Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
facturen aan mij ipv aan het bedrijf
beste, zoals u al wist gezien onze eerdere communicatie. betwist ik het bedrag van 167,62 EUR dat u op mijn eindafrekening van gemeenschappelijke kosten hebt gezet. wat daar ten eerste niet thuishoort dit zijn de kosten voor het opvragen van geen idee wat door de makelaar brocor. ik heb geen toestemming gegeven om die documenten op te vragen, ik heb deze niet aangevraagd en niet ontvangen. ik aanvaard deze kosten dus niet. verder was dit een inbreuk op mijn privacy wat u in uw mail heeft toegegeven. gelieve mij een creditnota te maken voor dit bedrag. en dreigen (met een advocaat) heeft een averechts effect op mij. mvg, astrid huyghe
afrekening Syndicus Fidimco
BesteIk was gesyndiceerd bij Ficimco voor een verhuurd appartement te Borgerhout. Door de kosten dat de Syndicus ons oplegde was ik genoodzaakt om de appartement te verkopen. Nu de appartement verkocht is blijven de kosten me achtervolgen, terwijl deze bij de notaris werden afgerekend. Ons appartement was verhuurd tot en met 29/06/2019 en heeft leeggestaan tot het overhandigen van de sleutel aan de nieuwe eigenaars op 7/11/2019. Van 29/6 tot en met november 2019 heeft een aannemer werken uitgevoerd ter renovatie van het appartement, dit was in samenspraak met de koper, aannemer en mezelf. De syndicus is door de aannemer op tijd verwittigd voor de werken maar ze hebben geen gehoor naar gehad. Later heb ik samen met de aannemer nogmaals een herinneringsmail naar gestuurd. Het was ook de bedoeling dat maandelijkse kosten naar de aannemer worden gestuurd maar hier hebben ze ook niet op gereageerd of gehoor naar gehad. Mochten jullie deze mail willen bekijken dan stuur ik ze jullie ook wel door.Voor de bijeenkomst van de notaris heb ik gebeld naar de syndicus over de afrekening en we zijn toen overeengekomen dat het bij de notaris ging afgehandeld worden. De notaris heeft met toen een rekening gepresenteerd van 1.524,10€, het werd terplaatse afgehouden van de verkoopprijs. Spijtig genoeg heb ik de afrekening niet gekregen van de notaris maar ik heb wel een voorgaand bewijs van de maand ervoor.Op 7 januari 2020 kreeg ik terug een afrekening van de syndicus van een bedrag van 2.367,12€ maar van een persoon dat ik niet kende. Ik dacht bij mezelf dat het over een nieuw persoon is die het dossier niet goed kende en ik liet het ook zo. Op 2 april heb ik terug een mail gekregen van dezelfde persoon maar het bedrag was en pak hoger dan dat van drie maand geleden. Het bedrag is ondertussen 3.008,21€ geworden. Ik heb naar deze persoon terug gemaild dat ik niet meer de eigenaar ben van dit appartement en dat alles afgerekend is bij de notaris, waardoor deze terug gemaild heeft dat ik nog 37 dagen eigenaar was in het laatste kwartaal. Toen ik belde om meer uitleg te vragen kreeg ik hun boekhouder aan de lijn die al gepikeerd was voor ik mijn naam kon zeggen. Hij vond me boertig omdat ik mijn naam aan het spellen was op een luide toon, vooral omdat ik een moeilijke naam heb wou ik me gewoon herkenbaar maken. Maar hij vond me boertig, waardoor ik mezelf niet in toom heb kunnen houden. Het gesprek was niet professioneel verlopen en ik werd niet als klant behandeld maar als een wanbetaler die zijn rekeningen wou betalen, terwijl ik alleen verduidelijking vroeg. Daarna heb ik teruggebeld om iemand van de verantwoordelijke te spreken, de receptioniste deed haar best maar ik verstond ook wel dat er niemand in kantoor zat tijdens deze crisis. Iemand ging me sowieso bellen in de namiddag maar tot hiertoe heeft me niemand teruggebeld sinds vorig week donderdag 2/4.Ze vinden het niet belangrijk genoeg om hun klanten te informeren maar ze willen het geld innen zonder er vragen worden gesteld. Ze sturen een heel boekhoudkundig berekening maar wij als klanten moeten er maar aan uit kunnen en betalen. Dit vind ik echter niet correct, daarom stuur ik jullie deze klacht om te kijken of jullie me hierbij kunnen helpen.Graag jullie advies hierover en moesten jullie de nodige documenten willen, dan stuur ik ze met plezier.Met vriendelijke groetenTaghzouti Aby
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten