecommuniceerde verwachtingen? Als ik dan zeg. Laat Rabie nog maar 3 uur komen om te kuisen met de dienstencheques wordt er geen gevolg gegeven? Ik heb bovendien bijkomende aansluitingskosten betaald? Het poetsbureau is niet bereikbaar. Zelfs als ik rechtstreeks wordt doorgeschakeld en ze reageren met enkele dagen uitstel op mails. (voor poetshulp de dag zelf?). Het poetsburau werkt blijkbaar met een extern call-center - Glowi. De medewerkers zijn niet op de hoogte van de tarieven, de afspraken en proberen door te schakelen. De communicatielijnen zijn slecht en uiteindelijk word je gewoon niet geholpen. Ik vind dit bijzonder onprofessioneel. De prestaties zijn betaald en bijkomende aansluitingskosten ook, de poetshulp die niet komt opdagen moet dan vergoed worden aan een tarief dat driemaal hoger ligt. In welke wereld leven we?
dienstencheques
Beste Het Poetsbureau heeft ten onrechte 7 dienstencheques geïnd. Men wil die terugbetalen aan 7,20€ terwijl ik deze vorig jaar 9,00€ heb betaald. Nieuwe cheques om de onterechte te vervangen kosten me nu 10,00€ als ik me niet vergis. Graag advies of ik die 7,20€ per cheque moet aanvaarden of niet. In bijlage de mails met het Poetsbureau. Alvast bedankt Marc Jacobs, abonnee 0102942-25
Betalingsprobleem
Beste, In bijlage zend ik u het mailverkeer tussen het poetsbureau en mijzelf. Op 5 december heb ik hen laten weten dat ik de samenwerking wilde stopzetten en diende 1 maand opzeg te doen, dit kwam nog overeen met twee poetsbeurten van 4 uur tijdens de maand december '24. De laatste poetsbeurt was op 26 december. Ondertussen kwam er een rekening binnen voor administratieve kost van 98 euro, voor het komende jaar te dekken (2025). Deze rekening diende betaald te worden tijdens mijn opzegperiode, hetzij voor 7 december 2024. Aangezien mijn echtgenoot dit betaald had (hij betaalt altijd alles onmiddellijk- te snel!) en er niet bij stilgestaan had dat dit bedrag bestemd was vanaf 1 januari 2025, gingen we ervan uit dat we dit wel terug zouden krijgen... In de mails zeggen ze eerst dat dit gecrediteerd gaat worden via de boekhouding, om mij dan twee maanden aan het lijntje te houden. Deze ochtend krijg ik als antwoord dat ze dit niet terugbetalen. Is dit wettelijk? We zijn helemaal geen klant meer vanaf 26 december '24 en betalen dus een heel jaar voor niets, ik vraag me af welke administratie ze aan ons nog hebben? Bovendien hanteert het poetsbureau sinds januari '25 niet meer deze vorm van administratiekost, maar rekenen ze een kost per prestatie per uur. Ze stuurden mij hun voorwaarden deze ochtend ook per mail, maar ik blijf hier met een zeer wrang gevoel zitten omdat ze ons eerst lieten weten dat we het wel terug zouden krijgen. Bedankt voor het advies!
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
