Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Stilzwijgende upgrade account - hoge factuur en dreiging tot aanmaning
Beste, in november 2022 maakte ik een gratis account aan op freelancer.be / freelancer.nl . Ik heb het account sindsdien niet actief gebruikt, dus ik heb ook nooit overwogen om een betalend account aan te maken. Twee weken geleden kreeg ik een mail waarin vermeld stond dat mijn account automatisch stand-by zou worden. Dat leek me eerst logisch, aangezien ik het niet gebruikte, dus heb ik er geen aandacht aan geschonken. Echter kreeg ik gisteren een betaalherinnering met waarschuwing: ik moet binnen de 14 dagen een factuur van zo'n 120€ betalen omdat ik een accountupgrade ben aangegaan. In die eerste mail stond ergens onderaan namelijk vermeld dat als ik geen actie ondernam, ik ermee akkoord ga dat mijn account geüpgrade wordt. Nadien zou het betalingsverzoek volgen. Ik heb dit NOOIT gevraagd, dus ik nam contact op met de klantendienst - zowel per mail als per telefoon. Een vriendin die een opleiding tot juriste genoten heeft, nam de algemene voorwaarden van de website door en vertelde me dat ze heel sluw geformuleerd zijn. Ze nam voor mij contact op met freelancer.nl en kreeg een automatisch antwoord terug. Ik ben nu dus bang dat ik moet betalen, maar dat ik na deze betaling nog andere onverwachte facturen kan krijgen. Ik las online dat er nog vele andere slachtoffers zijn, dus ik hoop écht hier zo snel mogelijk tegenin te kunnen gaan. Ik ben heel bang dat dit pure oplichting is met een straatje zonder einde :-( hopelijk kunnen jullie ons helpen! Alvast ontzettend bedankt.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten