Terug

dienstverlening en betaling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Uitvoering van werken

Klacht

F. N.

Naar: Het Poetsbureau

11/07/2025

Beste, Ik heb mij aangesloten bij het Poetsbureau van Overijse. Ik heb dit online afgehandeld omdat ze telefonisch niet bereikbaar zijn (ze geven schriftelijk toe dat ze moeilijk bereikbaar zijn). Ze stellen een poetshulp ter beschikking die onmiddellijk kan starten. Ik heb aangegeven dat ik een poetshulp wens die kan poetsen maar kan wassen en strijken en ondersteuning bieden in het huishouden. De naam is R*bie. R*bie blijkt achteraf een vriendelijke man te zijn, die stevig te laat komt, en de locatie niet kan vinden . Uiteindelijk ga ik zelf oppikken en zal ik hem nadien ook op een andere locatie afzetten omdat hij moeilijkheden ondervindt. Rabie geeft aan dat hij eigenlijk enkel kan kuisen. Ik geef het poetsbureau aan dat Rabie op deze manier niet voldoet. Ze zijn niet bereikbaar. Ik moet evenwel nog twee interventies aanvaarden ivm opzegtermijn (voor een poetshulp die niet voldoet en waar niet gecommuniceerd werd over de beperkingen?). In principe wens ik dit niet maar ze sturen de poetshulp toch op 9/4. Vervolgens komt deze niet opdagen en vraagt het poetsbureau of ik een vervanging wens voor die dag (de dag zelf - uren later?). Dan gaan ze hem nog een keer op 15/04 sturen maar ook nu komt hij niet opdagen? Toch moet ik 84,21 Euro vergoeden omdat dan andere tarieven gelden? Namelijk 28,07 € per uur omdat de dienstencheques niet gebruikt kunnen worden. Voor een poetshulp die niet komt opdagen en die niet voldoet volgens de gecommuniceerde verwachtingen? Als ik dan zeg. Laat Rabie nog maar 3 uur komen om te kuisen met de dienstencheques wordt er geen gevolg gegeven? Ik heb bovendien bijkomende aansluitingskosten betaald? Het poetsbureau is niet bereikbaar. Zelfs als ik rechtstreeks wordt doorgeschakeld en ze reageren met enkele dagen uitstel op mails. (voor poetshulp de dag zelf?). Het poetsburau werkt blijkbaar met een extern call-center - Glowi. De medewerkers zijn niet op de hoogte van de tarieven, de afspraken en proberen door te schakelen. De communicatielijnen zijn slecht en uiteindelijk word je gewoon niet geholpen. Ik vind dit bijzonder onprofessioneel. De prestaties zijn betaald en bijkomende aansluitingskosten ook, de poetshulp die niet komt opdagen moet dan vergoed worden aan een tarief dat driemaal hoger ligt. In welke wereld leven we?


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform