Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Keukendeur losgekomen en gevallen op granieten werkblad(gebarst)
Wij hebben vorig jaar (2015) een keuken gekocht bij Group Thys.Na eerst telefonische contacten te hebben gelegd in maart 2016 met het bedrijf Group Thys met de melding van het incident met mijn keukenkast, werd mij gevraagd om dit te beschrijven op mail met de nodige foto’s/bewijzen als bijlage. Ondertussen is dit ook al gebeurd, en krijg ik te horen dat het bedrijf (leverancier in duitsland) niet de verantwoordelijkheid neemt rond het gebeuren. Namelijk: Door de montage van de 1meter keukenkast ( deuren telkens naar Links geopend) met in het midden een plint met daarop de keukendeur op bevestigd, kwam op 16/03/2016 zowel de plint als de gehele keukendeur zwaar ten val op mijn granieten tafelblad (gevolg: een grote barst van ongeveer 25cm in het granieten tafelblad). Deze plint was enkel geponst en gelijmd in het midden van de keukenkast. Waarschijnlijk door de zwaarte van de deur is deze plint losgekomen en hierdoor boven op het granieten tafelblad terechtgekomen met bovenvermelde gevolgen! Van Group Thys heb ik begrepen dat de leverancier enkel wilt tussenkomen voor het vervangen van de keukenkast. Ik hoopte dat wij alsnog tot een mogelijk akkoord konden komen. Dit was ook één van de redenen waarom ik expliciet voor Group Thys koos om mijn keuken aan te kopen en niet naar één of ander minder gekend bedrijf ben geweest.Voor hetzelfde geld was ik of mijn echtgenoot of in het ergste geval een kind hierbij geblesseerd geraakt. Ze refereerden in hun antwoord naar mijn verzekering. Deze hebben laten weten dat mits er een bestek opgemaakt wordt van tenminste €2400 voor de kosten, zij mogelijks (niet 100%) hiervoor zouden kunnen tussenkomen indien dit ook wordt bevestigd door de expert. Vermits het volledige granieten tafelblad, de plinten en de kast dienen vervangen te worden, zal dit hoogstwaarschijnlijk boven bovenstaand bedrag uitvallen. Toch blijf ik daarnaast wel nog met een kost zitten van €500 door de franchise opgesteld door de verzekeringsinstelling.Indien zij de kosten van de franchise zouden betalen, vond ik het een aanvaardbaar oplossing, maar deze hebben zij ook niet geaccepteerd.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten