Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Onethische praktijken
Beste, Bij de aankoop van de bouwgrond in 2020 heb ik extra kosten moeten betalen voor oa de landmeter en het feit dat ik niet met jullie ging bouwen.Probleem 1: de werken vd landmeter zijn niet correct uitgevoerd geweest. Dit is telefonisch en via email aangekaart geweest maar zonder oplossing. Jullie antwoord: dit stond niet id overeenkomst tussen huyzentruyt ed landmeter. Deze overeenkomst is mij nooit kenbaar gemaakt + de werken zijn niet correct uitgevoerd. Dit is bevestigd door de gemeente en de architect. De start van de bouw kon niet doorgaan omdat de landmeter de werken niet had uitgevoerd. Ik heb een andere landmeter moeten contacteren die dit correct in orde gebracht heeft. Daaruit bleek dat de factuur van jullie landmeter 2x duurder was. De originele landmeter (foqee) is ook gecontacteerd geweest maar deze man schold mij meermaals uit via telefoon. Hij beweerde dat de werken wel uitgevoerd waren maar kon hier geen bewijzen van tonen. Bovendien zou ik nog eens €500 extra moeten betalen voor het afleveren van de correcte documenten aan de gemeente. Dit zijn gangsterpraktijken. Ik wens dat ik hiervoor terug betaald wordt. Probleem 2: bij de aankoop van de grond heb ik een extra 'administratieve kost' moeten betalen om niet verplicht te zijn om met jullie te bouwen. Nu is het probleem dat ik dagelijks last ondervind van jullie werf naast ons: werkmannen die constant komen storen, afval die op mijn grond gesmeten wordt zowel voor, tijdens als na mijn bouw, camionettes die op mijn oprit staan, bouwmateriaal (stenen, isolatie,...) dat voor mijn garagepoort gedropt wordt, schade aangebracht aan mijn eigendom, hele bouwafval container en werftoilet die ongevraagd op mijn eigendom gedropt geweest zijn waardoor de start van mijn bouw uitgesteld geweest is,...Kortom ik heb meer werk met uw werf dan dat ik met mijn werf had. Dit is meermaals aangekaart geweest maar de overlast blijft aanhouden. Er is geen respect getoond voor mijn bouwgrond zowel voor, tijdens en na de bouw van mijn huis. Voor deze overlast en het meermaals binnen dringen van mijn privé domein zonder dat er gehoor gegeven is aan de klachten vraagt ik 2 zaken: de terugbetaling van de extra kost + een correct verloop van de verdere werken.Ik wens dat deze onethische praktijken snel opgelost zijn.
Problemen met voorlopige - en eindoplevering van woning
Ons probleem begint op 27/06/2015, wanneer wij met onze eerste aannemer de ronde doen van voorlopige oplevering in onze sleutel - op - de - deur woning. Hierop moesten we bijna een jaar langer wachten dan voorzien, maar op dat moment waren we nog geduldig en naiëf. Er kwamen heel wat kleine gebreken naar boven, zaken die verkeerd of niet werden afgewerkt, dingen die scheef stonden, dingen die men gewoon kapot heeft geplaatst in ons huis. Die periode, waarin aannemer 1 zijn best deed om alles bij ons op te lossen, duurde al tot 2018. Meermaals hebben wij gemaild, gebeld, voice mails ingesproken, met de vraag om door te doen en dit hele bouwgedoe af te ronden. De keren dat wij verlof namen van het werk, en dat er niemand van de bouwfirma kwam opdagen, ik kan ze niet meer op 1 hand tellen. Soms werden er afspraken gemaakt, bijvoorbeeld voor het herstellen van een vensterbank. Verlof nemen, wachten op de werkmannen, om dan tot de vaststelling te komen dat ze de betreffende vensterbank niet bij hadden. Nieuwe afspraak maken, opnieuw beginnen. Zo verliep dit voor bijna elke opmerking na voorlopige oplevering. Zeer frustrerend. In 2018 kwam aannemer 2 op bezoek, nadat het tussen aannemer 1 en ons duidelijk niet meer klikte, omwille van de frustratie van al zijn valse beloftes. Voor de zoveelste keer deed die zijn ronde met ons en werd er genoteerd wat er allemaal mis was. Veel beloftes om dit zo snel mogelijk in orde te brengen. Het vertrouwen in aannemer 1 was weg, deze man gaf ons het gevoel ons te willen helpen om de zaken in orde te brengen. Enkele dingen van de lijst zijn toen afgewerkt. Daarna weer stilte van het bouwbedrijf. Ze lieten niets meer horen, ook niet na aangetekend schrijven, mails, tot daar plots een aangetekend schrijven kwam van hen, met een dading, waarin zij vroegen om over te gaan tot de eindopelevering. Terwijl wij ondertussen al 4 jaar aan het wachten waren om de 'kleine' mankementen in ons huis te komen oplossen. Totaal verbaasd en vol ongeloof stelden we met behulp van onze verzekeringsagent een brief op waarin we vermeldden dat we niet akkoord waren met deze dading en de redenen hiervoor. Plots werden we gecontacteerd door aannemer 3. Hij wilde graag een bezoek brengen en met ons een definitieve lijst opmaken van wat er nog moest gebeuren (geen idee hoeveel van die lijsten er ondertussen in omloop zijn.) Op 1/8/2019 kwam deze man op bezoek, stelde en gelimiteerde lijst op en beloofde ons plechtig dit zo snel als mogelijk in orde te komen brengen. Ondertussen zijn alle opmerkingen van de lijst afgewerkt, op 1 onderdeel na. Dit gaat over onze wc's. Sinds de eerste dag dat wij hier wonen hebben wij aangegeven dat die niet naar behoren werken. Dit via aangetekend schrijven, maar ook via de opmerkingenlijst die met de aannemers werden opgesteld. Eerst beweerde men dat er aan de leidingen in de grond iets niet goed geplaatst werd, een zogenaamd T - stuk. Dit was nog onder de leiding van aannemer 1. Deze liet toen de septische put leegtrekken zodat werkmannen dit T - stuk konden komen plaatsen. Toen men de werkplek openlegde, zeiden die werkmannen: dit heeft geen zin, en smeten ze alles terug dicht. Met als gevolg dat onze oprit er al jaren schots en scheef bijligt. De werkmannen kwamen binnen kijken en zeiden: maar mevrouwtje: met zo'n wc's dat gij hier hebt, dat kan niet fatsoenlijk werken. Dit gaven zij toen zo door aan aannemer 1. Zijn antwoord: jullie hebben gebouwd in het goedkopere segment, dan kan je echt niet verwachten dat de wc's perfect werken. Dit zei hij ook over onze douche, en over onze bouw in het algemeen. Zeer denigrerend. Het probleem met onze wc's is dat ze slecht doorspoelen en constant verstopt zijn. In 2017 is onze 2de dochter geboren met een handicap. Zij heeft problemen met haar blaas en de bezenuwing errond. Dit wc probleem brengt dus niet alleen veel frustratie, kuiswerk met zich mee, maar ook een bijna 4 jarige dochter die nog steeds een potje als toilet moet gebruiken omdat onze wc's de helft van de tijd vol water staan. Half 2020 stuurde ik opnieuw een mail naar Groep Huyzentruyt: dat het ondertussen bijna een jaar geleden was dat men beloofde om iets aan onze wc's te doen (staat op papier!) en dat wij niets meer van hen hoorde. Dit mailde ik in juli 2020. In november 2020 kreeg ik hier antwoord op van hun juriste. Dat ik de aannemer zelf niet meer mocht contacteren en alle communicatie via haar moest verlopen. Ze zei ook dat ze die wc's helemaal niet meer geen komen herstellen, want dat wij niet zouden kunnen bewijzen dat dat probleem bij hun ligt. Ze stelde tegelijk wel voor om nieuwe wc's in het huis te komen plaatsen (tijdelijk) om te zien of dit een oplossing is. Deze oplossing stelden wij zelf al voor sinds 2018. Op deze mail heb ik niet meer gereageerd. Ik ging terug naar onze verzekeringsagent om te kijken of we recht hadden op enige vorm van rechtsbijstand. Geld voor advocaten en rechtzaken hebben wij echt niet. We zochten naar enkele oplossingen en kwamen toen hier uit. Ondertussen staat er al sinds 2013 een borg aan de kant, die ons als consument zou beschermen. Wij hebben ook elk factuur netjes betaald, op tijd, zonder , 6 jaar later, een afgewerkte woning te hebben. Dit voelt erg onrechtvaardig en onmenselijk aan. Ook het feit dat hier 3 aannemers werden aangesteld, voor een huisje van 120 vierkante meter, kan ik heel moeilijk begrijpen. Voor deze woning hebben wij enkele jaren zwarte sneeuw gezien om onze lening af te kunnen betalen. Dat men zo met ons geld en onze vriendelijkheid omgaat, is walgelijk en doet ons veel verdriet. Ook zien dat onze 2de dochter hier nu zoveel last van heeft, is moeilijk te begrijpen. Ook zouden wij graag willen bijbouwen. Weliswaar met een betrouwbaardere firma. Zolang onze woning in voorlopige oplevering zit, is dit zelfs geen optie. Indien Test aankoop meer zou kunnen helpen als wij ons lid maken, willen wij dit uiteraard doen. Wij zijn ten einde raad. Volgens ons rekken ze tot verjaring.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten